نخست وزیر مودی پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا در بدمینتون، ساتویکسایراج رانکیردی-چیراگ شتی را تبریک گفت.

Satwiksairaj Rankireddy و Chirag Shetty© توییتر

نخست وزیر نارندرا مودی روز یکشنبه از قهرمانی دو نفره مردان هندی ساتویکسایراج رانکیردی و چیراگ شتی در مسابقات قهرمانی بدمینتون آسیا ابراز خوشحالی کرد. ستاره دو نفره مردان هند متشکل از ساتویکسایراج رانکیردی و چیراگ شتی روز یکشنبه با کسب مدال طلای قهرمانی بدمینتون آسیا تاریخ ساز شد. این دومین مدال هند در این مسابقات پس از سال 1965 و اولین مدال آنها در رده دو نفره مردان است. نخست‌وزیر مودی در توییتی نوشت: «به @satwiksairaj و @Shettychirag04 برای تاریخ‌نویسی با تبدیل شدن به اولین زوج مردان هندی که عنوان قهرمانی بدمینتون آسیا را به دست آوردند، افتخار می‌کنیم.

آنها اونگ یو سین-تئو ایئو یی، دوتایی مالزیایی را با نتایج 16-21، 21-17، 21-19 شکست دادند. دو تیم هند در بازی اول شکست خوردند. اما آنها در دو بازی بعدی بازگشتی داشتند که ارزش یادآوری را داشت تا عنوان قهرمانی را به دست آورند.

“این یک طلاست، سرانجام انتظار 58 ساله به پایان رسید، زیرا سات چی خودمان مدال تاریخی را به دست آوردیم. نفر دوم برای بعد از 1965، رتبه اول در رده پزشکی: @badmintonphoto @himantabiswa| @sanjay091968| @lakhaniarun1 #BAC2023 #India #بدمینتون،” رسانه های انجمن بدمینتون هند (BAI) در توییتر خود نوشتند.

آنها در دیدار نیمه نهایی به مصاف قهرمانان المپیک توکیو، لی یانگ و وانگ چی لین از چین تایپه رفتند. هندی ها در اولین بازی رقابتی با نتیجه 21-18 پیروز شدند. اما آنها پس از اینکه حریفانشان در نیمه راه بازی به دلیل مصدومیت وانگ چی لین بازنشسته شدند، پیروز شدند. هندی ها بعد از یک پیاده روی مسابقه را گرفتند.

موضوعات ذکر شده در این مقاله

Satwiksairaj Rankireddy چیراگ شتی بدمینتون