“چپ دست رشید خان”: تمجید بزرگ اسپینر سابق هند برای GT Star

رشید خان رهبری تیم گجرات تایتانز را در استادیوم ساوای منسینگ در جیپور برعهده داشت در حالی که مدافع عنوان قهرمانی فینالیست فصل گذشته راجستان رویالز را در مسابقه IPL 2023 خود در روز جمعه شکست داد. رشید با ویکت های راویچندران اشوین، ریان پاراگ و شیمرون هتمایر، رده میانی RR را به هم زد. در حالی که شهرت و موفقیت های رشید در کریکت جهانی به خوبی شناخته شده است، نور احمد هموطن 18 ساله او نیز در این فصل برای GT پیشرفت کرده است. نور قبلاً 10 ویکت در اولین فصل IPL خود به دست آورده است که مکمل رشید در اوورهای میانی است.

نور در مقابل RR، دیودوت پادیکال را بداخلاق کرد، و سپس دستور راهپیمایی خود را به درو جورل داد.

آشیش کاپور، اسپینر سابق هند و دستیار مربی GT، که از زمان کریکت رده سنی نور را از نزدیک تماشا کرده است، گفت که این جوان یک رشید خان چپ دست است.

“خیلی ها از او خبر نداشتند. برای من، او یک رشیدخان چپ دست بود. اگر رشیدخان را به هر میزانی می خواهید و یک چپ دست دیگر می گیرید… هر دو می توانند ترکیبی مرگبار باشند. کاپور در نشست خبری پس از بازی گفت.

کاپور که چهار تست و 17 بازی ODI را برای هند بازی کرد، گفت که نور را به چندین تیم توصیه کرده بود، قبل از اینکه در نهایت آشیش نهرا سرمربی تیم را متقاعد کرد که این بازیکن 18 ساله را در مزایده بزرگ انتخاب کند.

“من در آن زمان نام او (نور احمد) را به تیم های زیادی داده بودم. به ظاهر خان، VVS Laxman گفتم که این مرد را انتخاب کند، او در آن زمان فقط 17 سال داشت. اما آنها نمی خواستند. [Ashish] نهرا، شما هرکس را که می خواهید انتخاب کنید، اما اجازه دهید من یک نفر را انتخاب کنم، آن نور است.

نور تاکنون نماینده کشورش در هر دو ODI و T20I بوده است. در اولین بازی خود در T20I، او ارقام 4/10 را در برابر زیمبابوه به دست آورد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله