یاشاسوی جیسوال با 62 توپ 124 در برابر سرخپوستان بمبئی رکورد تمام دوران IPL را شکست

یاشاسوی جیسوال، تفنگ جوان راجستان رویالز (RR) با زدن 62 توپ 124 در برابر هندی های بمبئی، بالاترین امتیاز انفرادی را توسط یک بازیکن بدون بازی در تاریخ لیگ برتر هند (IPL) ثبت کرد. همچنین این هزارمین مسابقه IPL بود. در این مسابقه، چپ دست تنها در 62 توپ، 124 گل به ثمر رساند. کوبش او شامل 16 چهار و 8 تاور شش بود. دوش های او با نرخ ضربه 200.00 بود. پیش از این، بالاترین امتیاز یک بازیکن هندی بدون بازی متعلق به پل والتاتی بود که در سال 2011 امتیاز 120* را برای پنجاب کینگز (PBKS) مقابل چنای سوپر کینگز (CSK) به ثمر رساند.

شان مارش که در آن زمان در سال 2008 بازیکن استرالیایی بدون کلاه بود، 115 گل برای پنجاب مقابل راجستان رویالز در سال 2008 به ثمر رساند.

جیسوال همچنین با ۲۱ سال و ۱۲۳ روز، چهارمین جوانی است که یک قرن IPL را کسب کرده است. جوانترین گلزن قرن در IPL مانیش پاندی است که در سال 2009 زمانی که یک قرن برای RCB ساخت، 19 سال و 253 روز سن داشت.

با آمدن به مسابقه، RR در 20 اور خود امتیاز 212/7 را ثبت کرد. این تلاش یک نفره یاشاسوی بود که RR را به چنین مجموع عظیمی هدایت کرد، زیرا بقیه ضربات حتی 20 ران را هم نتوانستند لمس کنند. گلزن بعدی جاس باتلر بود که فقط 18 ران به ثمر رساند.

ارشد خان با کسب امتیاز 3/39 در چهار اور خود، انتخاب بولزرهای MI بود. پیوش چاولا در چهار اوور خود امتیاز 2/34 را گرفت. رایلی مردیت و جوفرا آرچر هر کدام یک ویکت گرفتند.

در تعقیب هدف، سرخپوستان بمبئی سوار بر قهرمانی های سوریاکومار یاداو و تیم دیوید شدند تا کل RR را با سه توپ خالی بازبینی کنند. اگرچه این مسابقه با شکست رویالز به پایان رسید، اما این جیسوال بود که به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد.

بازیکن جوان در پایان بازی گفت: وقتی گل قرن را به ثمر رساندم، نمی دانستم که توپ به سمت مرز رفته است، بنابراین وقتی این اتفاق افتاد، فقط خدا را به خاطر فرصتی که به دست آورد شکر کردم، همیشه این را داشتم. رویا، می‌خواهم روی روند کار کنم و سخت کار کنم. نتایج به دست می‌آید. خودم را از نظر ذهنی قوی نگه می‌دارم و روی تناسب اندام و رژیم غذایی‌ام کار می‌کنم. زندگی‌ام را به خوبی خارج از کریکت سازماندهی کردم. از بازی مستقیم درایو و کاور درایو لذت می‌برم که به من می‌دهد اعتماد به نفس زیادی. خیلی ممنون، همه برای حمایت!!”

با وجود شکست، راجستان به خوبی در جایگاه سوم جدول رده بندی IPL 2023 قرار گرفته است.

با ورودی های ANI

موضوعات ذکر شده در این مقاله