“من هرگز نمی توانستم کاپیتانی مانند ام اس دونی یا ویرات کوهلی داشته باشم”: Faf du Plessis به NDTV

یکی از بزرگ‌ترین کاپیتان‌های بازی کریکت، MS Dhoni، همانطور که خودش پیشنهاد کرد، در “فاز پایانی” حرفه‌اش است. اگرچه مشخص نیست که کاپیتان چنای سوپر کینگز قصد دارد یک فصل دیگر در لیگ برتر هند بازی کند یا خیر، کریکت‌بازان هم‌کار خود را به “تالا” ادای احترام کرده‌اند. در یک گفتگوی انحصاری با NDTV، فاف دو پلسیس، کاپیتان رویال چلنجرز بنگلور، که بیشتر دوران حرفه ای خود در IPL را با بازی برای فرنچایز Chennai گذراند، چیزی جز تمجید از کاپیتان CSK نداشت.

دو پلسیس گفت که او خوش شانس است که از برخی رهبران با نفوذ، از جمله مانند گریم اسمیت، استفان فلمینگ و ام اس دونی درآمد کسب کرده است.

“خیلی خوش شانس بودم که با رهبرانی بازی کردم که می توانستم از آنها یاد بگیرم. زمانی که برای آفریقای جنوبی بازی می کردم، گریم اسمیت کاپیتان آنجا بود و سپس اولین سالی که به چنای رفتم، در آن سال یک بازی انجام ندادم اما تنها هدفم بود. از آن فصل قرار بود یاد بگیرم. من در کنار استیون فلمینگ می‌نشستم و از او سؤال می‌پرسیدم. خیلی چیزها در مورد رهبری، بیشتر از چیزی که او انتظار داشت کسی بپرسد.”

فاف در اولین فصل حضورش در CSK زمان زیادی برای بازی نداشت. در حالی که انتخاب مغز فلمینگ یکی از کارهایی بود که آفریقای جنوبی مشتاق انجام آن بود، او همچنین مراقب دونی و نحوه هدایت تیمش بود.

“من فقط ام اس را از دور مشاهده می کردم. داشتم از چشمانم می دزدیدم، سال هایم که چرا او اینقدر موفق است، چه چیزی باعث موفقیت او شده است. حتی در آن مرحله، یکی از موفق ترین کاپیتان های بین المللی و داخلی در جهان کریکت. این یک امتیاز بود که از چنین شخصی یاد بگیرم. اما فکر می کنم چیزی که خیلی زود فهمیدم اهمیت رهبر بودن شما بود. من هرگز نمی توانستم کاپیتانی مانند ام اس یا ویرات یا گریم اسمیت یا استیون فلمینگ داشته باشم. من راه خودم را پیدا می کنم، اما شما می توانید به چیزها نگاه کنید و از افراد دیگر استفاده کنید.”

دو پلسیس همچنین “بزرگترین”ی را که از Dhoni آموخته بود، نشان داد که همان روشی که کاپیتان سابق هند انجام می داد، خونسردی خود را حفظ کرد.

“چیزی که از بیماری ام اس ناشی می شود این است که او چقدر آرام است و فکر می کنم این چیزی است که من از طریق رهبری خود نیز نشان داده ام. من همیشه سعی می کنم مطمئن شوم که با بازیکنانم کاملاً شفاف هستم. شما بهترین عملکرد خود را می دهید و ادامه می دهید. بنابراین، فکر می‌کنم این بزرگترین موردی است که من از ام اس انتخاب کردم. او به دلیلی به او کاپیتان باحال می‌گویند.

موضوعات ذکر شده در این مقاله