نووان زویسا از سریلانکا با انتقاد از ICC در مورد حکم فساد اداری


نووان زویسا پیشگام سابق سریلانکا در روز جمعه شورای بین المللی کریکت را متهم کرد که اعلام کرده است وی مقصر فساد مسابقه شناخته شده است بدون اینکه ابتدا به او بگوید. این نهاد جهانی روز پنجشنبه گفت که یک دادگاه مبارزه با فساد اداری وی را به جرم سه جرم مقصر شناخته و تا زمان اعلام مجازات به حالت تعلیق در خواهد آمد. طبق گفته وکیل وی ، Chrishmal Warnasuriya ، این بازیکن 42 ساله ، همچنین مربی سابق بولینگ در تیم ملی ، به توافق در معرفی بازیکنان به یک ملی پوش هند برای ترتیب دادن مسابقات در مسابقات در امارات متحده عربی متهم شد.

اخبار

او قبلاً از زمان آغاز تحقیقات در سال 2018 به حالت تعلیق درآمده بود.

زویسا در دفتر وکیل خود به خبرنگاران گفت که هنوز از حکم دادگاه مطلع نشده است ، زیرا معمولاً باید ظرف 30 روز از پایان جلسات دادرسی تصمیم گیری کند.

وی در مورد بیانیه ICC که روز پنجشنبه منتشر شد گفت: “این یک شوک بود.”

“این یک حیله مغالطه آمیز و ارزان قیمت توسط ICC است که انجام چنین عملی را عمداً برای خدشه دار کردن اعتبار من و کشور عزیزمان انجام دهد.”

زویسا به “عضو بودن در یک توافق نامه یا تلاش برای تصحیح یا ابطال یا تأثیرگذاری نادرست در نتیجه ، پیشرفت ، رفتار یا سایر جنبه های یک مسابقه” متهم شد.

براساس دادگاه بین المللی کیفری ، چهار مورد تحت کد ضد فساد هیئت کریکت امارات در لیگ T10 کشورهای حوزه خلیج فارس همچنان در حال رسیدگی است.

این شركت اصرار كرده است كه زویسا مطابق روال معمول مطلع شده و هنگامی كه دادگاه تحریم را تأیید می كند ، رأی كامل منتشر خواهد شد.

وارناسوریا ، وکیل زویسا گفت که ICC علیه سری لانکا “شکار جادوگر” کرده و پنج بازیکن دیگر تحت تحقیق هستند.

سال گذشته پس از اعلام وزیر ورزش وقت هارین فرناندو مبنی بر اینکه ICC سری لانکا را فاسدترین کشور کریکت جهان می داند ، سری لانکا قانونی را علیه تنظیم مسابقات تعیین کرد.

وارناسوریا گفت: “ACU نووان را به انگلیسی ، زبانی كه با آن راحت نیست س questionال كرد و به او اجازه صحبت در سینهالا را نداد. آنها از او می خواستند كه سایر بازیکنان را نیز قاب كند.”

“پس از دریافت مشاوره حقوقی ، نووان از درگیر کردن بازیکنان دیگر خودداری کرد و این زمانی بود که ACU علیه او شروع کرد. علیه بازیکنان ما یک شکار جادوگر وجود دارد.”

تبلیغ شده

زویسا که پیش از بازنشستگی در سال 2007 در 30 تست و 95 بین المللی یک روزه بازی می کرد ، گفت که از زمان محرومیت در اکتبر 2018 بیکار بوده است.

شناگر سابق سریلانکا ، Sanath Jayasuriya در اکتبر 2018 به دلیل عدم همکاری با یک تحقیق در مورد تنظیم مسابقات ، به مدت دو سال محروم شد.

مباحث ذکر شده در این مقاله