نواک جوکوویچ در حالیکه رافائل نادال به دنبال اولین تاج نهایی ATP است ، چشم خود را ثبت می کند


نواک جوکوویچ در حالی که رافائل نادال بزرگترین عنوان از دست رفته در رزومه پر زرق و برق خود را در O2 Arena لندن دنبال می کند ، برای ششمین بار با تساوی یک رکورد ، پیشنهاد کسب فینال ATP را دارد. هشت بازیکن برتر رده بندی مردان – با راجر فدرر غایب – در تورنمنت پایان فصل که یکشنبه پشت درهای بسته با وجود قفل ویروس کرونا در انگلیس آغاز می شود ، شرکت می کنند. در پنجاهمین سالگرد برگزاری اولین برنامه از این رویداد ، دو گروه دور رفت و برگشت توکیو 1970 و لندن 2020 نامگذاری شده اند.

اخبار

جوکوویچ شماره یک جهان در کنار دانیل مدودف ، الکساندر زورف ، برنده 2018 و دیگو شوارتزمن ، اولین آرژانتین در گروه توکیو است.

نادال رده دوم در گروه لندن به مصاف مدافع عنوان قهرمانی قهرمان ، استفانوس تسیتسیپاس ، دومنیک تیئم و آندری روبلف می رود که برای اولین بار است.

چهار بازیکن با بهترین موقعیت از مرحله رفت و برگشت به مرحله نیمه نهایی مسابقات صعود می کنند و برای آخرین سال قبل از انتقال به تورین در لندن برگزار می شود.

قهرمان شش بار فدرر ، در حال بهبودی از عمل جراحی زانو ، مهمترین غایب پس از یک فصل جهانی تنیس است که توسط بیماری همه گیر Covid-19 کوتاه شده است.

جوکوویچ ، قهرمان پنج دوره ، که به تازگی با رکورد 6 بار پیروزی شماره یک پایان سال پیت سامپراس برابری کرده است ، در این فصل تنها 3 مسابقه را باخته است ، یکی از این مسابقات در مسابقات آزاد ایالات متحده است.

صربستانی که از سال 2015 در مسابقات لندن پیروز نشده است ، گفت که به دنبال پایان دادن به فصل خود در مسابقات نخبه هشت نفره است.

وی گفت: “ورود به تورنمنت و دانستن اینكه من شماره ی پایان سال را بدست آورده ام ، قطعاً برخی از فشارها را آزاد می كند.”

“اما در عین حال چیزی که امیدوارم در این مسابقات به دست آورم و اینکه چرا اینجا هستم تغییر نمی کند.

“من واقعاً می خواهم در هر مسابقه ای که می توانم بازی کنم برنده شوم و سعی می کنم جام را در دست بگیرم و این جام را به اندازه دیگران می خواهم.”

خشکسالی نادال

نادال ، که ماه گذشته در فینال اوپن فرانسه جوکوویچ را پودر کرد تا در 20 گرند اسلم با فدرر کنار بیاید ، 16 سال متوالی راهی فینال ATP شد

شماره دو جهان اسپانیا از کاستی های او در زمین های سخت داخل سالن کاملاً آگاه است – از 86 جام وی فقط یکی ظاهر شده است.

“34 ساله” گفت: “من فکر می کنم قادر هستم در دو سال گذشته در خانه کمی بهتر از آنچه در آغاز کارم انجام دادم بازی کنم بدون شک اما این رقم است و من نمی توانم چیز دیگری بگویم.” -فینالیست دو بار قدیمی.

“من امیدوارم که این هفته تغییر دهم.”

با وجود عدم موفقیت در فضای داخلی ، این فصل کوتاه می تواند به نفع نادال رقم بخورد – او قبلاً شش بار مجبور به کناره گیری از فینال ATP شده است.

Tsitsipas برنده سال گذشته ، که Thiem را در فینال شکست داد ، پس از خروج زودهنگام از وین و پاریس به مسابقات می آید.

شماره شش جهان یونان گفت: “از بازگشت بسیار خوشحالم ، مطمئناً.” “هر ساله تجربه بازگشت به اینجا را مهیج می کنم.

“این مانند یک ملاقات برای کسانی است که سال خوبی را برای بازگشت به اینجا ، تجلیل از سخت کوشی ، فداکاری خود را به این ورزش جشن می گیرند. من بسیار ممتاز هستم که در آن عضو شوم.”

تایم اتریشی در سپتامبر در مسابقات US Open اردک گرند اسلم خود را شکست ، در فینال Zverev را شکست داد و شماره سه جهان گفت که او اکنون در زمین های سخت مانند کف خاک احساس راحتی می کند.

Zverev ، که در این فصل دو عنوان را به دست آورده است ، در هفته های اخیر مورد ادعای حمله خانگی توسط یک دوست دختر سابق قرار گرفت اما او اصرار دارد که آنها خلاف واقع هستند.

آلمانی گفت: “در حالی که من از این اتهامات بسیار ابراز تأسف می کنم ، اما باید به اصل کار خود در مورد خلاف واقع بودن اکتفا کنم و آنها را انکار کنم.”

مدودف که سال گذشته در اولین بازی خود در لندن هر سه مسابقه را باخت ، پس از پیروزی در مسابقات مستر هفته گذشته پاریس به عنوان یکی از اسب های فرم به مسابقات می آید.

تبلیغ شده

روبلوف که در یک فصل موفقیت آمیز موفق به کسب 5 عنوان قهرمانی شده است و شوارتزمن شماره 9 جهان این رشته را تکمیل کرده است.

در ATP Finals همچنین هشت تیم برتر دونفره حضور دارند. نفرات برتر قهرمان مفت پاویچ و برونو سوارس قهرمان اوپن ایالات متحده و فینالیست اوپن فرانسه هستند.

مباحث ذکر شده در این مقاله