نیمه ماراتن دهلی: سمینار آویناش المپیک ، رکورد ملی را شکست


آویناش سیبل که به المپیک متصل بود ، در حالی که طلای نیمه ماراتن ایرتل دهلی را در میان دونده های نخبه هند بدست آورد ، رکورد ملی را شکست و ساعت 1: 00: 30 ثانیه را پشت سر گذاشت تا روز یکشنبه با یک مسافت طولانی در دهلی نو از هموطنان خود به پایان برسد. سیبل 26 ساله که سال گذشته در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان به مسابقات پرش با سرعت 3000 متر المپیک توکیو راه یافت ، اولین هندی شد که در کمتر از شصت و یک دقیقه دو ماراتن دوید. عملکرد فرماندهی سیبل به حدی بود که او مسابقه را پیش از رقبای هندی خود سرینو بوگاتا و دورگا بهادر بودا که به ترتیب با زمان های 1:04:16 و 1:04:19 دوم و سوم شدند ، به پایان رساند.

اخبار

سیبل ، از ماهاراشترا ، در مجموع دهم شد ، و در این مسابقات آمیدوروك والن از اتیوپی در مسابقه نخبگان مردان در 58:53 پیروز شد.

طبق سوابق رسمی فدراسیون دو و میدانی هند ، رکورد قبلی نیمه ماراتن ملی در 1:03:46 به نام Kalidas Hirave از Maharashtra است.

وزیر ورزش کیرن ریجیجو ، “بسیار خوشحالم که دیدم نیمه ماراتن ایرتل دهلی با اقدامات ایمنی بهداشتی مناسب برگزار شد. علاوه بر دوندگان برتر ماراتن بین المللی ، Avinash Sable هند یک رکورد ملی جدید ثبت کرد! به همه برندگان و شرکت کنندگان تبریک می گویم” که در مسابقه پرچم زد ، توییت کرد.

سیبل همچنین رکورد دوره ADHM (در بین سرخپوستان) 1:04:33 را که به نام بوگاتا بود ، که سال گذشته طلا گرفت ، بهتر کرد.

سیبل در سال 2018 ، پشت سر آبیشک پال ، با زمان 1:04:14 دقیقه دوم شد.

پسر یک کشاورز از دهکده ماندوا در ماهاراشترا ، سیبل 8 دقیقه 21.37 ثانیه وقت گذراند تا استاندارد انتخابی المپیک 8: 22.00 ثانیه را نقض کند در حالی که سال گذشته در سیزدهم مسابقات فینال مسابقات قهرمانی دو و میدانی 3000 متر مردان در دوحه در سال گذشته به مقام سیزدهم رسیده بود.

تبلیغ شده

وی در مسابقات جهانی دو بار و در سال 2019 چهار بار رکورد ملی خود را شکست ، در این مدت تقریباً هشت و نیم ثانیه پیشرفت داشت.

سیبل که هم اکنون در ارتش هند یک هاوالدار است ، سال گذشته در مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا در 3000 متر ماده پرش با سرعت 3000 متر نقره نیز کسب کرد.

مباحث ذکر شده در این مقاله