من سیتی در حالی که هالند رکورد گل 92 ساله را می شکند، صدرنشین شد

منچسترسیتی روز یکشنبه در حالی به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد که ارلینگ هالند رکورد گلزنی 92 ساله را شکست و جولیان آلوارز گلی خیره کننده به ثمر رساند و پیروزی 2-1 را در فولام به ارمغان آورد. هالند، مهاجم نروژی، یک پنالتی دقیقه سوم را در کریون کوتیج به گل تبدیل کرد تا به اولین بازیکن درجه یک تبدیل شود که از سال 1931 تاکنون 50 گل در تمام مسابقات به ثمر رسانده است. پپ گواردیولا، سرمربی سیتی گفت: بهترین هدف برای کمک به ما برای رسیدن به آنچه می‌خواهیم وجود دارد.

هالند همچنین با رکورد کل یک فصل لیگ برتر آلن شیرر و اندی کول هم سطح شد.

شیرر در سال 1995 برای بلکبرن 34 گل به ثمر رساند و کول در سال 1994 به همین میزان برای نیوکاسل گلزنی کرد.

کارلوس وینیسیوس برای فولام گل تساوی را به ثمر رساند، اما گل اول آلوارز در شش بازی، تلاشی درخشان، باعث شد تا سیتی یک امتیاز از آرسنال رتبه دوم فاصله بگیرد.

گواردیولا افزود: “بازی تا پایان بسیار فشرده بود. ما پس از شکست آرسنال می دانستیم که پیروزی در این نوع بازی ها واقعا مهم است. بازیکنان رفتار شگفت انگیزی داشتند.”

“گل آلوارز فوق العاده بود. ما مهاجمان باورنکردنی داریم.”

سیتی تعقیب سه گانه که برای اولین بار در 10 هفته گذشته در صدر قرار دارد، 8 بازی اخیر خود در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته است و در 18 بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها شکست نخورده است.

تیم سرخپوش گواردیولا، که یک بازی مقابل آرسنال در پیش دارد، برای اطمینان از کسب پنجمین عنوان قهرمانی در شش فصل، باید از شش بازی اخیر خود در پنج بازی پیروز شود.

با توجه به اینکه گل های هالند هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد، تعداد کمی از آنها می توانند با استفاده از فروپاشی آرسنال علیه آنها شرط بندی کنند.

گواردیولا گفت: “این مهم است اما روز سه شنبه آرسنال بازی خواهد کرد. مهم بازی وستهام است، این یک بازی در دستان است. پس از آن ما در صدر جدول خواهیم بود و واقعی تر خواهد بود.”

آرسنال که در چهار بازی اخیر خود بدون برد در روز سه‌شنبه میزبان چلسی است و سیتی در خانه وستهام روز چهارشنبه در خانه میزبانش خواهد بود.

بلافاصله پس از شکست مهم 4-1 آرسنال در روز چهارشنبه، گواردیولا پیشنهادات پایان رقابت قهرمانی را رد کرد.

– هالند تاریخ ساز –

گواردیولا به بازیکنانش یادآوری کرد که پس از شکست آرسنال در ماه فوریه، در بازی بعدی خود در ناتینگهام فارست با تساوی غافلگیرکننده روبرو شدند.

این اخطاری بود که حتی بدون کوین دی بروین که به دلیل مصدومیت غایب بود، تأثیر مطلوب را داشت.

سیتی تنها سه دقیقه طول کشید تا در غرب لندن جلو بیفتد، زیرا ریاض محرز آلوارز را در محوطه فولام پیدا کرد و مهاجم آرژانتینی با چالش ناشیانه تیم ریم با خاک یکسان شد.

هالند با نگاهی مصمم توپ را به دست گرفت و پنالتی خود را با اطمینان از برند لنو پایین آورد.

فولام در دقیقه 15 بازی را به تساوی کشاند.

پاس هری ویلسون به وینیسیوس رسید و بازیکن برزیلی از علامت گذاری درهم و برهم سیتی استفاده کرد و از فاصله 10 یاردی ادرسون را به پایان رساند.

آلوارز در اولین فصل حضورش در سیتی، به دلیل عالی بودن هالند، به سختی از پس بازی های ثابتی برآمد.

اما گواردیولا طرفدار پر و پا قرص قهرمان جام جهانی است و دقیقاً در دقیقه 36 نشان داد که چرا به اسپانیایی ایمان دارد.

آلوارز که در فاصله 25 یاردی دروازه، مالکیت توپ را در اختیار داشت، یک چالش فولام را متوقف کرد و سپس به موقعیت خود تغییر داد تا ضربه ای عالی بزند که به لنو فرصتی برای ضربه زدن به گوشه بالا نداد.

تلاش ایلکای گوندوگان از فاصله نزدیک لحظاتی بعد توسط لنو دفع شد و او با یک مهار هوشمندانه دیگر درایو هالند را در اوایل نیمه دوم رد کرد.

یک تاخیر طولانی پس از مصدومیت شدید آندریاس پریرا از فولام، سیتی را از دست داد.

آنها یک فرار خوش شانس داشتند که ادرسون تقریباً توپ را در داخل محوطه خود از دست داد و باعث درگیری شد که با ضربه زدن دروازه بان به سمت امن به پایان رسید.

فولام بیهوده درخواست پنالتی کرد، زمانی که کایل واکر با بابی دکوردوا-رید درگیر شد، که بلافاصله پس از پایان سیتی با فاصله کمی شلیک کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله