لیگ قهرمانان: پس از ادعای سو Ab استفاده نژادپرستانه توسط مقام رسمی ، بازی PSG و Istanbul Basaksehir به حالت تعلیق درآمد


بازی پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا با باشک شهیر استانبول در روز سه شنبه متوقف شد و یک روز دیرتر تکمیل می شود ، در حالی که هر دو مجموعه از بازیکنان در اعتراض به نژادپرستی یکی از مسئولان مسابقه ، در یک حادثه بی سابقه در باشگاه نخبگان فوتبال اروپا ، در اعتراض از آن جدا شدند. رقابت. این درگیری پس از آنکه پیر وبو ، مربی سابق کامرون ، در جریان یک درگیری شدید روی خط تماس با کارکنان باشگاه ترکیه ای کارت قرمز را به اتهام استفاده از اصطلاح نژادپرستانه ، داور چهارم ، سباستین کلتسکو ، کارت قرمز نشان داد ، کارت قرمز را نشان داد.

اخبار

همین امر منجر به بازی در پارک دِ پرنس شد – که در ساعت 9:00 به وقت محلی (2000 به وقت گرینویچ) آغاز شد – در حالی که هنوز بدون گل بود ، در دقیقه 14 متوقف شد ، بازیکنان 10 دقیقه بعد از زمین خارج شدند.

یوفا در بیانیه ای اواخر روز سه شنبه قول داد که “تحقیقات کاملی” درباره این حوادث را آغاز می کند و تأیید می کند که این مسابقه در ساعت 1755 به وقت گرینویچ از روز چهارشنبه از همان نقطه متوقف شد.

هیئت حاکمه فوتبال اروپا گفت که “به طور استثنایی تصمیم گرفته است که دقایق باقیمانده مسابقه (چهارشنبه) با تیم جدیدی از مسئولان مسابقه برگزار شود.”

در آیین نامه یوفا برای لیگ قهرمانان پیش بینی شده است که به طور معمول ، هر تیمی که از بازی امتناع می ورزد باید بازی را واگذار کند و همچنین با جریمه 250،000 یورویی (303،000 $) روبرو می شود.

دنی مككلی از هلند به عنوان داور انتخاب شد تا باقیمانده بازی را با بقیه اعضای تیم خود از هلند و لهستان به عهده بگیرد.

میکروفونهای تلویزیونی وبوی خشمگین را بارها و بارها س askingال می کردند که چرا اصطلاحی نژادپرستانه برای توصیف وی به کار رفته است.

داور مسابقه ، اوویدیو هاتگان ، دو دستیار وی و چهارمین داور کلتسکو همه از رومانی بودند.

كلتسكو در تبادل نظر ، كه در تلويزيون شنيده و توسط يك روزنامه نگار AFP ترجمه شده است ، گفت: “آن سياه آن طرف. اين امكان پذير نيست. برو او را شناسايي كن. آن پسر ، آن سياه”

مهاجم بین المللی سنگال Basaksehir ، Demba Ba ، در میان بازیکنان تعویضی تیم میهمان ، به وضوح در تلویزیون شنیده می شود که با این مقام تظاهرات می کند و به انگلیسی می گوید: “وقتی شما از یک مرد سفیدپوست نام می برید ، هرگز نمی گویید” این مرد سفیدپوست “، فقط می گویی “این پسر” ، پس چرا وقتی از یک پسر سیاه پوست نام می برید می گویید “این پسر سیاه پوست؟”

– اردوغان حوادث را به شدت محکوم می کند –

این حادثه واکنش رئیس جمهور ترکیه ، رجب طیب اردوغان را به همراه داشت ، که گفته می شود ارتباط نزدیکی با مالکان این باشگاه دارد.

وی در توئیتی نوشت: “من اظهارات نژادپرستانه راجع به پیر وبو ، عضو کادر فنی باساخ شهیر ، را شدیداً محکوم می کنم و مطمئن هستم که یوفا اقدامات لازم را انجام خواهد داد”.

در همین حال ، رئیس قهرمان ترکیه گفت تیمش از شروع مجدد بازی خودداری می کند تا زمانی که داور چهارم همچنان درگیر باشد.

گکسل گوموسداگ به شبکه تلویزیونی ترکیه TRT Spor گفت: “داور چهارم در مقابل همه از کلمه” negro “استفاده کرد. اگر داور چهارم از زمین حذف شود ، ما دوباره شروع به کار خواهیم کرد.

باشاک شهیر با توئیت “نه به نژادپرستی # احترام” همراه با عکس آرم ضد نژادپرستی یوفا ، به این حوادث پاسخ داد.

این پیام توسط PSG بازتوییت شد ، که بعداً خود آنها در توییتر انگلیسی خود از پشتیبانی خود خبر دادند.

قهرمان فرانسه گفت: “همه انواع نژادپرستی با ارزش های پاری سن ژرمن ، رئیس باشگاه ، کارکنان و بازیکنان مغایرت دارد.”

علیرغم قطع شدن مسابقه ، به دلیل شیوع ویروس کرونا در پشت درهای بسته ، PSG پس از پیروزی 3-2 منچستر یونایتد در آلمان ، از گروه H راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

تبلیغ شده

با این حال ، PSG برای پیروزی در بالای گروه بالاتر از لایپزیگ و پیروزی در این مرحله ، باید به پیروزی در این بازی برسد.

باشاک شهیر که برای اولین بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شرکت می کند ، حذف شده و در رده آخر قرار خواهد گرفت.

مباحث ذکر شده در این مقاله