کارلوس آلکاراز در بازی نهایی در مرحله نیمه نهایی اوپن مادرید در نوجوانی به مرحله نیمه رسید

کارلوس آلکاراز مدافع عنوان قهرمانی روز چهارشنبه با پیروزی در ست های متوالی مقابل کارن خاچانوف در آخرین مسابقه خود در نوجوانی به مرحله نیمه نهایی اوپن مادرید رفت، در حالی که ایگا سویاتک به جمع چهار تیم آخر زنان رسید. آلکاراز، برنده یو اس اوپن، که روز جمعه با بازی چهار بازی پایانی 20 ساله می شود، در ست دوم با نتیجه 4-1 و 5-2 شکست خورد و خاچانوف رتبه دوازدهم را با نتایج 6-4 و 7-5 شکست داد. آلکاراز شماره دو جهان که 31 برنده را به دست آورد، گفت: “برنده شدن در این مسابقه به من اعتماد به نفس زیادی می دهد، کارن در سطح عالی بود و من را به حد نهایی رساند.”

“این با جزئیات کوچک تعیین شد و من بسیار بسیار خوشحالم که می توانم از این مرحله عبور کنم.”

نفر اول در یک ساعت و 52 دقیقه پیروز شد و در مرحله بعدی به مصاف بورنا کوریچ از کرواسی خواهد رفت که با نتیجه 6-3 و 6-3 دانیل آلتمایر بازنده خوش شانس آلمانی را شکست داد.

الکاراز که رکوردش در زمین خاکی امسال 17 برد در مقابل یک شکست است، افزود: “بسیار سخت بود. ست اول نیز نزدیک بود.”

“من در ست دوم دچار مشکل بودم، یک شکست و او دو امتیاز بریک داشت تا بریک دوم را داشته باشد. بنابراین بازگشت برای من واقعا سخت بود و او شانس خود را برای بردن ست دوم داشت.”

“خوشبختانه می دانستم که شانس هایم را به دست خواهم آورد. فقط سعی کردم از فرصت هایم استفاده کنم و واقعا خوشحالم که موفق شدم.”

اگر آلکاراز روز یکشنبه در پایتخت اسپانیا جام را بالای سر ببرد، نواک جوکوویچ را تنها با انجام یک مسابقه در مسابقات آزاد ایتالیا در رم هفته آینده از صدر جدول رده بندی خواهد زد.

جوکوویچ مسابقات اوپن مادرید را به دلیل مصدومیت از ناحیه آرنج از دست داد.

آلکاراز روز سه‌شنبه در تکرار فینال مادرید سال گذشته، الکساندر زورف را منفجر کرد، اما خاچانوف مخالفت شدیدتری داشت.

روس که این هفته آندری روبلوف هموطن خود را ناک اوت کرد و به نیمه نهایی اوپن استرالیا نیز راه یافت، در ست اول با وجود فرم حریفش هیچ ترسی از خود نشان نداد.

– Swiatek آسان می شود –
در نهایت آلکاراز با یک فورهند قوی توانست با موفقیت 4-3 پیش بیفتد که خاچانوف نتوانست با موفقیت بازگردد.

اسپانیایی تثبیت شد و آن را به خدمت گرفت.

در ست دوم خاچانوف برای برتری 3-1 شکست خورد، زمانی که آلکاراز مدت ها پس از ذخیره اولین امتیاز شکست.

روسی در بازی ششم دو بازی دیگر را مجبور کرد اما نتوانست هیچ کدام را به گل تبدیل کند زیرا آلکاراز سخت برای نگه داشتن آن می جنگید.

استقامت آلکاراز نتیجه داد زیرا او با یک ضربه رگبار شکست خورد و با نتیجه 4-5 به سرویس برگشت.

اسپانیایی شکست خود را تثبیت کرد و سپس با ضربه زدن خاچانوف به تور دروازه با تلاش برای برنده فورهند، امتیاز دیگری به دست آورد.

با هدف کسب دهمین عنوان در سطح تور خود، این بازیکن مورد علاقه در خانه، پیشرفت خود را با یک فورهند درایو قدرتمند مهر و موم کرد.

سوئیاتک مرد شماره یک جهان زنان با پیروزی 6-0 و 6-3 مقابل پترا مارتیچ از کرواسی به نیمه نهایی راه یافت.

شماره یک جهان که تنها برای دومین بار در این رویداد شرکت می کند، روز پنجشنبه برای حضور در فینال به مصاف ورونیکا کودرمتووا، بازیکن دوازدهم روسیه می رود.

سویاتک تنها هشت امتیاز را در ست اول کاملاً یک طرفه از دست داد، قبل از اینکه یک بریک سرویس در ست دوم کافی بود تا او را به پنجمین نیمه نهایی تور WTA بفرستد.

ستاره لهستانی اکنون در هشت مسابقه پیاپی پیروز شده است، زیرا تلاش می کند تا به بهترین شکل برای دفاع از عنوان اوپن فرانسه در اواخر این ماه به اوج برسد.

سویاتک گفت: احساس می کنم هر روز بهتر و بهتر بازی می کنم.

این بسیار عالی است، زیرا نمی‌دانستم که در ابتدای تورنمنت این امکان وجود دارد یا خیر.

کودرمتووا جسیکا پگولا، شماره سه جهان را با نتایج 6-4، 0-6، 6-4 در یک درگیری بی‌نظیر کنار زد.

این بازیکن 26 ساله در یک چهارم نهایی پنج بار گرند اسلم آمریکایی را شکست داد و برای اولین بار به نیمه نهایی مسابقات WTA 1000 رسید و پس از سقوط در مرحله دوم بهبود یافت.

این سومین حضور این بازیکن 26 ساله در نیمه نهایی سال 2023 پس از آدلاید و دوحه خواهد بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله