منچستر سیتی بازگشت سام آلاردایس را به پایان رساند و به قهرمانی لیگ برتر نزدیک شد

منچسترسیتی با پیروزی 2-1 مقابل لیدز در روز شنبه با برتری 2-1 در صدر جدول، به حفظ عنوان قهرمانی لیگ برتر نزدیک شد.

ایلکای گوندوگان دو ضربه قبل از نیمه دوم زد و یک پنالتی را از دست داد تا سیتی در سال 2023 در اتحاد 14 برد متوالی داشته باشد.

اما بعد از اینکه رودریگو پنج دقیقه مانده به پایان گل را به ثمر رساند، تیم میزبان به مراتب بیشتر از آنچه لازم بود دچار فینال عصبی شد.

پپ گواردیولا پس از اینکه ارلینگ هالند به گوندوگان فرصت داد تا هت تریک خود را از روی نقطه شروع کند، به جای اینکه مسئولیت شش دقیقه مانده به زمان را بر عهده بگیرد، بسیار خوشحال نبود.

این یک روز ضعیف نادر را برای هالند رقم زد، که تعدادی از فرصت‌ها را از دست داد تا به 51 گل خود در تمام رقابت‌های این فصل اضافه کند.

تفاضل گل بسیار برتر سیتی نسبت به آرسنال به این معنی است که مردان گواردیولا احتمالاً به حداکثر هشت امتیاز از چهار بازی اخیر خود نیاز دارند تا پنجمین عنوان قهرمانی لیگ را در شش فصل کسب کنند.

بازگشت سام آلاردایس به میدان هیچ تأثیری فوری در احیای ثروت لیدز نداشت، زیرا آنها فقط با تفاضل گل خارج از منطقه سقوط باقی می مانند.

آلاردایس در اواسط هفته ادعای قابل توجهی کرد که پس از انتصاب در چهار بازی پایانی فصل، “به خوبی گواردیولا” است.

اما سرمربی سابق انگلیس به سرعت با شعارهای “صبح اخراج می شوی” مورد کنایه قرار گرفت زیرا میهمانان نتوانستند مقاومتی در برابر موج به موج حملات سیتی ارائه دهند.

پس از پخش سرود ملی انگلیس درست قبل از شروع بازی به مناسبت تاجگذاری شاه چارلز سوم، بازی به سرعت به یک راهپیمایی تبدیل شد.

گواردیولا حتی می‌توانست در دیدار روز سه‌شنبه به رئال مادرید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، هفت تغییر را با یک چشم انجام دهد.

گوندوگان یکی از کسانی بود که به تیم بازگردانده شد زیرا جان استونز، روبن دیاس، رودری، جک گریلیش و برناردو سیلوا در میان کسانی بودند که استراحت کردند.

لیدز خوش شانس بود که تا 19 دقیقه بدون گل دوام آورد زیرا هالند اولین فرصت بزرگ خود را به سینه دروازه بان جوئل روبلز زد که توسط آلاردایس به جای ایلان مسلیر وارد زمین شد.

گوندوگان به مهاجم ستاره نشان داد که چگونه این کار را انجام می دهد زیرا هافبک آلمانی دو بار از ریاض محرز پاس دریافت کرد و گوشه پایینی را از لبه محوطه بیرون کشید.

بازگشت کوین دی بروین از مصدومیت یکی دیگر از تقویت‌های به موقع سیتی برای کسب سه‌گانه جام بود و اخراج درخشان این بازیکن بلژیکی باید توسط هالند به خاک سپرده می‌شد.

هالند روز چهارشنبه برابر وستهم رکورد جدیدی را در لیگ برتر با 35 گل در یک فصل به ثبت رساند.

و این بازیکن 22 ساله فکر خواهد کرد که باید هفتمین هت تریک خود را در اولین فصل خود در فوتبال انگلیس انجام می داد، چه برسد به اینکه دست خالی از آنجا برود.

هالند یک ضربه سر خیلی نزدیک به روبلز زد و سپس دروازه بان را به سمت دروازه شلیک کرد.

سیتی توانست در نیمه دوم پای خود را از روی گاز بردارد تا به ظاهر کاملاً آماده برای ماموریت انتقام جویانه خود در مادرید باشد.

اما در 60 ثانیه با ضربه پنالتی گوندوگان به تیرک دروازه پس از بازگرداندن فیل فودن، روحیه به شدت تغییر کرد.

گواردیولا حتی قبل از اینکه رودریگو به خطای مانوئل آکانجی حمله کرد، در حال فریاد زدن به هالند بود که «باید آن را تحمل کنی».

زمانی که گوندوگان در وقت های تلف شده تعویض شد، با استقبال سردی از سوی سرمربی خود مواجه شد، اما سیتی به راحتی بازی را دید تا برتری خود را در بالای جدول افزایش دهد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله