محمد صلاح “بزرگ تمام دوران” لیورپول را در جمع چهار تیم برتر نگه می دارد

گل برجسته محمد صلاح، پیروزی 1-0 لیورپول مقابل برنتفورد را رقم زد تا چهار امید برتر لیگ برتر در روز شنبه زنده بماند. پایان نیمه اول مهاجم مصری او را به اولین بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل کرد که در 9 بازی متوالی در آنفیلد موفق به گلزنی شد و با ضربه او به 100 گل در ورزشگاه رسید. او همچنین با 186 گل استیون جرارد در لیورپول هم سطح شد و در رده پنجم لیست گلزنان تاریخ باشگاه قرار گرفت. صلاح برای سومین فصل متوالی به 30 گل در تمامی رقابت ها رسیده است.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول گفت: “محمد صلاح خاص است. بسیاری از مردم وقتی بازیکنان را هنوز بازی می کنند قدردانی نمی کنند. برای ما این واضح است. او یک بازیکن بزرگ تمام دوران است.”

“من نمی توانم توقف او را ببینم، این فقط طبیعت اوست. شما باید این تمایل را برای گلزنی داشته باشید.”

“او سخت کار می کند تا بازیکنان را ببندد. همه ما می دانیم که برخی از بازیکنان کلاس جهانی این کار را نمی کنند، اما او انجام می دهد. من واقعاً به او افتخار می کنم.”

تیم پنجم کلوپ پس از ششمین پیروزی متوالی خود در لیگ، با فاصله یک امتیاز از رتبه چهارم منچستریونایتد صعود کرد.

شکست یونایتد مقابل برایتون در اواسط هفته، امیدی دوباره به لیورپول برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا از طریق رده بندی چهار تیم برتر داد.

اما یونایتد که یکشنبه به وستهام سفر می‌کند، دو بازی در پیش دارد و برای پایان بالاتر از رقبای سرسخت خود، محبوب باقی می‌ماند.

کلوپ گفت: “اگر منچستریونایتد در بازی‌های خود پیروز شود، آن‌ها 7 امتیاز فاصله دارند و تقریباً تمام شده است. ما این را می‌دانیم.”

“دوره جالبی است. ما باید مطمئن شویم که تیم ها را پشت سر خود نگه می داریم، زیرا آنها در حال آمدن هستند. هیچ چیز قطعی نیست و این خوب است.”

شب خاطره انگیز صلاح تا حدی تحت الشعاع هواداران لیورپول قرار گرفت و تنها چند ساعت پس از مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در کلیسای وست مینستر، سرود ملی را هو کردند.

لیورپول روز جمعه اعلام کرد که علیرغم اذعان به اینکه “برخی از هواداران نظرات قوی در مورد این موضوع دارند” سرود را قبل از شروع پخش خواهند کرد.

همزمان با پخش «خدایا پادشاه را نجات بده»، در نهایت هو و مزاح ها با شعارهای «لیورپول» از سوی هواداران میزبان خفه شد.

هواداران لیورپول در سال‌های اخیر بارها این سرود را هو کرده‌اند، به ویژه پیش از فینال جام حذفی فصل گذشته.

دولت بریتانیا قصد دارد شهر را در دهه 1980 به “زوال مدیریت شده” رها کند و پوششی که پس از فاجعه هیلزبورو در سال 1989 که باعث کشته شدن 97 هوادار لیورپول شد، به عنوان دلایل اعتراض ضد تشکیلات ذکر شده است.

– دوباره شادی کلوپ –

هنگامی که تمرکز از مخالفان در سکوها به عمل در زمین تغییر کرد، لیورپول نشان داد که چرا کلوپ می‌گوید مربیگری پس از احیای اخیرشان “دوباره لذت بخش است”.

لیورپول در ماه ژانویه با نتیجه 3-1 در برنتفورد شکست خورد و در میانه یک طلسم ناامیدکننده که فصل ناامیدکننده آنها را در بر گرفت.

آنها اکنون یک واحد منسجم تر هستند و صلاح با گل برجسته خود در دقیقه 13 دروازه را باز کرد.

پاس بلند فابینیو توسط ویرجیل فن دایک به سمت دروازه برگشت و صلاح آماده بود تا از فاصله نزدیک به خانه ضربه بزند.

داروین نونز یک بازیکن را از دست داد که پس از پاس بلند ترنت الکساندر-آرنولد از فاصله نزدیک، خط دفاعی برنتفورد را شکافت.

وقتی ایوان تونی یک ضربه ایستگاهی را از فاصله 30 یاردی سوت زد، برنتفورد تهدید کرد که ولخرجی نونز را مجازات خواهد کرد.

برایان امبومو فکر می‌کرد که پس از شتاب گرفتن از فان دایک به تساوی رسیده و آلیسون بکر را پشت سر گذاشت، اما این گل به دلیل یک تماس فشرده آفساید مردود اعلام شد.

لیورپول در 122 بازی اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده است که در نیمه اول برتری داشت.

کودی گاکپو باید آنها را به حفظ این خط نزدیک تر می کرد، وقتی که به نحوی از فاصله نزدیک پس از پاس دیوگو جوتا فرصتی باشکوه برای او ایجاد کرد.

در نیمه دوم با ریتم اندک به دلیل خطاهای بی پایان هر دو تیم، گاکپو با فاصله کمی به گل نشست و لیورپول با عصبانیت به برتری خود رسید.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله