مکاشفه بزرگ راوی شاستری: “به یک جلسه انتخاب دعوت نشدم”

سرمربی سابق تیم کریکت هند، راوی شاستری فاش کرد که در دو دوره حضورش در این تیم، در یک جلسه انتخابی شرکت نکرده است. شستری بین سال‌های 2014 تا 2021 یک دوره هفت ساله در تیم ملی ابتدا به عنوان مدیر و سپس به عنوان سرمربی تیم ملی داشت. پس از حذف هند از جام جهانی T20 2021، راهول دراوید جانشین او شد. در مصاحبه اخیر با ESPNCricinfo، از او در مورد چگونگی انجام فرآیند انتخاب در زندگی واقعی پرسیده شد و پاسخ او حتی مجری برنامه چت را متعجب کرد.

من تجربه دست اولی ندارم [of attending selection meetings]او گفت: «هفت سالی که در تیم بودم، هرگز به جلسه انتخابی نزدیک نشدم. من هم دعوت نشدم من فکر می کنم در دراز مدت، بله [a coach should be invited]،” او گفت.

“شما زمان زیادی را با پسران می گذرانید، مهم است، حتی اگر در ظرفیت رای دادن نباشد، اما شنیدن اینکه انتخاب کنندگان به چه فکر می کنند، رشته افکار آنها چیست. و سپس تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی می تواند مناسب باشد، مهم است. من هیچ ایده ای ندارم که چگونه شروع می شود، چگونه تمام می شود، چه کسانی در جلسه حضور دارند. از چیزی که جمع کردم، افراد زیادی بودند [in the meetings]در طول سه چهار سال گذشته، در داخل جلسات گزینش، که قرار نبود در آنجا برگزار شود، برخلاف قانون اساسی اما مطرح شده است.»

شستری، با این حال، همچنین اشاره کرد که چگونه حضور او در جلسات انتخابی می‌تواند رابطه‌اش با بازیکنان کریکت را تغییر دهد.

“من به اعتماد بازیکن نیاز داشتم. اگر بازیکنی می دانست که من یک انتخاب کننده هستم یا می توانم روی یک انتخاب کننده/رئیس کمیته تاثیر بگذارم، آیا او به روی من باز خواهد شد؟ آیا او به من اعتماد خواهد کرد؟ ممکن است وجود داشته باشد. افراد خاصی که می‌آیند و باز هم حضور دارند، ممکن است عده‌ای وجود داشته باشند که نخواهند، و من آنها را سرزنش نمی‌کنم، زیرا ممکن است کمی رزرو داشته باشند.»

از دیدگاه من، به همین دلیل فکر می‌کردم که بهتر است دور باشم، اما در درازمدت، به‌ویژه زمانی که یک تیم در مرحله بازسازی است، بسیار مهم است که مربی که زمان زیادی را با بازیکنان درون تیم می‌گذراند. محدودیت‌های اتاق رختکن می‌تواند ورودی‌های ارزشمندی را ارائه دهد.”

موضوعات ذکر شده در این مقاله