هدف اولیویه ژیرو با رسیدن میلان به اولین نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سال 2007

آث میلان روز سه‌شنبه پس از اینکه اولیویه ژیرو در تساوی 1-1 مقابل ناپولی گل حساس را به ثمر رساند و در مجموع 2-1 بر هموطنان ایتالیایی خود پیروز شد، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. ژیرو دو دقیقه قبل از تعطیلات، پس از دویدن تاولناک رافائل لیائو، گل تعیین کننده ای را به ثمر رساند، که بار دیگر کلید خورد و میلان برای سومین بار در این ماه ناپولی را شکست داد. سیزدهمین گل این فصل مهاجم فرانسوی پس از از دست دادن پنالتی در اواسط نیمه اول باعث شد سرخ شدن او از بین برود.

شاگردان استفانو پیولی اکنون چشم انداز یک دربی محلی در چهار مرحله آخر را دارند زیرا اینترمیلان در آستانه بازی برگشت خود با بنفیکا در چهارشنبه شب با دو گل برتری دارد.

ژیرو به مدیاست گفت: من به این تیم بسیار افتخار می کنم، با این روحیه می توانیم رویای هر چیزی را داشته باشیم.

در دور بعد یک بازی سخت دیگر وجود خواهد داشت، چه با اینتر یا بنفیکا، اما اگر این روحیه را حفظ کنیم، می توانیم به هر جایی برویم.

پس از بازی، مدیاست ویدئویی از رود گولیت را به لئو نشان داد که در ناپولی در سال 1988 گلزنی کرد و تقریباً یکسان بود.

لیائو شوکه شده گفت: “همین طور است.”

“این کاری است که سعی می کنم انجام دهم، به سمت بازیکنان بروم، این است که چگونه می توانم تفاوت ایجاد کنم. اگر نتوانم گلزنی کنم، به دنبال هم تیمی هایم می گردم. ژیرو را آنجا دیدم.”

میلان از زمانی که برای هفتمین و آخرین بار در سال 2007 به عنوان پادشاه اروپا تاجگذاری کرد، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شرکت نکرده است.

ویکتور اوسیمن در وقت های تلف شده گلزنی کرد، اما این برای ناپولی که در آستانه پایان فصل فوق العاده است، کافی نبود.

تیم لوچیانو اسپالتی که زمانی در چرخ آزاد بازی می‌کرد، برای گلزنی می‌جنگد و خویچا کواراتسخلیا نیز در 10 دقیقه مانده به پایان پنالتی مهار شد، گلی که تیمش را محکوم به شکست کرد.

ناپولی در آستانه اولین قهرمانی خود در لیگ از سال 1990 است، اما پس از قرار گرفتن در سمت آسان‌تر قرعه‌کشی، خروج سه‌شنبه پایانی سخت برای ماجراجویی اروپایی آنها بود.

میلان به خوبی سازماندهی شده است

هواداران سرسخت آنها در یک نبرد ایدئولوژیک با مالک Aurelio De Laurentis که جو بازی های خانگی را مسموم کرده بود، توافق کرده بودند و روز سه شنبه، ورزشگاه مارادونا پر از صدا در ابتدا صدای خوبی داشت.

تیم آنها مستقیماً به میلان رفت و مالکیت توپ را در اختیار گرفت و حریف را به سمت سکوهای لرزان عقب راند.

با این حال، بهترین کاری که آنها می‌توانستند انجام دهند، دو تلاش از راه دور از ماتئو پولیتانو بود که به‌طور وسیعی خزید. در اولین حمله جدی میلان، ماریو روی به لائو ضربه زد و به ژیرو این فرصت را داد تا از روی نقطه پنالتی به تیم میهمان برتری بزرگی بدهد.

با این حال تلاش ضعیف ژیرو به راحتی توسط الکس مرت متوقف شد، که مهار او غرشی را از سکوها به راه انداخت، یک راکت عظیم تکرار شد زمانی که او مدت کوتاهی پس از آن مانع از گلزنی ژیرو شد.

ناپولی در تمام بازی‌های خانگی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل حداقل سه گل به ثمر رسانده بود، اما در مقابل یک دفاع سازمان‌یافته میلان که اوسیمن را محکم نگه می‌داشت ایده‌هایش را کم‌کم بود.

و در حالی که میزبان تلاش می کرد تا در مجموع امتیازات را به تساوی بکشاند، میلان در پایان نیمه اول به نتیجه رسید.

لائو پس از کنترل شلخته تانگوی اندومبله توپ را به دست آورد و از عمق نیمه خود ضربه ای زد، سه بازیکن ناپولی را با نسیم پشت سر گذاشت و یک موقعیت غیرقابل از دست دادن را به ژیرو داد که در ترکیبی از شادی و آرامش به زانو در آمد.

ناپولی پس از استراحت دوباره در جلوی زمین بود اما تلاش زیادی برای خلق کردن داشت. ضربه سر ماتیاس اولیورا از نقطه کرنر دقیقه 64 بهترین فرصت را به دست آورد تا اینکه فیکایو توموری با پاس کوتاه جیووانی دی لورنزو در محوطه جریمه برخورد کرد.

کواراتسلیا دقیقاً مانند ژیرو ضربه نقطه‌ای خود را انجام داد، به این معنی که ضربه سر اوسیمهن در دقیقه 93 برای ناپولی که تعجب می‌کند پس از هدر دادن موقعیت‌های زیاد در بازی اول چه اتفاقی می‌افتاد، هیچ معنایی نداشت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله