“وینیسیوس قربانی است”: آنچلوتی از “مشکل” نژادپرستی لیگ اسپانیا انتقاد کرد

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، پس از اینکه وینیسیوس جونیور روز یکشنبه در جریان شکست 1-0 مقابل والنسیا در لالیگا دوباره هدف آزار قرار گرفت، گفت فوتبال اسپانیا با مشکل نژادپرستی مواجه است و باید برای توقف مسابقات آماده شود. آنچلوتی گفت: “لیگ اسپانیا مشکل دارد و وینیسیوس مشکل نیست. وینیسیوس قربانی است. یک مشکل بسیار جدی وجود دارد.” او افزود که وینیسیوس پس از حوادث مستایا “غمگین بود، نه عصبانی”. اواسط نیمه دوم بازی برای چند دقیقه به تعویق افتاد، زیرا به نظر می رسید که وینیسیوس مورد آزار نژادپرستانه یکی از هواداران والنسیا قرار گرفته است.

مهاجم برزیلی مقابل هواداران پشت دروازه ایستاد و به یکی اشاره کرد و هم تیمی اش ادر میلیتائو در کنارش بود.

وینیسیوس بعداً در وقت اضافه در پایان بازی به دلیل ضربه زدن به هوگو دورو در جریان درگیری اخراج شد و والنسیا با گل نیمه اول دیگو لوپز به پیروزی رسید.

آنچلوتی به خبرنگاران گفت: «این واقعیت که به خاطر فضای نژادپرستانه به حذف او فکر کردم، به نظرم خوب نیست.

آنچه امروز رخ داده قبلاً نیز اتفاق افتاده است، اما نه آنطور، غیرقابل قبول است.

وینیسیوس در این فصل در چندین استادیوم اسپانیا مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفته است و تمثال او توسط هواداران اتلتیکو مادرید از روی پلی در پایتخت اسپانیا آویزان شد.

لالیگا چندین بار در این فصل شکایت های حقوقی را به مقامات اسپانیایی ارسال کرده است و لیگ روز یکشنبه متعهد شد که پس از بررسی دوباره این کار را انجام دهد.

با این حال آنچلوتی گفت که این کمکی نمی کند.

مربی ادامه داد: “چه اتفاقی افتاده است؟ گزارش ها، و اصلاً چیزی از آن حاصل نشده است. راه حل این است که بازی را متوقف کنیم.”

“من خیلی ناراحت هستم، این هرگز برای من اتفاق نیفتاده است – هرگز مجبور نبودم بازیکنی را به دلیل توهین از زمین بیرون بیاورم.

او یک بچه است، او فوتبال بازی کردن را دوست دارد، اما در این شرایط خیلی پیچیده است.

وینیسیوس پس از شکست وارد اینستاگرام شد.

این بازیکن 22 ساله نوشت: “جایزه امروز نژادپرستان این است که مرا اخراج کردند. این فوتبال نیست، لالیگا است.”

مهاجم گفت که اسپانیا به عنوان “کشور نژادپرستان” در زادگاهش برزیل دیده می شود.

وینیسیوس افزود: لیگی که زمانی به رونالدینیو، رونالدو، کریستیانو (رونالدو) و (لئو) مسی تعلق داشت، اکنون متعلق به نژادپرستان است.

لالیگا در بیانیه ای اعلام کرد که در حال بررسی این حادثه هستند و اگر جنایت نفرت مرتکب شده باشد، اقدام قانونی انجام خواهد داد.

پروازهای برتر اسپانیایی گفتند که در موارد قبلی نژادپرستی علیه وینیسیوس “پیشگیر” بوده اند و 9 شکایت را به مقامات مربوطه و دادستان ها ارسال کرده اند.

پس از جدال وینیسیوس با هواداران والنسیا، داور ریکاردو د بورگوس بنگوئتشیا با مسئولان ورزشگاه صحبت کرد و آنها اعلامیه ای دادند و خواستار توقف توهین های نژادپرستانه قبل از شروع بازی حدود 10 دقیقه بعد شدند.

این داور در گزارش خود پس از بازی نوشت که یکی از هواداران بر سر این بازیکن فریاد زد میمون، میمون.

– ‘فقدان احترام’ –
دنی سبایوس، هافبک مادریدی به موویستار گفت: «تقریباً در تمام ورزشگاه‌های اسپانیا به طور مداوم برای وینیسیوس احترامی وجود ندارد.

تیبو کورتوا، دروازه بان مادریدی گفت که بعد از حدود 20 دقیقه صدای میمون شنیده است و گفت که اگر برزیلی بازی را متوقف می کرد، با وینیسیوس کنار می رفت.

کورتوا به موویستار گفت: “اگر وینی می خواهد به بازی ادامه دهد، ما به بازی ادامه می دهیم، اما اگر وینی بگوید دیگر بازی نمی کند، من با او زمین را ترک می کنم، زیرا ما نمی توانیم این چیزها را تحمل کنیم.”

بازیکنان هر دو طرف در وقت‌های تلف‌شده با یک کارت قرمز برای وینیسیوس به‌خاطر ضربه زدن به دورو با بازویش به پایان رسید، اگرچه مهاجم والنسیا در حالی که دستش دور گردن برزیلی بود در تصویر دیده می‌شد.

وینیسیوس زمین را ترک کرد و با دستانش به نشانه رفتن والنسیا به لیگ دسته دوم اسپانیا اشاره کرد.

والنسیا در دقیقه 33 پیش افتاد که لوپز از فرلند مندی فرار کرد و در تیرک دروازه قرار گرفت.

والنسیا با این برد به رده پانزدهم رسید، پنج امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشت و جشن های بزرگی را در تمام وقت به راه انداخت و تیم تقریباً ایمن بود.

اتلتیکو مادرید دیگو سیمئونه با پیروزی 3-0 مقابل اوساسونا پیش از این با یک امتیاز از رئال پیشی گرفت.

سیمئونه روز یکشنبه گفت که تیم او اتلتیکو مادرید در نوامبر گذشته تقریباً “مرده” اعلام شده بود، اما به این افتخار می کند که چگونه در سال 2023 به شدت بازگشته است.

اتلتیکو که از اروپا حذف شد و در تعطیلات جام جهانی در ماه نوامبر پنجمی لالیگا شد، در نیم فصل دوم بسیار قوی تر بازگشت.

سویا و رئال بتیس با تساوی 0-0 در دربی به مصاف هم رفتند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله