هند و پاکستان در جام ساف ماه آینده در یک گروه قرار گرفتند

هند و پاکستان پس از نزدیک به پنج سال رقابت های فوتبال خود را از سر می گیرند زیرا دو کشور همسایه در یک گروه در جام SAFF که از 21 ژوئن تا 4 ژوئیه در بنگالور برگزار می شود، قرار گرفتند. قرعه کشی چهاردهمین دوره مسابقات جام فدراسیون فوتبال جنوب آسیا روز چهارشنبه در اینجا برگزار شد و هند، پاکستان، کویت و نپال مدافع عنوان قهرمانی در گروه A هم گروه شدند. لبنان، مالدیو، بنگلادش و بوتان در گروه B قرار دارند.

بازی های گروهی به صورت رفت و برگشت لیگ برگزار می شود و دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه نهایی مسابقات منطقه ای هشت کشوری در ورزشگاه کانتیراوا راه خواهند یافت.

لبنان و کویت — دو کشور خارج از جنوب آسیا — برای رقابتی تر کردن مسابقات دعوت شدند. لبنان با رتبه 99 بالاترین رتبه مسابقات را به خود اختصاص داده است و پاکستان با 195 در پایین ترین رتبه قرار دارد. هند با رتبه 101 در رتبه دوم قرار دارد.

بازی هند و پاکستان گروه A در 21 ژوئن در دومین بازی روز افتتاحیه پس از دیدار افتتاحیه کویت با نپال برگزار می شود.

هند و پاکستان آخرین بار در سپتامبر 2018 در نیمه نهایی دوازدهمین دوره جام SAFF در داکا به مصاف یکدیگر رفتند. هند آن مسابقه را 3-1 برد اما در فینال 1-2 مغلوب مالدیو شد.

به طور کلی، هند و پاکستان به طور رسمی بیش از 20 بازی بین المللی انجام داده اند. از میان این دو، هند با بیش از 12 پیروزی در کمربند خود، تیم برتر بوده است.

هند هشت بار جام SAFF را برده و چهار بار نایب قهرمان شده است. تنها زمانی که هند به فینال نرسید، در دوره پنجم در سال 2003 در داکا بود که این کشور سوم شد.

فدراسیون فوتبال سراسر هند (AIFF) امیدوار است که بازیکنان و کادر پشتیبانی پاکستان ویزا برای شرکت در مسابقات دریافت کنند.

کالیان چاوبی، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، پس از قرعه کشی گفت: “پاکستان حضور خود در این مسابقات را تایید کرده است، به همین دلیل آنها در قرعه کشی اینجا حضور دارند. همه کشورهای منطقه جنوب آسیا حق حضور در این مسابقات را دارند.”

“اما مواردی مانند اعطای ویزا، تامین امنیت تیم ها، اینها وظیفه هیچ فدراسیون فوتبال هیچ کشوری نیست. اداره فدراسیون فوتبال با وزارتخانه های ذیربط دولت هماهنگی خواهد کرد و با گذشت زمان پاسخ خواهیم گرفت. ” شاجی پرابهاکاران، دبیر کل AIFF به PTI گفت که گروه پاکستانی قبلاً برای سفر به هند درخواست ویزا کرده و رسیدگی به درخواست ها آغاز شده است.

پرابهاکاران که در مراسم قرعه کشی نیز حضور داشت، گفت: “ما هیچ مشکلی در آنجا نمی بینیم. آنها (تعداد نیروهای پاکستانی) قبلا برای ویزا درخواست داده اند و روند رسیدگی آغاز شده است.”

پاکستان از 13 دوره ای که از سال 1993 تاکنون برگزار شده است، در دو تورنمنت حضور نداشته است.

فدراسیون فوتبال پاکستان به دلیل مشکلات داخلی نتوانست تیم خود را در سال 2015 که در هند برگزار شد اعزام کند. این کشور در سال 2021 در مالدیو به دلیل محرومیت از فیفا غایب بود. این تعلیق در ژوئن سال گذشته برداشته شد.

چاوبی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون بین المللی فوتبال (AIFF) برای برگزاری ایمن مسابقات تضمینی از دولت دریافت کرده است، گفت: “شعار فیفا (هیئت حاکمه جهانی) این است که فیفا جهان را از طریق فوتبال متحد می کند. AIFF یک انجمن عضو فیفا است.

ما طبق منشور فیفا به کاست، عقیده و مذهب نگاه نمی کنیم. وقتی بازیکنی با پیراهن ملی خود روی زمین می آید، شما به کاست و مذهب آن بازیکن نگاه نمی کنید، بازیکن نماینده است. کشور او

علاوه بر این، ما نمی توانیم بدون اجازه دولت میزبان یک تورنمنت بین المللی باشیم. انورالحق دبیر کل SAFF گفت که کشورهای شرکت کننده به برگزارکنندگان اطمینان داده اند که اولین تیم های ملی خود را اعزام خواهند کرد.

وی گفت: ما می توانیم به شما اطمینان دهیم که لبنان، کویت و سایر تیم های شرکت کننده، تیم های ملی خود را به طور کامل اعزام خواهند کرد.

به پیشنهاد فدراسیون جهانی فوتبال می توانستیم کشورهای دیگری را هم بیاوریم، اما تیم های ملی آنها درگیر بودند و هیچ تیم رده سنی برای این مسابقات نمی خواستیم. سرمربی هند، ایگور استیماچ، بار دیگر تاکید کرد که با اضافه شدن دو تیم از خاورمیانه، رقابت پذیری این مسابقات بیشتر خواهد شد.

استیماچ گفت: “ما باید برای قهرمانی در مسابقات رفتار کنیم و به عنوان یک بازیکن مورد علاقه عمل کنیم. ما از کویت و لبنان به عنوان مهمان استقبال می کنیم. بازی مقابل آنها باید به ما در آماده سازی برای جام ملت های آسیا کمک کند.”

او گفت: “یک اردوی طولانی همیشه چیزی بود که ما روی آن اصرار داشتیم و قرار است از آن برای بهبود بخش های خاصی از بازی خود، بیشتر روی قدرت ذهنی و اعتماد به نفس استفاده کنیم.”

مسابقات جام SAFF: 21 ژوئن: کویت – نپال، ساعت 15:30 IST. هند و پاکستان، ساعت 19:30 IST.

22 ژوئن: لبنان مقابل بنگلادش، ساعت 15:30 IST. مالدیو – بوتان، ساعت 19:30 به وقت تهران.

24 ژوئن: پاکستان مقابل کویت، ساعت 3:30 بعد از ظهر به وقت تهران؛ نپال – هند، ساعت 7:30 بعدازظهر IST.

25 ژوئن: بنگلادش – مالدیو، ساعت 15:30 IST. بوتان – لبنان، ساعت 19:30 IST.

27 ژوئن: نپال – پاکستان، ساعت 3:30 بعد از ظهر IST. هند و کویت، ساعت 19:30 IST.

28 ژوئن: لبنان مقابل مالدیو، ساعت 15:30 IST. بوتان – بنگلادش، ساعت 7:30 بعدازظهر IST.

1 جولای: نیمه نهایی 4 جولای: فینال. PTI PDS PDS AH AH

موضوعات ذکر شده در این مقاله