پاکستان رتبه اول را در رده بندی ODI از دست داد، سلطنت در صدر تنها 48 ساعت به طول می انجامد.

پاکستان به رتبه 3 در رتبه بندی ODI سقوط کرد© AFP

تلاش پاکستان برای تکمیل یک پاکسازی در برابر نیوزیلند روز یکشنبه به پایان رسید. یک عملکرد همه جانبه از کیوی ها باعث شد که آنها در پنجمین و آخرین ODI در کراچی در 47 ران بر میزبانان پیروز شوند. نیوزلند در فینال سری خیلی قوی بود، زیرا پاکستان با نتیجه 4-1 سری را به پایان رساند که باعث ایجاد یک لرزش بزرگ در صدر رده بندی تیم ODI شد. این باخت باعث شد پاکستان از رتبه اول در رده بندی تیمی ODI مردان ICC صرف نظر کند. تنها 48 ساعت پیش، ICC پاکستان را در صدر رده بندی تیم ODI قرار داد. با این حال، سلطنت آنها پس از شکست در برابر نیوزیلند کوتاه شد.

پاکستان با تعقیب یک هدف 300 نفری، زودتر از دست دادن شان مسعود، بابر اعظم و محمد رضوان برای امتیازات ارزان متزلزل شد. فخار زمان که در طول سریال در فرم باشکوهی بوده است، پس از اخراج شدن در 33 توسط راویندرا نیز نتوانست سهم زیادی داشته باشد.

افتخار احمد و آقا سلمان سپس در 97 جلسه ای را آغاز کردند که به پاکستان امیدواری واقعی داد، اما با برکناری سلمان در سال 57 توسط هنری شیپلی، آنها از بین رفتند.

افتخار بهترین سطح خود را با ضربه (94*) انجام داد، اما این کافی نبود زیرا پاکستان در 47 ران شکست خورد و از رتبه اول در رده بندی تیمی ODI جابجا شد.

با برنده شدن در پرتاب، کاپیتان تام لاتام تصمیم گرفت ابتدا در کراچی با خفاش بزند، و این تصمیم درست بود. ویل یانگ سومین قرن ODI را از دست داد و 87 توپ درخشان از 91 توپ را به ثمر رساند. او از لاتام حمایت می‌کرد، که سومین نیم قرن بازی خود را با توپ 59 به پایان رساند.

مارک چپمن (43)، کول مک‌کانچی (26) و راچین راویندرا (28) نیز با کامئوهای خوش دست به میدان آمدند زیرا نیوزلند در 49.3 اور امتیاز 299 را به دست آورد.

اگر یک فروپاشی مرتبه پایین‌تر رخ نمی‌داد، ممکن بود چند اجرا دیگر اضافه کنند. شاهین افریدی (3/46) بهترین توپ انداز پاکستان بود که در بولینگ خود نظم داشت.

با ورودی های ANI

موضوعات ذکر شده در این مقاله