درخشش ایگا سویاتک در 51 دقیقه بلیتز اوپن فرانسه در حالی که کوکو گاوف به دویدن میرا آندریوا پایان داد

ایگا سویاتک، شماره یک جهان و مدافع عنوان قهرمانی، تنها 51 دقیقه زمان برد تا به دور چهارم اوپن فرانسه در روز شنبه برسد و کوکو گاوف به اولین بازی خاطره انگیز میرا آندریوا 16 ساله در پاریس پایان داد. سویاتک با نتیجه 6-0 و 6-0 وانگ شینیو از چین در رده 80 با نتیجه 6-0 و 6-0 به پشتوانه 21 برنده برتری یافت، زیرا این لهستانی 22 ساله یک قدم دیگر به تبدیل شدن به اولین زن پس از جاستین هنین در سال 2007 نزدیکتر شد که پیروز شد. عناوین بازگشت در رولان گاروس از شش مجموعه ای که او تاکنون بازی کرده است، چهار ست مورد علاقه او بوده است. در مجموع او تنها هشت بازی را در سه دور حذف کرده است.

سویاتک گفت: “این یک عملکرد واقعا خوب از من بود. نظم و انضباط ماندن و حفظ تمرکز آسان نیست.”

من مراقب همه چیز بودم و از عملکردم راضی هستم.»

سویاتک که در سال 2020 عنوان قهرمانی را نیز به دست آورد و چهارمین قهرمانی در گرند اسلم را هدف قرار داده است، برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی با بیانکا آندریسکو قهرمان US Open 2019 یا لسیا تسورنکو اوکراینی روبرو خواهد شد.

راه او به فینال اوایل روز شنبه با کناره گیری النا ریباکینا، قهرمان ویمبلدون، حریف احتمالی چهار تیم آخر، به دلیل بیماری آسان تر شد.

ریباکینا قرار بود در بازی افتتاحیه در زمین فیلیپ شاتریه در دور سوم با سارا سوریبس تورمو از اسپانیا روبرو شود اما گفت که از تب رنج می برد.

این جوان 23 ساله قزاق گفت: “دیروز و پریروز حالم خوب نبود. دیشب نخوابیدم.”

“من تب و سردرد داشتم و نفس کشیدن برایم سخت است. سعی کردم در تمرین گرم کننده بازی کنم اما احساس می کنم این تصمیم درستی است که کناره گیری کنم.”

سوریبس تورمو با رتبه 132 جهان برای اولین بار در هفته دوم گرند اسلم بازی خواهد کرد. او برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی به مصاف اکاترینا الکساندرووا از روسیه یا بئاتریز حداد مایا از برزیل خواهد رفت.

گاوف شماره شش جهان، نایب قهرمان سوئیاتک در سال گذشته، از یک ست شکست برگشت و آندریوا را 6-7 (5/7)، 6-1، 6-1 شکست داد.

آندریوا با رتبه پایین 143 از مرحله مقدماتی عبور کرده بود و جوانترین بازیکنی بود که از سال 2005 به دور سوم راه یافت.

گاوف گفت: میرا فوق العاده جوان است و آینده بزرگی دارد. “به یاد می‌آورم که در 16 سالگی اینجا بازی می‌کردم، بنابراین او باید منتظر چیزهای زیادی باشد. من مطمئن هستم که شما بازی‌های بیشتری را بین ما خواهید دید.”

گاوف گفت که علیرغم مشکلات ست اولش، مطمئن بود که می تواند از پس آن بربیاید.

من در تای بریک کمی بی انضباط بودم، اما می دانستم که برنامه بازی چیست، بنابراین فقط سعی کردم آن را در ست های دوم و سوم اجرا کنم.”

گاوف، 19 ساله، برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی، با هموطن آمریکایی کایلا دی یا آنا کارولینا اشمیدلووا از اسلواکی روبرو خواهد شد.

علیرغم اینکه ست اول را به جیب زد، آندریوا یک نقض کد را برای کشیدن توپ به سمت تماشاگران کورت سوزان لنگلن جمع آوری کرد.

کاسپر رود، نایب قهرمان رافائل نادال در سال 2022، ست اول را واگذار کرد و سپس با نتیجه 4-6، 6-4، 6-1، 6-4 مقابل ژانگ ژیژن از چین به پیروزی رسید.

ژانگ 26 ساله می خواست اولین مرد چینی از سال 1936 باشد که در پاریس به دور چهارم راه پیدا می کند.

رود رنکینگ چهارم گفت: “در ست اول خیلی سخت بود، او برنده های زیادی را می زد و من نتوانستم سوراخی در بازی او پیدا کنم.”

رود که 36 برنده را زد و 7 امتیاز از 10 بریک پوینت را نجات داد، گفت: “در ست دوم 5-4، او چند ضربه شلخته بازی کرد و این به من ست، شاید مسابقه را داد.”

رود بعد از اینکه این بازیکن شیلیایی مارکوس ژیرون از ایالات متحده را با نتایج 6-2، 6-3، 6-7 (7/9، 6-3) برتری داد، در مرحله بعدی با نیکلاس جاری با فرم مناسب روبرو خواهد شد.

ژاری با عنوان قهرمانی در زمین خاکی ژنو وارد پاریس شده بود و برای اولین بار در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات بزرگ حضور خواهد داشت.

همچنین در هفته دوم برای اولین بار توماس مارتین اچوری از آرژانتین در رده 49 حضور خواهد داشت که بورنا کوریک را با نتایج 6-3، 7-6 (7/5) و 6-2 حیرت زده کرد.

اچوری در مرحله بعدی با یوشیهیتو نیشیوکا، بازیکن بیست و هفتم ژاپن روبرو خواهد شد که در یک نبرد دراماتیک در پنج ست با تیاگو سیبوث وایلد، بازیکن مقدماتی، برای اولین بار به دور چهارم رسید.

نیشیکا با نتیجه 3-6، 7-6 (10/8)، 2-6، 6-4، 6-0 مقابل برزیلی که دانیل مدودف شماره دو جهان را در دور اول حذف کرده بود، به پیروزی رسید.

هولگر رون شماره شش جهان دانمارک با نتیجه 6-4، 6-1، 6-3 مقابل جنارو آلبرتو اولیویری، رتبه 231 مقدماتی آرژانتینی، کار خود را کاهش داد.

این بازیکن 20 ساله که سال گذشته اولین بازی خود را به مرحله یک چهارم نهایی رساند، در مرحله بعدی با تیلور فریتز، بازیکن نهم آمریکایی یا فرانسیسکو سروندولو از آرژانتین روبرو خواهد شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله