محمد سراج از رویکرد فاسد به واحد مبارزه با فساد BCCI گزارش داد: منابع

محمد سراج یک “رویکرد فاسد” را به واحد مبارزه با فساد BCCI گزارش کرده است.© BCCI/IPL

محمد سراج، بازیکن ستاره هند، که در حال حاضر در لیگ برتر هند (IPL) 2023 برای رویال چلنجرز بنگلور به رهبری Faf du Plessis بازی می کند، یک “رویکرد فاسد” را به واحد مبارزه با فساد BCCI (ACU) گزارش کرده است. منابع به NDTV گفتند که مردی ناشناس که گفته می شود راننده است، در RCB به دنبال اطلاعات داخلی از سراج است. BCCI زمانی که صحبت از رویکرد فاسد به میان می آید، یک آیین نامه رفتاری سختگیرانه دارد. اگر یک بازیکن یا یک مقام رسمی نتواند یک رویکرد فاسد را گزارش کند، او نیز می تواند تحریم شود.

تصدیق می شود که مبارزه با فساد مستلزم گزارش فوری تمامی این رویکردها است و هرگونه تأخیر غیرضروری در انجام این کار ممکن است اثربخشی ACU BCCI و سایر نهادهای مربوطه مبارزه با فساد را که می توانند از یکپارچگی ورزش محافظت کنند، تضعیف کند. که ارزیابی اینکه آیا “تأخیر غیرضروری” در هر مورد وجود داشته است به خود بستگی دارد
در شرایط، اما همیشه غیرقابل قبول است (و بنابراین «تأخیر غیرضروری» محسوب می‌شود) که یک شرکت‌کننده قبل از گزارش آن رویکرد به ACU BCCI منتظر بماند تا بعد از مسابقه که در رابطه با آن از او دعوت شده است درگیر رفتار فاسد شود.» کد مبارزه با فساد BCCI می گوید.

بر اساس گزارشی که در PTI منتشر شده است، مرد ناشناس پس از از دست دادن پول زیادی در بازی قبلی IPL به دنبال اخبار داخلی در مورد تیم سراج بود. پیسر هند تماس گرفت و بلافاصله موضوع را به مقامات ACU گزارش داد. او گفت: “این یک کتابدار نبود که به سراج نزدیک شد. این یک راننده اهل حیدرآباد است که به شرط بندی روی مسابقات معتاد است. او پول هنگفتی را از دست داده بود و برای اطلاعات داخلی به سراج مراجعه کرد.

یک منبع ارشد BCCI که در زمینه توسعه اطلاعاتی دارد، در شرایطی که نامش فاش نشود به PTI گفت: “سراج بلافاصله این رویکرد را گزارش کرد. مقامات مجری قانون این مرد را دستگیر کردند. جزئیات بیشتر در انتظار است.”

از آنجایی که S Sreesanth، Ankit Chavan و Ajit Chandila به همراه مدیر سابق تیم CSK Gurunath Meiyappan به اتهام رفع اتهام دستگیر شدند، BCCI کار ACU خود را تقویت کرده بود. هر تیم یک مقام اختصاصی ACU دارد که در همان هتل اقامت می‌کند و در زمین حضور دارد و تمام حرکات را زیر نظر دارد.

همچنین کارگاه ACU اجباری برای بازیکنان در مورد بایدها و نبایدها وجود دارد و اگر هر بازیکنی رویکرد فاسد را گزارش نکند، تحریم ها وجود دارد. شکیب الحسن، کاپیتان بنگلادش، در سال 2021 به دلیل عدم گزارش یک رویکرد فاسد در طول دوره حضورش در IPL در فصل قبل، محروم شد.

با ورودی های PTI

موضوعات ذکر شده در این مقاله