مصطفی محمد مهاجم نانت به دلیل امتناع از پوشیدن پیراهن رنگین کمانی جریمه شد.

مصطفی محمد، مهاجم نانت، به دلیل امتناع از بازی در آخر هفته در اعتراض به کمپین ضد همجنس‌گرا هراسی در لیگ 1 فرانسه، توسط باشگاهش جریمه شده است. این باشگاه اعلام کرد که محمد به دلیل “نپذیرفتن از بازی مقابل تولوز به دلایل شخصی در زمانی که اف سی نانت برای جلوگیری از سقوط می جنگد، “مجازات مالی” خواهد داشت. نانت افزود که این پول به خیریه ای اهدا خواهد شد که از اعضای جامعه LGBTQ که قربانی تبعیض هستند حمایت می کند.

شماره های روی پیراهن همه بازیکنان در دو دسته برتر فرانسه، و همچنین بازوبندهایی که کاپیتان ها و مسئولان بر دست داشتند، رنگین کمانی بود، زیرا لیگ فرانسه مبارزاتی را علیه همجنس گرا هراسی به راه انداخت.

پیراهن های تزئین شده با رنگین کمان در حراجی فروخته می شود و عواید آن به سه موسسه خیریه فعال در مبارزه با تبعیض LGBTQ اختصاص می یابد.

محمد ملی پوش مصری از شرکت در تساوی 0-0 تیمش در تولوز خودداری کرد تا با این رقابت ها همراه نشود، علیرغم اینکه نانت در تلاش برای صعود از منطقه سقوط به شدت به امتیاز نیاز داشت.

محمد 25 ساله که مسلمان است یکشنبه شب در پستی در شبکه های اجتماعی درباره تصمیم خود برای بازی نکردن توضیح داد.

او در توییتر نوشت: “من به همه تفاوت ها احترام می گذارم. من به همه باورها و اعتقادات احترام می گذارم. این احترام به دیگران نیز تعلق دارد، اما باید به عقاید شخصی من نیز احترام گذاشت.”

با توجه به ریشه، فرهنگ، اهمیت اعتقادات و اعتقاداتم، امکان شرکت در این کمپین برای من وجود نداشت. امیدوارم تصمیم من مورد احترام واقع شود.»

تصمیم محمد تنها به جریمه کردن، به جای تعلیق، تضمین می کند که نانت خود را از بازیکنی محروم نخواهد کرد که در این فصل 11 گل به ثمر رسانده است، زیرا با سه بازی باقی مانده از فصل، یک امتیاز از امنیت فاصله دارد.

چندین بازیکن دیگر نیز از شرکت در کمپین خودداری کردند و به همین دلیل بازی های تیم خود را در آخر هفته از دست دادند، از جمله زکریا ابوخلال، وینگر تولوز، ملی پوش مراکشی.

اولیویه وران، سخنگوی دولت فرانسه، امتناع برخی از بازیکنان از بازی در اعتراض به کمپین ضد همجنس گرا هراسی را “بیهوده” و “نابهنگام” خواند.

وران به شبکه تلویزیونی فرانس 2 گفت: «ما امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن هرکسی آزاد است هر کسی را که می‌خواهد دوست داشته باشد.

تولوز اواخر دوشنبه اضافه کرد که ابوخلال پس از مشاجره لفظی با یک سیاستمدار زن شهر در 30 آوریل کنار گذاشته شده است.

باشگاه اعلام کرد که مراکشی تا اطلاع ثانوی با تیم اصلی تمرین نخواهد کرد.

به گفته یک منبع، ابوخلال ظاهراً به معاون ورزشی تولوز، لارنس آریاژ، گفته است که “در کشورش زنان اینطور با مردان صحبت نمی کنند” زمانی که او از او خواسته بود که سر و صدای یک مهمانی را برای جشن قهرمانی این باشگاه در جام حذفی فرانسه کاهش دهد. نانت

این بازیکن مراکشی امتناع از بازی در روز یکشنبه را با این جمله در اینستاگرام توجیه کرده بود که “احترام ارزشی است که من برای آن احترام زیادی قائل هستم. این ارزش به دیگران نیز تعمیم می یابد، اما شامل احترام به اعتقادات شخصی من نیز می شود.”

من صمیمانه امیدوارم که تصمیم من مورد احترام قرار گیرد، همانطور که همه ما دوست داریم با ما محترمانه رفتار شود.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله