پلی آف IPL 2023: چگونه RCB Virat Kohli می تواند برای سومین بار در این فصل با LSG Gautam Gambhir روبرو شود

فصل 2023 لیگ برتر هند (IPL) در حال نزدیک شدن به پایان تجاری خود است و فرنچایزها به دنبال اجرای نمایش های بدون خطا هستند تا مرحله لیگ کمپین را در 4 نقطه برتر پایان دهند. تا کنون، مدافع عنوان قهرمانی گجرات تایتانز تنها کسانی هستند که به دور بعدی راه یافته اند در حالی که در مجموع هفت تیم برای سه جایگاه باقی مانده با هم رقابت می کنند. رویال چلنجرز بنگلور و لاکنو سوپر جاینتز دو تیمی هستند که هنوز در این رقابت هستند.

RCB و LSG که قبلاً دو بار در این فصل با یکدیگر روبرو شده‌اند و هر کدام یک بازی را برده‌اند، مسلماً جذاب‌ترین رقابت‌ها را چه در زمین و چه در خارج از آن انجام داده‌اند. درگیری هایی که ویرات کوهلی با گوتام گامبیر و نوین الحق داشت به طور کامل در ذهن طرفدارانی که هنوز در حال تعجب هستند که آیا راهی وجود دارد که این دو فرنچایز بتوانند دوباره به میدان بروند، کاملاً خاموش نشده است.

از آنجایی که هر دو تیم هنوز در تلاش برای صعود به پلی آف هستند، این امکان وجود دارد که LSG و RCB بار دیگر در این فصل به مصاف هم بروند. اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، هر دوی آنها باید رقابت های لیگ را در بین 4 تیم برتر به پایان برسانند.

سناریو 1:LSG (15 امتیاز در 13 بازی) KKR را شکست داد و 17 امتیاز کسب کرد. چنای سوپر کینگز (15 امتیاز در 13 بازی) دهلی کپیتالز را شکست داد و با 17 امتیاز به رقابت های لیگ پایان داد. اما، آنها LSG را به رتبه دوم بر اساس نرخ خالص بالاتر شکست دادند. CSK در حال حاضر NRR بهتری نسبت به LSG دارد.

RCB در دو بازی باقیمانده خود – مقابل SRH و GT – پیروز شد و 16 امتیاز را به دست آورد و در رده چهارم جدول امتیازات قرار گرفت. چنین وضعیتی باعث درگیری RCB و LSG در Eliminator می شود.

سناریو 2LSG با اختلاف قابل توجهی KKR را شکست داد و 17 امتیاز کسب کرد و دوم شد. اگر CSK (15 امتیاز) آخرین بازی خود را ببازد یا اگر با وجود 17 امتیاز، NRR پایین‌تری نسبت به LSG داشته باشد، ممکن است. LSG سپس Qualifier 1 را در مقابل Gujarat Titans باخت تا به Qualifier 2 برود.

RCB SRH و GT را شکست داد و با 16 امتیاز به پایان رسید. فرنچایز تحت رهبری Faf du Plessis سپس بر Eliminator مقابل Chennai Super Kings پیروز شد تا در Qualifier 2 به مصاف LSG برود.

سناریو 3:همانطور که در بالا توضیح داده شد، LSG رتبه دوم را به پایان می رساند و برای ورود به فینال، Qualifier 1 را برنده می شود.

RCB با کسب رتبه سوم یا چهارم، پیروزی‌ها را در Eliminator و Qualifier 2 به دست آورد تا درگیری نهایی را با LSG ترتیب دهد.

سناریو 4:LSG آخرین بازی خود را در لیگ مقابل Kolkata Knight Riders باخت تا در امتیاز 15 باقی بماند. اما، نتایج دیگر برای فرنچایز Lucknow به پایان می رسد تا در 4 برتر قرار گیرد.

RCB با 16 امتیاز پایان می یابد تا سوم شود یا تنها یکی از دو بازی باقی مانده خود را برد تا فصل را با 14 امتیاز به پایان برساند. سایر نتایج برای تیم بنگالورو به پایان می رسد تا در جمع 4 تیم برتر (در صورت تنها یک برد از دو بازی باقیمانده) به پایان برسد. سپس دو تیم در Eliminator به مصاف یکدیگر می روند.

سناریو 5: LSG در آخرین بازی لیگ خود مقابل KKR شکست خورد و در امتیاز 15 باقی ماند. در آن صورت، صلاحیت به بازی های دیگر و همچنین نرخ اجرای خالص بستگی دارد. از سوی دیگر، RCB در دو بازی آخر خود پیروز شد تا به امتیاز 16 برسد و با توجه به نتایج دیگری که در راه است، دوم شود. در آن صورت، RCB می‌تواند در Qualifier 2 (اگر در Qualifier 1 مغلوب گجرات Titans شود) یا در فینال اگر Qualifier 1 را برد و LSG هم در Eliminator و هم Qualifier 2 برنده شود، با LSG روبرو شود.

موضوعات ذکر شده در این مقاله