کریکت بورد پاکستان از پخش سریال ODI در سریلانکا پس از پیشنهاد SLC برای میزبانی جام آسیا: گزارش خودداری کرد

تصویر فایل نجم ستی، رئیس بورد کریکت پاکستان© AFP

کریکت بورد پاکستان (PCB) از ابراز تمایل هیئت مدیره سریلانکا برای میزبانی کل جام ملت های آسیا ناراحت است و پیشنهاد دومی برای بازی یک سریال دوجانبه ODI در این کشور جزیره ای را رد کرده است. به گفته منابع PCB، روابط بین PCB و کریکت سریلانکا (SLC) پس از پیشنهاد میزبانی جام آسیا به جای برگزاری چهار بازی در پاکستان بر اساس “مدل ترکیبی” پیشنهادی نجم ستی، تیره شده است.

منبع PCB گفت: “نمونه ای از تیرگی روابط بین دو هیئت مدیره پس از رد پیشنهاد PCB توسط لنکایی ها برای برگزاری چند مسابقه بین المللی یک روزه در ماه آینده در سریلانکا ظاهر شد.”

پاکستان قرار است در ماه ژوئیه از سریلانکا بازدید کند تا دو تست از دوره بعدی مسابقات قهرمانی آزمون جهانی ICC را انجام دهد و ظاهراً SLC پیشنهاد داده بود که پاکستان نیز چند ODI بازی کند زیرا آنها خوشبین هستند که تیم آنها یک مکان از مسابقات مقدماتی جام جهانی را در این کشور رزرو کند. زیمبابوه و قبل از رویداد اصلی در ماه اکتبر به نمایش بیشتری نیاز دارد.

اما یک منبع موثق تأیید کرد که PCB پس از اینکه در ابتدا گفته بود این پیشنهاد را بررسی می کند، اکنون آن را رد کرده است.

این منبع گفت: «این نشانه واضحی است که PCB از حضور هیئت مدیره سریلانکا برای پیشنهاد میزبانی جام ملت های آسیا در سپتامبر، زمانی که نوبت پاکستان برای میزبانی این رویداد منطقه ای در داخل کشور است، راضی نیست.

او گفت که در واقع، ستی، رئیس PCB نیز از پاسخ هیئت مدیره بنگلادش و افغانستان در مورد موضوع جام آسیا خوشحال نیست.

ستی انتظار داشت که سریلانکا که پاکستان با آن روابط دوستانه طولانی مدت داشته است، بنگلادش و افغانستان، هیئت کریکت هند و سایر اعضای شورای کریکت آسیا را متقاعد کند تا با پیشنهاد ستی موافقت کنند و حداقل سه تا چهار بازی در پاکستان انجام دهند. جام ملت های آسیا قبل از انتقال مسابقات به جای دیگری.” این منبع افزود: «او از روندی که در روزهای اخیر اتفاق افتاده است، به خصوص زمانی که برخی از این روسای هیئت مدیره برای فینال IPL به هند رفتند و با جی شاه، دبیر BCci ملاقات کردند، ناامید است.

PCB به گزارش های رسانه های هندی مبنی بر اینکه BCCI و جی شاه پیشنهاد مدل هیبریدی Sethi را رد کرده اند و خواهان برگزاری جام آسیا در سریلانکا هستند، پاسخی نداده است.

اما خودی ها می گویند که PCB اکنون خود را برای تصمیم گیری های قوی در مورد جام ملت های آسیا و جام جهانی آماده می کند، اگر هیئت مدیره هند موضع خود را در قبال جام ملت های آسیا تغییر ندهد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله