“ممکن است آخرین ماه من باشد…”: ویرات کوهلی درباره روند فکری در “دوره انتقالی” قبل از جام ملت های آسیا

تصویر فایل ویرات کهلی© AFP

ویرات کوهلی به خوبی و واقعاً بازگشته است. از زمان جام ملت های آسیا 2022، زمانی که کاپیتان سابق هند به خشکسالی طولانی قرن خود پایان داد، کوهلی دوندگی های بزرگی را به ثمر رساند. در لیگ برتر هند (IPL) 2023 تاکنون، کوهلی در چهار بازی سه نیم قرن را به ثمر رسانده است. شروع او برای RCB نیز بسیار مهم بوده است، تیمی که یکی از تیم هایی است که هنوز IPL را نبرده است. “در این بین سخت شد. همه چیز خیلی شلوغ شد. اما بعد از آن باید در مواقعی کنار می رفتی، جایی که همه بیشتر و بیشتر به دنبال آن بودند. من فکر می کردم اگر جزئی از مسابقه موش باشم، وارد یک مسابقه می شوم. کوهلی در مصاحبه ای با رابین اوتاپا، بازیکن سابق کریکت هند در جیو سینما گفت: فضایی که بسیار بسیار ناسالم است. استراحت کردن من مهمترین تصمیم در آن مقطع زمانی بود.

“مهم ترین عامل در کل دوره انتقالی قبل از جام ملت های آسیا سال گذشته این واقعیت بود که من حاضر بودم همه چیز را رها کنم. حاضر بودم بپذیرم که وقتی برگردم و بازی کنم، ممکن است آخرین ماه من باشد. بازی کریکت رقابتی و من کاملاً با آن مشکلی ندارم.

“همه طوری بودند که ما این را مشاهده می کنیم و این راه حل آن است. من نتوانستم این نکته را بفهمم که هر کاستی که هست به خاطر همین است (اشاره به سرش). وقتی از نظر ذهنی درست نیستید، همه شما هستید هیچ مشکل فنی وجود نداشت چون من 15 سال است که این کار را انجام داده ام. ممکن نیست که همه چیز متوقف شود و مسائل فنی در حال حاضر ظاهر شود. وقتی دوباره برگشتم و دوباره شروع کردم به ضربه زدن به توپ و کاپیتان سابق RCB گفت: مردم اینگونه بودند که “اوه، تو تغییرات جدی ایجاد کردی”.

او رکوردهای متعددی در این ورزش دارد، از جمله بیشترین دویدن در تست ها، ODIs و کریکت بین المللی به طور کلی. پس از 1205 روز انتظار، کوهلی به خشکسالی قرن خود در کریکت تست پایان داد و در 12 مارس هفتاد و پنجمین قرن بین المللی و بیست و هشتمین قرن خود را در تست ها به ثمر رساند.

کوهلی در حال حاضر با بازی در IPL 2023، 214 ران در چهار بازی با نرخ ضربه 147.58 و میانگین 71.33 به دست آورده است. در اولین مسابقه او در 82 ران مقابل هندی های بمبئی شکست نخورد. او تاکنون در فرم بسیار خوبی بوده و در چهار بازی سه نیم قرن گلزنی کرده است.

با ورودی های ANI

موضوعات ذکر شده در این مقاله