ماکس ورستاپن از ردبول تمرینات ترکیه را در شرایط “تکان دهنده” حفظ می کند


مکس ورستاپن از ردبول در سومین تمرین کوتاه باران روز شنبه برای گرندپری ترکیه با برتری در وقت ، یک تمیز پاک را به پایان رساند. در یک صبح ناگوار سرد و مرطوب در خیابان فوق العاده لغزنده استانبول پارک ، که برای اولین بار از سال 2011 برای گرندپری استفاده شد ، بهترین دور در یک دقیقه و 48.485 لاستیک متوسط ​​قبل از شدت باران را ثبت کرد.

اخبار

برای او کافی بود که یک ثانیه سریعتر از چارلز لکلرک فراری با هم تیمی خود در ردبول ، الکس آلبون سوم ، 1.6 برابر سرعت خود باشد. استبان Ocon از رنو چهارم شد اما چهار ثانیه دیگر باقی مانده است.

لوئیس همیلتون ، به دنبال مهر و موم کردن عنوان قهرمانی هفتم رانندگان جهان با رکورد ، برای چند دور اکتشافی در مرسدس خود ، اما بدون وقت گرفتن.

وی گفت: “هیچ مهار اینجا ندارید ، تکان دهنده است.”

دانیل کویت ، روسی ، پس از لغزش و رانش در سطح براق در آلفا تاوری ، گفت: “این مانند رانندگی با یخ است که من آن را در زمستان انجام می دادم.”

او از معدود رانندگانی بود که در شرایطی می تواند بخندد که ممکن است اواخر شنبه را به تأخیر بیندازد یا حتی به تعویق بیندازد.

لاندو نوریس قبل از چهار بار قهرمان سباستین فتل در دومین فراری و سرخیو پرز از ریسینگ پوینت ، که در روز جمعه مقایسه کرد مانند “رانندگی در آشپزخانه شما” برای مک لارن پنجم شد.

هم تیمی همیلتون مرسدس ، والتری بوتاس ، تنها مردی که می تواند جلوی قهرمانی انگلیسی را بگیرد ، هشتم از کوین مگنوسن از هاس و لنس استرول در مسابقه دوم ایستاد.

پس از شرایط جمعه “یخ بستنی” ، رانندگان هوا و باران سردتری داشتند تا با شروع تمرین سوم به چالش خود اضافه کنند. یک پیام از طرف کنترل مسابقه رسمی بودن آن را تأیید کرد: “شرایط کم گرفتن” ، در آن آمده است.

در مسیر درست ، چرخش تقریباً بلافاصله آغاز شد. با هدایت پرز ، Ocon با کمک تفرقه پرز و نوریس همه از او الگو گرفتند.

با شدت گرفتن باران ، لكلرك در مراحل اولیه سریعترین سرعت را داشت قبل از آنكه ورستاپن روی لاستیك های میانی قرار گیرد ، بیشتر تیم ها ترجیح می دهند به آبهای مرطوب تبدیل شوند.

با رسیدن نیم ساعت ، باران شدید همه را ترغیب به عقب نشینی در چاله ها کرده بود.

همیلتون فقط برای یک دور بازرسی جسارت کرده بود و هیچ کس ، به غیر از وتل در 14 سال ، بیش از تعداد انگشت شماری از دورها کار نکرده بود.

تبلیغ شده

در گاراژ Red Bull ، Verstappen با راننده ذخیره Juri Vips گپ زد. تعداد چرخش ها تا آن زمان رشد یافته بود و شامل كیوات ، سانز و لكلرك بود كه خوب توانست فراری خود را از موانع دور نگه دارد.

با 20 دقیقه باقی مانده ، چشم انداز اقدامات دیگری وجود ندارد – همه می دانند که یک خطا در باران می تواند چشم انداز آنها را برای صلاحیت از بین ببرد و مجموعه هایی از عرضه محدود لاستیک های کاملا خیس را استفاده می کند.

مباحث ذکر شده در این مقاله