گرندپری ترکیه: تیم سوئیس Sauber قرار است وارد باشگاه نخبگان فرمول یک شود


سوئیس ، کشوری که 60 سال مسابقه موتور را ممنوع کرده است ، روز یکشنبه شاهد حضور تنها تیم فرمول یک خود در یک باشگاه نخبه از لباس های بزرگ این ورزش خواهد بود. تیم معتدل Sauber سوئیسی 500مین مسابقه مهم خود را در گرندپری ترکیه آغاز خواهد کرد – این موفقیت تنها توسط سه تیم دیگر به رهبری فراری حاصل می شود. تیم مستقر در هینویل ، که توسط پیتر Sauber به عنوان لباس ورزشی ساخته شد ، در سال 1993 وارد F1 شد و از زمان هویت مختلفی از جمله BMW Sauber و اخیراً آلفارومئو به رقابت پرداخت.

اخبار

این آخر هفته در پیست پارک استانبول ، کیمی رایکونن ، که شخصاً رکورددار اکثر مسابقات F1 است – او 326 امین روز خود را از روز یکشنبه آغاز می کند – لبخند لذت را برای خود رقم خواهد زد.

او پس از حضور در مک لارن ، فراری و لوتوس ، با تیمی که اولین بازی خود را در سال 2001 به او انجام داد ، دوباره مسابقه می دهد و از بقا و موفقیت تیم خصوصی سوئیس افتخار می کند.

قهرمان جهان 2007 که اکنون 41 ساله است ، یادآوری کرد: “تیم کاملاً بزرگتر از زمانی است که من با آنها در F1 شروع کردم.”

“این یک تیم مناسب است. ما همه ابزارها را داریم ، ما در حال ساخت ماشین هستیم. گیربکس و موتور از فراری آمده اند ، اما جدا از این همه کارها را می کنیم.”

در اولین فصل خود ، Sauber در مسابقات قهرمانی سازندگان چهارم شد ، بهترین نتیجه آنها. از آن زمان ، مارک Sauber علی رغم فروش به BMW و خرید مجدد ، همچنان ادامه دارد.

رایكونن گفت: “پول همیشه در تیم های كوچك مطرح است ، اما این طور است.”

“این تعداد عالی است – 500 نفر – که تیم به آن رسیده است و من فکر می کنم فقط سه نفر دیگر گرندپری بیشتری انجام داده اند.

“بنابراین ، من فکر می کنم که برای یک تیم خصوصی آنها مدت زیادی است که اینجا هستند و از برخی اوقات سخت عبور کرده اند و امیدوارم که بتوانیم آنها را در سال های آینده بالاتر ببریم.”

فراری ، مک لارن و ویلیامز این سه تیم رقیب هستند که وارد مسابقات بیشتری شده اند. آنها همچنین بیشترین عناوین تیم ها را به دست آورده اند.

در مقابل ، Sauber برای یک عمر طولانی تنها یک پیروزی دارد و آن را همراه با رابرت کوبیکا در گرندپری کانادا 2008 هنگامی که BMW کنترل می کرد ، به دست آورد.

هم تیمی ایتالیایی رایکونن ، آنتونیو جیووینازی ، یکی از محافظان فراری در فصل سوم خود ، به همین ترتیب علاقه به تیم بی آواز سوئیس را از بین می برد که رانندگان جوان بسیاری از جمله چارلز لکلر ستاره فعلی فراری را پرورش داده و رشد داده است.

وی گفت: “این یک موفقیت بزرگ است ، تیم کوچکی مانند Sauber که 500 گرندپری انجام می دهد شگفت انگیز است.” “افتخار می کنم حتی اگر قسمت کوچکی از این رکورد باشم ، زیرا برای من این تیم مهمی است.

“من اولین بازی خود را با آنها در سال 2017 انجام دادم ، اولین فصل کامل با آنها و اکنون فصل سوم را با آنها انجام دادم.”

اگرچه این تیم توسط گروه سرمایه گذاری Longbow Finance سوئیس تصاحب شد ، اما هنگامی که در سال 2016 در معرض خطر مالی بود ، خانه و کارکنان خود را در Hinwil – و هویت سوئیسی خود را حفظ کرده است.

تبلیغ شده

جیووینازی گفت: “من افتخار می کنم که عضوی از این خانواده هستم.” “برای اینکه یک تیم کوچک باشد ، آنها نتایج خوبی کسب می کنند و مانند این یک رکورد عالی دارند.”

سوئیس پس از فاجعه 24 ساعته Le Mans 1955 که 83 تماشاگر پس از تصادف اتومبیل با جمعیت کشته شدند ، مسابقه موتور را ممنوع کرد.

مباحث ذکر شده در این مقاله