محمد حسام الدین برای شروع قهرمانی در مسابقات جهانی بوکس مردان

محمد حسام الدین پس از قهرمانی در مسابقات جهانی بوکس.© NDTV

محمد حسام الدین، نوازنده ماهر، نمایش خیره کننده ای به نمایش گذاشت و مبارزات هند در مسابقات جهانی بوکس مردان IBA را به سبکی با ثبت پیروزی قانع کننده در روز دوشنبه در تاشکند آغاز کرد. حسام الدین، دارنده دو مدال برنز بازی های مشترک المنافع (57 کیلوگرم) در دور ابتدایی با برتری 5-0 از مقدونیه، آلن روستموفسکی سبک بازی کرد. پوگیلیس متولد تلانگانا شروع محتاطانه‌ای به مبارزه داشت، اما دنده‌ها را به طرز فوق‌العاده‌ای تغییر داد تا تسلط خود را بر مقدونی نشان دهد.

حسام الدین با استفاده از قدرت و توانایی فنی بالای خود توانست ضربات مشت را به دقت فرود آورد و با تصمیمی اتفاق آرا پیروزی را تضمین کند.

در وزن 60 کیلوگرم واریندر سینگ در مصاف با موجیبیلو تورسونوف از ازبکستان به میدان رفت و پس از شکست 0 بر 5 از دور رقابت ها کنار رفت.

روز سه‌شنبه، آشیش چوداری، قهرمان المپیک توکیو و هارش چوداری، بازیکن اول، در افتتاحیه مسابقات مربوطه خود، رینگ را در دست خواهند گرفت.

در حالی که آشیش در وزن 80 کیلوگرم به مصاف میثم قشلاقی از ایران می رود، هارش در وزن 86 کیلوگرم به مصاف بیلی مک آلیستر از استرالیا می رود.

BFI یک گروه 13 نفره را برای رقابت در این رویداد در حال انجام که شاهد حضور 538 بوکسور از جمله چندین مدال آور المپیک از 107 کشور است، به میدان فرستاده است.

تاکنون در مجموع هفت ورزشکار مرد هندی در مسابقات جهانی بوکس مدال کسب کرده‌اند و بازیکنان مستعد این کشور مصمم به افزایش این تعداد در دوره فعلی این مسابقات خواهند بود.

موضوعات ذکر شده در این مقاله