کمیته بین المللی المپیک: رفتار با کشتی گیران هندی “بسیار ناراحت کننده” بود

کمیته بین المللی المپیک (IOC) نحوه برخورد پلیس دهلی با کشتی گیران معترض هندی را محکوم کرد و در بیانیه ای شدیدا آن را “بسیار ناراحت کننده” خواند. واکنش IOC به دنبال انتقاد اتحادیه جهانی کشتی (UWW) از بازداشت گراپلرزها در جریان اعتراض آنها در جانتار مانتار است که در آن سازمان جهانی این ورزش تهدید کرد در صورت عدم برگزاری انتخابات در زمان مقرر، فدراسیون ملی را تعلیق خواهد کرد.

کشتی گیران برتر – ساکشی مالیک، وینش فوگات، باجرانگ پونیا و سانگیتا فوگات – رئیس سابق فدراسیون کشتی هند (WFI) بریج بوشان شاران سینگ را به استثمار جنسی متهم کرده اند.

کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای گفت: “رفتار با ورزشکاران کشتی هندی در آخر هفته بسیار آزاردهنده بود. IOC اصرار دارد که ادعاهای کشتی گیران با تحقیقات جنایی و بی طرفانه مطابق با قوانین محلی پیگیری شود.”

“ما درک می کنیم که اولین گام به سمت چنین تحقیقات جنایی برداشته شده است، اما باید اقدامات بیشتری را پیش از آشکار شدن اقدامات مشخص دنبال کرد. ما می خواهیم که ایمنی و سلامت این ورزشکاران در طول این روند به درستی در نظر گرفته شود و این تحقیقات انجام شود. به سرعت به نتیجه رسید.» صحنه‌های بی‌سابقه‌ای از کشاندن مدال‌آوران المپیک و قهرمانی جهان از جمله ساکشی، وینش، باجرنگ و سنگیتا توسط پلیس، زمانی مشاهده شد که کشتی‌گیران و حامیانشان در راهپیمایی روز یکشنبه به سمت ساختمان جدید مجلس برای برگزاری مسابقات «ماهاپانچایات» زنان، نوار امنیتی را شکستند.

کشتی گیران خواستار دستگیری بریج بوشان به اتهام آزار و اذیت جنسی چند زن کشتی گیر از جمله یک خردسال هستند.

کمیته بین‌المللی المپیک در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: از همان ابتدای اتهامات، کمیته بین‌المللی المپیک با اتحادیه جهانی کشتی (UWW) در تماس بوده است که اقداماتی را انجام داده است.

کمیته بین‌المللی المپیک از UWW به‌عنوان مرجع ذی‌صلاح ورزشی برای رسیدگی به این موضوع حمایت می‌کند، زیرا مربوط به حاکمیت ورزش کشتی در هند است. شارژ.

کمیته بین‌المللی المپیک به حمایت از UWW در تمام تلاش‌های خود و در چارچوب دستورالعمل‌های IOC برای فدراسیون‌های بین‌المللی و NOC برای محافظت از ورزشکاران در برابر آزار و اذیت و آزار در ورزش ادامه خواهد داد. IOC از انجمن المپیک هند (IOA) درخواست کرد تا اقدامات لازم را “برای محافظت از ورزشکاران و اطمینان از اینکه انتخابات WFI طبق برنامه ریزی شده و مطابق با مقررات UWW به عنوان یک فدراسیون بین المللی برگزار می شود” انجام دهد.

کشتی گیران در زمانی که توسط نخست وزیر نارندرا مودی افتتاح می شد، خواستار برگزاری مسابقات ماهاپانچایات زنان در ساختمان جدید پارلمان شده بودند.

UWW روز سه‌شنبه با ابراز ناامیدی از «عدم نتیجه‌گیری تحقیقات تاکنون»، اعلام کرد که این سازمان با کشتی‌گیران جلسه‌ای برگزار می‌کند تا وضعیت و امنیت کشتی‌گیران را جویا شود.

در رابطه با انتخابات WFI، نهاد حاکم بین المللی کشتی در بیانیه خود گفت: “… UWW اطلاعات بیشتر در مورد مجمع عمومی انتخابی بعدی را از IOA و کمیته موقت WFI درخواست خواهد کرد. مهلت 45 روزه که در ابتدا بود. تعیین شده برای برگزاری این مجمع انتخابی باید محترم شمرده شود.

“عدم انجام این کار ممکن است UWW فدراسیون را به حالت تعلیق درآورد و در نتیجه ورزشکاران را مجبور به رقابت با پرچم بی‌طرف کند. یادآوری می‌شود که UWW قبلاً با تخصیص مجدد مسابقات قهرمانی آسیا که در اوایل سال جاری در دهلی نو برنامه‌ریزی شده بود، اقداماتی را در این شرایط انجام داد.” در 27 آوریل، یک کمیته موقت دو نفره برای اداره امور روزمره WFI و همچنین برگزاری انتخابات تشکیل شد. از آن زمان 34 روز می گذرد و تنها 11 روز برای برگزاری رای گیری در اختیار این نهاد باقی مانده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله