پیستون موتور چیست ؟

پیستون پهن قطعهای میباشد که قطر بیشتری داشته و همینطور شاتون زیاد بلندی داراست که همین طراحی به جهت ایجاد توان 4 برابر هست . این شیوه همینطور قطعاتی، دارای سطح مدت زمان باکیفیت و صاف تولید می نماید و باعث استحکام بخش اعظم مواد میشود. ۱- صاف و یکدست : در صورت ذیل همانطور که می بینید سطح بالای پیستون صاف و یکدست می باشد. ممکن است بگویید موتور آتش می گیرد , قطر پیستون tu5 اما درست می باشد اما در اینجا رادیاتور خودرو نقش دوچندان مهمی را ایفا می نماید . اما برای کوتاه نمودن ارتفاع موتور حساس همین طراحی، شاتون کوتاهتر شده و پیستون به میل لنگ نزدیکتر میشود. این فساد باعث مختل شدن عملکرد احتراقی ماشین شده و در سرانجام نیروی لازم به چرخها انتقال داده نمی شود. نزدیک شدن مرکز ثقل خودرو به زمین به این معنی که خوب تر شدن فرمان پذیری خودرو. به جهت پرهیز از زدن پیستون در بسیاری از موتور ها از پیستون هایی به کار گیری می شود که گژن پین آنها اندکی بیرون از مرکز است.این بیرون از مرکزی به طرف دامنه پیستون میباشد که منزله تراز فشار گیر حیاتی (شکل 10) عمی می کند. چنانچه خلاصی پیستون بیش از حد باشد سبب ساز زدن پیستون در کورس قدرت می شود . از آنجایی که این قطعه اساسی روغن در ارتباط است، روغن موتور و روغن نامرغوب هم منجر فساد زودهنگام آن خواهد شد. این ایرادات باعث می‌شوند تا اطلاعات اشخاص نسبت به قطعات به کار رفته در اتومبیل ارتقا یابد. پیستون ماشین از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا نصیب تحت پیستون را می تراشند تا نیز وزن آن کمتر یابد و نیز جا به جهت وزنه های تعادل میل لنگ باز شود. این اختلاف قطر بین نیم تا ۷دهم میلیمتر است. همین لقی اندک موجب میگردد که قشری از روغن در میان پیستون و سیلندر قرار بگیرد و از ایجاد اصطکاک خشک جلوگیری نماید. وجود روغن به اندازه در فضای لقی فی مابین پیستون و سیلندر ضمن محافظت تعادل پیستون به کارایی خوب تر رینگها هم یاری می‌نماید و از استهلاکشان میکاهد. نظرات خود را براساس تجربه و استفادهی عملی و اهمیت دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ فارغ از تعصب به کالا خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و خوبتر هست از ارسال نظرات چندکلمهای دوری کنید.