چرا پیسرهای هندی اینقدر آسیب می بینند؟ وسیم اکرم پاسخ جسورانه می دهد

هند با صدمات طولانی مدت به جاسپریت بومرا و دیپاک چهار دست و پنجه نرم می کند.© BCCI

وسیم اکرم، بازیکن افسانه‌ای پاکستان، نظرات خود را در مورد آسیب‌دیدگی دائمی برای بول‌بازان سریع در کریکت امروزی به اشتراک گذاشته است. هند با آسیب‌های طولانی‌مدت بازیکنانی مانند جاسپریت بومرا و دیپاک چهار دست و پنجه نرم می‌کند. اکرم احساس می کند که یکی از دلایل اصلی این امر، نداشتن رژیم اولیه تمرینی مانند دویدن است. کاپیتان سابق پاکستان پیشنهاد کرد که بول داران سریع باید تا آنجایی که می توانند برای خوش اندام بودن، کاسه تحویل بگیرند.

“دویدن باید بخش بزرگی از تمرینات سریع بولر باشد. من فقط در سه سال پایانی دوران حرفه ای خود به باشگاه رفتم. 10 فصل برای لنکاوی بازی کردم و حدود 100 تا 150 بازی درجه یک انجام می دادم. اکرم به Sportskeeda گفت.

این بازیکن 56 ساله در حالی که رژیم تمرینی خود را در طول روزهای بازی اش فاش می کرد، به تیم فعلی پیسر توصیه کرد که برای حفظ تناسب اندام، بیشتر در تورها توپ بزنند.

“توصیه من این است که اطمینان حاصل کنید که 2 تا 3 روز قبل از بازی، طلسم های طولانی را در تورها حداقل به مدت یک ساعت بچرخانید. اگر فقط 3 اور کاسه می کنید، چگونه انتظار دارید عضلات بدنتان برای بازی آماده باشند؟” توصیه دیگری که به جوانان می‌کنم این است که روی کریکت 4 روزه نیز تمرکز کنید. کریکت T20 و IPL اینجا هستند. اما وقتی کریکت 4 روزه بازی می‌کنید، سرعت شما با کاسه‌های طولانی مدت افزایش می‌یابد و احتمال آسیب دیدگی افزایش می‌یابد. کمتر باشد.»

مصدومیت بومراح مخصوصاً برای هند نگران کننده بوده است. او فینال مسابقات جهانی تست (WTC) مقابل استرالیا در ماه ژوئن را از دست خواهد داد. همچنین، حضور او در جام جهانی ODI آینده همچنان یک راز است.

موضوعات ذکر شده در این مقاله