چراگ پاسوان ، آقای جدید بیهار راست

چراغ پاسوان: آقای جدید بیهار درست است

انتخابات بیهار 2020: چراغ پسوان ابتدا شانس خود را در بالیوود امتحان کرده بود.

پاتنا:

شش سال پس از اولین حضور در سیاست ، ترک کار در فیلم هایی که موفق به موفقیت نشدند ، چراگ پاسوان 37 ساله در حال تبدیل شدن به طلسم سیاست های جناح راست در بیهار است. چراغ پاسوان با خدشه دار کردن اعتبار سکولار پدرش Ramvilas Paswan ، رهبر معتدل در جنبش JP دهه 70 ، از تمام موضوعات بحث برانگیز مانند Triple Talaq ، لغو ماده 370 و ساخت Ram Mandir – هر نقطه که نیتیش کومار از خط BJP منحرف شد.

وی در حال حاضر هدایت ساخت معبدی بزرگ در سیتامارخی را بر عهده دارد که گمان می رود محل تولد الهه سیتا باشد. وی با اعلام اینكه هر دو رام و سیتا بدون یكدیگر ناقص هستند ، وی ارتباط مستقیمی با جنبش معبد آیودیا برقرار كرده است ، یك مبارزات امضا برای گروه های BJP و جناح راست.

آقای جدید سیاست سیاسی بهار از متحدان BJP در دهلی است. اما در ایالت خود ، او به تنهایی رقابت می کند – برنامه او این است که نیتیش کومار را بیرون بیندازد و نام BJP را به عنوان جایگزین خود تضمین کند. نیتیش کومار ، که در ابتدا می خواست او را تخلیه کند ، موفق شده است اما کمی درک کرد که BJP با این ایده همکاری نکرده است.

انتظار می رود که برای BJP ، چراگ پسوان نیروی محرکه ایجاد مخاطب پذیرا در بیهار باشد که تاکنون سکولار بوده است – روشی که یوگی آدییتانات باعث ایجاد تغییر در اوتار پرادش شد. BJP همچنین دریافته است که با سرمایه گذاری در چراگ پسوان ، آنها می توانند به حوزه انتخابیه گسترده تری در میان دالیت ها دسترسی پیدا کنند.

دستاوردهای احتمالی BJP – چه کوتاه مدت و چه بلند مدت – این گمانه زنی ها را در مورد حمایت حزب از وی به وجود آورده است. اگرچه این حزب درمورد کسی که از رهبری نیتیش کومار حمایت نمی کند به سختی صحبت کرده است و از NDA در Bihar خارج شده است ، اما هنوز اقدامی علیه Chirag Paswan انجام نداده است ، و به این بحث نیرو می بخشد.

همچنین نشانه هایی وجود دارد که BJP از Nitish Kumar ، که به گفته بازخورد حزب ، حمایت خود را از عدم حمایت خود از کارگران مهاجر در طی محاصره ناشی از Covid و بیکاری بعدی از دست داده است ، فاصله می گیرد.

چراگ پاسوان از طرف خود وعده وفاداری ابدی به نخست وزیر نارندرا مودی را داده است. وی در یک استعاره دراماتیک هانومان گفته است که تصویر نخست وزیر مودی در قلب او محفوظ است و اگر مانند لرد هانومان ، سینه خود را باز کند ، برای همه قابل مشاهده خواهد بود.

چراغ پسوان با دقت خود را برای این حرکت آماده کرده بود – خودش را به عنوان “یووه بیهاری” (بیهاری جوان) مطرح می کرد و در هر مرحله مسئله افتخار بیهاری را مطرح می کرد.

در طی چند ماه گذشته ، او همچنین با حملات مداوم خود به سیاست ها و عملکرد دولت نیتیش کومار موفق شده است در تیتر روزنامه ها باقی بماند.

شدت انتقاد و انتخاب موضوعات ، اغلب او را در کنار مخالفت دولت قرار می داد. وی حتی در پرونده مربوط به مرگ بازیگر سوشانت سینگ راجپوت نیز بسیار سرگرم کننده بوده است و وزیر ارشد را ترغیب کرده است تا از دفتر مرکزی تحقیقات تحقیق کند.

وی همچنین با انتقاد از فساد اداری در سطوح محلی و منع فشار ، فشارها را بر دولت نیتیش کومار ادامه داده است. این مسائل به طور مداوم در مبارزات انتخاباتی او رقم می خورد.

چراگ پاسوان که یک سیاستمدار نسل دوم بود ، در ابتدا با شانس خود در بالیوود ، به موازات پسر پرتاپ یداو ، رهبر لالو یداو ، رهبر رشتریا جاناتا دال ، امتحان کرد. او در سال 2011 در فیلم “Miley Naa Miley Hum” نقش اصلی را بازی کرد ، که البته در گیشه مخفی شد.

او در سال 2014 وارد صحنه سیاست شد و از جاموئی در انتخابات شرکت کرد و در میان حمایت قاطع نخست وزیر نارندرا مودی پیروز شد. وی همچنین دارای یک بنیاد غیرانتفاعی ، Chirag است.