وین رونی می گوید فوتبال انگلیس باید با محرومیت از الگوی آمریکا پیروی کند


وین رونی ، گلزن رکورددار انگلیس ، می گوید که با توجه به الگوی ایالات متحده باید از ضربه سر کودکان جلوگیری شود تا احتمال ابتلا به زوال عقل در سنین بالاتر کاهش یابد. گری لاینکر ستاره سابق بارسلونا و انگلیس و جف هرست قهرمان جام جهانی 1966 از جمله نام های برجسته ای هستند که خواستار مقررات جدید برای جلوگیری از توپ زدن بچه ها شده اند. مطالعه ای که در اسکاتلند انجام شده نتیجه گیری است که فوتبالیست های حرفه ای حدود سه و نیم برابر بیشتر از مردم در معرض مرگ زوال عقل هستند. رونی به دیلی تلگراف گفت که او شاهد قوانین ایالات متحده با دست اول کای هنگام بازی در MLS دی سی یونایتد بود.

اخبار

رونی که اکنون در دربی چمپیونشیپ دربی بازی می کند ، گفت: “وقتی ما در ایالت ها زندگی می کردیم ، پسر بزرگ من در یک تیم فوتبال بود و هدایت در تمرینات و بازی ها ممنوع بود.”

“اگر توپ به سمت سر آنها می آمد ، آنها از آن دور شدند و اجازه دادند آن عبور کند ، بنابراین شاید این چیزی است که می تواند به صورت منظم در اینجا اتفاق بیفتد.”

“واضح است که چیزی باید تغییر کند تا اطمینان حاصل شود که این اتفاق برای بازیکنان نسل بعدی که مردان جوان به دلیل این بیماری می میرند ، رخ نمی دهد.”

مدیر چلسی ، فرانک لمپارد نیز گفته است که به حداقل رساندن عنوان می تواند بخشی از جلسات آموزشی باشد.

وی گفت: “من فکر می کنم این قابل دوام است.”

“ما باید با فوتبال جوانان شروع کنیم و در پایان طیف جوانان ، کودکانی که در حال رشد هستند و بدن آنها در حال رشد است.”

“ما واقعاً می توانیم سطح آموزش را کنترل کنیم و از نظر فنی مطمئن نیستم که بیش از حد تمرین در آن سن مهم است.”

“اگر اکنون بدانیم که جنبه سلامتی آن وجود دارد ، پس می توانیم آن را کنترل کنیم.”

هم تیمی سابق رونی یونایتد ، استیو بروس ، سرمربی نیوکاسل ، یک ضربه سر مشهور توپ بود.

بروس از اعلامیه انجمن فوتبالیست های حرفه ای مبنی بر ایجاد گروه ویژه ای برای بررسی موضوع استقبال کرده است.

بروس روز جمعه گفت: “در حرفه من ، و هر روز وقتی جوان بودم ، در سالن ورزشی توپ را هدایت می کردیم و بیرون می دویدیم و ساعت به ساعت آن را تکرار می کردیم”.

“یک نگرانی واقعی وجود دارد ، وقتی بازیکنان قبل از دوران من را می بینید ، پس چرا روی دوره من تأثیر نمی گذارد؟”

تبلیغ شده

خانواده یکی دیگر از برندگان جام جهانی 1966 ، نوبی استایلز ، که ماه گذشته در 78 سالگی پس از زندگی با زوال عقل در آخرین سالهای زندگی خود درگذشت ، از اینکه بازیکنان سابق با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند از PFA خشمگین نیستند.

“چگونه درست است که برخی از قهرمانان سال 1966 مجبور شدند مدالهای خود را بفروشند (مانند استایلز) برای تأمین معاش خانواده ها؟” آنها این هفته گفتند.

مباحث ذکر شده در این مقاله