“نمی خواستم جام جهانی را تماشا کنم…”: روهیت شارما در WC 2011 Squad Omission باز می شود

هندی‌های بمبئی (MI) و روهیت شارما کاپیتان هندی روز چهارشنبه درباره حذف او از تیم برای جام جهانی کریکت ICC 2011 و اینکه چگونه زندگی و بازی او را تغییر داد، فکر کردند. روهیت یک مصاحبه اختصاصی با JioCinema قبل از بازی تیمش حذفی لیگ برتر هند (IPL) 2023 مقابل لاکنو سوپر جاینتز (LSG) در چنای در روز چهارشنبه انجام داد. روهیت گفت که حذف او از جام جهانی کریکت 2011 تغییرات زیادی در مورد بازی و روال او ایجاد کرد و سال برای او یک “پسرفت” بود. هند پس از 28 سال جام جهانی را به خانه آورد و سریلانکا را در فینال در محل خانگی روهیت در استادیوم Wankhede بمبئی شکست داد. یک روهیت جوان که در آن زمان یک استعداد جدید بود، باید همه این اتفاقات را از کنار تماشا می کرد.

“2011 سال شکست بزرگی برای من بود، چون عضوی از تیم جام جهانی نبودم، کسی را مقصر نمی‌دانم جز خودم. روی بازی‌ام کار کردم. یوگا، مدیتیشن و تنها زندگی کردن به من کمک زیادی کرد. متوجه شدم که باید کاری انجام دهم. تغییر کردم، می دانستم که زندگی من در حال پیشرفت است و اگر پیشرفت نکنم، دیگر نمی توانم کریکت بازی کنم. من بین سال های 2014-15 تغییرات زیادی در خودم ایجاد کردم، زیرا می دانستم در غیر این صورت جایی برای رفتن نخواهم داشت. من باید به این فکر می کردم که چگونه می توانم به تیمم کمک کنم و خودم را به سطح دیگری برسانم. من خودم جواب آنها را پیدا کردم.”

راستش من خود جام جهانی را به جز نیمه نهایی و فینال ندیدم چون آنقدر ناامید شده بودم که نمی خواستم ببینم. روهیت فاش کرد که هر بار که تلویزیون را روشن می‌کردم، احساس می‌کردم که می‌توانم آنجا باشم، چه اشتباهی رخ داده است.

به جرات می توان گفت که روهیت از آن زمان به بعد به زمان زیادی بازگشته است. ICC Champions Trophy 2013، جایی که او فرصتی برای افتتاحیه با Shikhar Dhawan پیدا کرد، نمودار حرفه ای خود را در یک مسیر صعودی عظیم فرستاد. او 177 دوش در پنج اینینگ با میانگین 35.40 با دو نیم قرن در آن تورنمنت به ثمر رساند که هند برنده شد. این دومین قهرمانی روهیت با هند پس از افتتاحیه جام جهانی T20 در سال 2007 در آفریقای جنوبی بود.

روهیت از جام جهانی کریکت 2015 ICC با خفاش لذت برد. او در هشت مسابقه 330 دوش با میانگین 47.14 به ثمر رساند. او این دوش ها را با نرخ ضربه 91.66 به ثمر رساند. یک قرن و دو دهه پنجاه از چوب خود بیرون آمد، با بهترین امتیاز 137. هند در آن مسابقات به نیمه نهایی رسید.

“هیتمن” همانطور که برای هوادارانش شناخته می شود، در سال 2019 به دوران 50 بازی قابل توجه خود در جام جهانی ادامه داد. در آن دوره از مسابقات، او با 648 دوش در 9 مسابقه با میانگین 81.00 در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. نرخ ضربه 98.33. او پنج قرن در این مسابقات گلزنی کرد و به تنها بازیکنی تبدیل شد که در یک جام جهانی موفق به این کار شد. پنجاه گل هم زد. بهترین امتیاز او 140 بود. هند یک نیمه نهایی دیگر در مسابقات به دست آورد.

در مجموع در 17 مسابقه جام جهانی، او 978 دوش با میانگین 65.20 و نرخ ضربه بالای 95 به ثمر رسانده است. او شش قرن و سه نیم قرن، با بهترین 140 گل زده است.

اکنون در سال 2023، او تیم هند را به عنوان کاپیتان در جام جهانی کریکت ICC در ماه های اکتبر تا نوامبر، که برای اولین بار به طور کامل در هند برگزار می شود، هدایت خواهد کرد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله