نواک جوکوویچ، ایگا سویاتک به مرحله یک هشتم نهایی اوپن ایتالیا

نواک جوکوویچ روز یکشنبه پس از پیروزی در نبرد با گریگور دیمیتروف با نتایج 6-3، 4-6، 6-1 به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات آزاد ایتالیا رسید، در حالی که ایگا سویاتک با نتیجه 6-2، 6-0 لسیا تسورنکو را شکست داد. جوکوویچ قهرمان شش دوره رم در ابتدا در مقایسه با بازی ضعیف خود در تورنمنت مقابل توماس اچوری ظاهر بهتری داشت، اما دوباره با مرد شماره سه سابق جهان مبارزه کرد. جوکوویچ به خبرنگاران گفت: “فکر می کنم دارم به سطح مورد نظر نزدیک می شوم. شما همیشه می توانید بهتر بازی کنید، اما امروز من یک حریف با کیفیت واقعاً خوب داشتم و فکر می کنم موفق شدم.”

جوکوویچ دیگر از آرنجی که در بازی دور دوم روز جمعه داشت استفاده نمی کرد، به نظر می رسید که مصدومیتی که او را مجبور به از دست دادن مسابقات مسترز مادرید در هفته گذشته کرد، از بین برد.

برنده 22 قهرمانی گرند اسلم در اولین گیم مسابقه سرویس خود را از دست داد اما بلافاصله بریک کرد و در گیم 4 دوباره بریک کرد تا ست اول را به نفع خود رقم بزند.

جوکوویچ برای پیش افتادن از حریف استفاده کرد و در بازی سه از ست دوم، دیمیتروف شماره سه سابق جهان را شکست، که ابتکار عمل را با یک بک هند ضعیف وارد دروازه کرد.

با این حال دیمیتروف با یک بریک از خود ست را 4-4 کرد و جوکوویچ را عصبانی کرد که متقاعد شده بود که ضربه ای که بازی را برد طولانی است و وقتی که او ست را به دست آورد، غوغاهای بزرگی را از سوی تماشاگران فورو ایتالیکو برانگیخت.

با این حال جوکوویچ در هر 16 بازی خود در رم حداقل به یک چهارم نهایی رسیده است و نمایش قدرتمند ست سوم او را به دور چهارم تضمین می کند.

جوکوویچ که برای حضور در کوارتر مقابل کامرون نوری بریتانیایی قرار می گیرد، گفت: “از اینکه ریتم مناسب را در اولین بازی ست اول پیدا کردم بسیار خوشحال بودم… این برای استراحت زودهنگام و کنترل اوضاع بسیار مهم بود.” -فینال

– نسیم سویاتک –

سویاتک که آخر هفته گذشته در مادرید فینالیست را از دست داد، در حالی که به مرحله یک شانزدهم پایانی قرعه کشی زنان صعود کرد، دوباره در فرمی قدرتمند ظاهر شد.

این بازیکن 21 ساله برای سومین قهرمانی متوالی خود در رم تلاش می کند و پس از شروع کمی پر از دست انداز، کار سبکی از تسورنکو انجام داد.

سویاتک در دو بازی اول شکست خورد، اما پس از آن 12 بازی متوالی را به لرزه درآورد تا نشان دهد که چرا او شماره یک جهان است و برای دفاع از عنوان قهرمانی رولند گاروس مورد علاقه اش است.

سویاتک در دادگاه گفت: “من فقط سعی می کنم ثابت باشم و سعی می کنم بازی خود را انجام دهم. من هر مسابقه را به عنوان یک فینال در نظر می گیریم، سعی می کنم ذهنیت درستی داشته باشم.”

سویاتک اکنون به مصاف دونا وکیچ می رود که پس از افزایش بردهای پیاپی خود در پایتخت ایتالیا به 13 مسابقه، لیودمیلا سامسونوا را 2-6، 7-6 (7/5)، 6-2 رد کرد.

پیشنهاد او برای هت تریک رم با حذف زودهنگام شش بازیکن از 10 بازیکن زن برتر جهان کمک خواهد کرد.

کوکو گاوف از ایالات متحده در رده پنجم در مقابل ماری بوزکووا از جمهوری چک با نتایج 4-6، 6-2، 6-2 مغلوب شد. این سومین برد دوران حرفه ای بوزکووا در جمع 5 برتر بود اما اولین بار در زمین خاکی.

همچنین ماریا ساکاری شماره هشت جهان در حال خروج بود که 7-5 و 6-3 توسط مارکتا وندروسوا شکست خورد.

گاوف و ساکاری به آرینا سابالنکا شماره دو جهان، جسیکا پگولا رتبه سوم، کارولین گارسیا شماره چهار جهان و اونز جابر رتبه هفتم جهان پیوستند تا از مسابقات کنار گذاشته شوند.

ویکتوریا آزارنکا شماره یک سابق جهان با مصدومیت پای راست کنار رفت و به مدیسون کیز از ایالات متحده یک پاس آزاد به مرحله یک شانزدهم نهایی داد.

– شادی رم مدودف –

دانیل مدودف اولین مسابقه تاریخ خود را در رم، 6-4، 6-2 در برابر امیل روسووووری، قهرمان سابق اوپن آمریکا برد که در مسابقه دور دوم پیروز شد که به دلیل باران سیل آسا که روز شنبه پایتخت ایتالیا را درنوردید، به یکشنبه موکول شد.

در شرایط بسیار آرام‌تر، شماره سه جهان بر سطح زمین سفالی مسلط بود که به دوست نداشتن او مشهور است.

مدودف گفت: “هر بار که به یک تورنمنت می آیم می دانم که می توانم خوب بازی کنم، بنابراین خوشحالم که در نهایت اینجا در رم برنده شدم.”

استفانوس سیتسیپاس رتبه پنجم در دور سوم پس از به پایان رساندن نونو بورخس با نتایج 6-3 و 6-3 به مصاف لورنزو سونهگوی خانگی خواهد رفت.

هولگر رون شماره هفت جهان با نتیجه 6-4 و 6-2 فابیو فوگنینی کهنه کار ایتالیایی را شکست داد و به جمع 16 تیم پایانی راه پیدا کرد اما جانیک سینر رتبه هشتم با شکست دادن الکساندر شوچنکو از روسیه با نتایج 6-3 و 6-7 (4/7) امیدهای خود را در خانه حفظ کرد. ) 6-2.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله