ایلکای گوندوگان، کاپیتان منچسترسیتی، سریعترین گل تاریخ را در فینال جام حذفی مقابل منچستریونایتد به ثمر رساند. تماشا کردن

ایلکای گوندوگان، کاپیتان منچسترسیتی پس از به ثمر رساندن گل در فینال جام حذفی، جشن گرفت.© AFP

ایلکای گوندوگان، کاپیتان منچسترسیتی، سریع‌ترین گل تاریخ فینال جام حذفی را در روز شنبه به ثمر رساند و تنها با 13 ثانیه از زمان بازی، داوید دخیا از منچستریونایتد را با توپ کوبید. سیتی که در حال تعقیب سه گانه بود، در مسابقه ومبلی به عنوان یکی از بازیکنان مورد علاقه خود به میدان آمد، اما نمی توانست چنین شروعی را در آفتاب لندن تصور کند. این گل رکورد قبلی 25 ثانیه ای که لوئیس ساها از اورتون در فینال سال 2009 مقابل چلسی ثبت کرده بود را شکست.

استفان اورتگا، دروازه بان سیتی، توپ بلندی را با ضربه سر زد و به پای گوندوگان فرود آمد که او از لبه محوطه جریمه به خانه ضربه زد و به دخیا فرصتی نداد.

اریک تن هاگ، سرمربی منچستریونایتد، پس از اینکه آنتونی از آسیب دیدگی مچ پا به موقع برای نمایش ومبلی بهبود نیافت، فرد را در فینال جام حذفی روز شنبه مقابل منچسترسیتی شروع کرد.

سیتی در دیدار آخر هفته آینده در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف اینترمیلان می رود و به دنبال تکمیل دو گانه داخلی و قسمت دوم یک سه گانه تاریخی است.

کلاس یونایتد در فصل 1998/99 تنها تیمی است که در یک فصل قهرمان لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا شده است.

علاوه بر حفظ این شاهکار، پیروزی برای مردان اریک ده هاگ یک فصل اول خوب را برای هلندی در اولدترافورد تکمیل می کند.

یونایتد با قهرمانی در جام اتحادیه در ماه فوریه به خشکسالی شش ساله جام پایان داد و پس از سوم شدن در لیگ برتر، فصل آینده به لیگ قهرمانان بازخواهد گشت.

پپ گواردیولا، سرمربی سیتی، به قول خود عمل کرد که استفان اورتگا دروازه بان دوم را در مقابل ادرسون قرار دهد، همانطور که در هر دور قبلی جام حذفی شروع کرده بود.

پس از استراحت بازیکنان برای سه بازی آخر تیمش در لیگ برتر، سیتی در غیر این صورت با قدرت کامل جک گریلیش، کوین دی بروین و ارلینگ هالند در خط حمله بازگشته است.

موضوعات ذکر شده در این مقاله