«مردم بله زیادی در اطراف نداشته باشید»: مانترای شوبمن گیل برای مدیریت شهرت در سنین جوانی

ستاره شدن فوری در کریکت هند اغلب برای افراد با استعداد بی ثبات و آزاردهنده بوده است، اما شوبمن گیل معتقد است که داشتن افراد مناسب در اطراف به او کمک زیادی کرد تا تعادل مورد نیاز در سفر پرهیجانش را حفظ کند. این مرد 23 ساله پنجاب که پس از ویرات کوهلی بی همتا، ابرستاره بعدی ضربات پنبه‌ای هندی در نظر گرفته می‌شود، چهار ماه در کریکت بین‌المللی بین دسامبر تا مارس رویایی را تجربه کرده است و یکی از معماران دویدن مداوم گجرات تایتان‌ها برای دومین مسابقه است. فصل پیاپی IPL

برای یک مرد جوان که به شهرت و تحسین بسیاری دست یافته است، چگونه با موفقیت کنار می آید و در عین حال رویکرد متعادلی نسبت به زندگی دارد؟ “فکر می‌کنم این موضوع خیلی به تربیت و دوستان اطرافم ربط دارد. من “آدم‌های بله” زیادی در اطرافم ندارم. دوستان بیشتری در اطرافم دارم که تصمیمات من را به چالش می‌کشند، هر چه که باشند. گیل در مصاحبه ای اختصاصی به PTI گفت.

او هنوز خیلی جوان است، اما در مجموعه گجرات تایتانز، گیل در حال حاضر یک عضو ارشد است. و او از مسئولیتی که به همراه دارد در یک تیم پرمخاطب IPL لذت می برد.

مردی که قبلاً 110 بازی T20 در سطح ارشد را انجام داده است، گفت: “فکر می‌کنم بتوانم نظرات خود را در مورد نحوه تفکر خمیر در حال حاضر ارائه دهم.”

او معتقد است که در مواقع بحرانی، کاسه‌زن چیزهای زیادی در بشقابش دارد و در آنجا وارد می‌شود.

“بعضی وقت ها مهم است که در آن موقعیت به عنوان یک توپ انداز، اتفاقات زیادی در جریان است — باید زمین را ببینید، باید ببینید کجا می خواهید کاسه بازی کنید که گاهی اوقات روی چیزی که خمیر تلاش می کند تمرکز نکنید. انجام دهید، یا جایی که او می خواهد به شما ضربه بزند. بنابراین من فکر می کنم این ورودی ها مهم هستند.” او در طول فصل گذشته هفت صد گل بین‌المللی را در قالب‌های مختلف با میانگین خیره‌کننده 65 به علاوه پس از 24 بازی ODI به ثمر رسانده است. در T20Is، که زمانی قوی‌ترین لباس او به حساب نمی‌آمد، صد نفر را شکست و از نرخ ضربات 165 به علاوه برای هند در کوتاه‌ترین فرمت لذت برد.

گیل با پخش هر سه فرمت، احساس می‌کند که تغییر بیشتر ذهنی است تا فنی.

فرمت‌های مختلف به آمادگی‌های متفاوتی نیاز دارند، اما من فکر می‌کنم آماده‌سازی بیشتر ذهنی است تا فنی. برای من، شخصا، احساس می‌کنم که تکنیک همه فرمت‌ها را دارم، اما مهم است که این تغییر ذهنی را داشته باشیم که چه زمانی چه بازی و چه زمانی را انجام دهم. یک موقعیت را بازی کنید. بیشتر ذهنی است تا فنی.”

درست مانند KL Rahul، بازیکن ارشد تیم هند، گیل همچنین بر این عقیده است که نرخ ضربه توسط موقعیت‌های مسابقه کنترل می‌شود و در مواقعی، می‌تواند جنبه «بیش از حد امتیاز» باشد، اگر همیشه متغیرهای دیگر را در نظر نگیریم. درگیر در T20s

“من فکر می کنم نرخ ضربه در T20 اهمیت زیادی دارد. هر چه بیشتر امتیاز کسب کنید، بالنده های شما بالشتک بیشتری خواهند داشت. حتی اگر به دنبال یک مجموع بالاتر هستید، نرخ ضربه نقش مهمی ایفا می کند. اما، به خصوص نگاه کردن به امسال ، بازی های کم امتیاز در تعقیب و گریز دشوار بوده است.

نرخ ضربه قطعا مهم است، اما کمی بیش از حد است، زیرا، به عنوان یک ضرب، شما باید بتوانید در همه موقعیت ها و شرایط بازی کنید.” برای او، انعطاف پذیری کلید است.

“شما نباید یک الگوی مشخص برای بازی خود داشته باشید. شما باید بتوانید بازی خود را شکست دهید و مطابق با شرایطی که ممکن است شما را ملزم به بازی با نرخ ضربه 110 یا 200 بازی کنید. به عنوان یک ضربه بازی کنید. ، باید بتوانید بین شرایط و موقعیت ها مانور دهید.” به همین دلیل است که او در ترکیب گجرات تایتان احساس راحتی و امنیت می کند و سبک رهبری هاردیک پاندیا را دوست دارد.

“من در نقشم که در گجرات تایتانز بازی می‌کنم احساس راحتی می‌کنم. فکر می‌کنم این نقش بسیار به محیط تیمی که در اینجا داریم ربط دارد.

همه ما، در مجموع به عنوان یک تیم، واقعاً خوب بازی می کنیم، به طوری که واضح است که به شما به عنوان یک فرد کمک می کند تا رشد کنید و خود را ابراز کنید. به گفته گیل، پذیرفتن ایده ها و دادن آزادی به هم تیمی هایش، هاردیک را به عنوان یک کاپیتان برجسته می کند.

“من فکر می کنم او یک کاپیتان بسیار باز است. همانطور که بارها گفتم، او به شما به عنوان یک بازیکن این آزادی را می دهد که هر طور که می خواهید بازی کنید.” در ژوئن می آید و او نقش بزرگی برای بازی در فینال مسابقات جهانی تست برابر استرالیا در Oval لندن خواهد داشت.

او احساس می کند شکست مقابل نیوزلند در فینال WTC 2021 یک عامل انگیزشی برای تیم خواهد بود.

فکر می‌کنم این پنج روز واقعاً مهم برای ما خواهد بود. ما در چند سال گذشته به‌عنوان یک تیم واقعاً سخت کار کرده‌ایم، آخرین فینال WTC را در ساوتهمپتون مقابل نیوزلند انجام دادیم و نتیجه‌ای که به دست نیامد. و این واقعا به ما انگیزه می دهد.

او گفت: “من واقعا مشتاقم که به انگلیس بروم و مقابل استرالیا بازی کنم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله