لیگ برتر: لیورپول پس از افتتاحیه جنجالی Cody Gakpo به لیدز برای شش ضربه زد

لیورپول 6-1 لیدز را شکست داد و گل جنجالی کودی گاکپو جرقه ای را برای اولین پیروزی قرمزها در پنج بازی روز دوشنبه در لیگ برتر ایجاد کرد. تیم یورگن کلوپ در الند رود زمانی که دروازه گاکپو با وجود برخورد توپ به بازوی ترنت الکساندر-آرنولد، اجازه داده شد بایستد، پیش افتادند. گزارش شده است که مسئول VAR این حادثه را بررسی نکرده است زیرا این اتفاق خیلی دور در حرکت رخ داده است، اما لیدز از بی عدالتی درک شده خشمگین بود. محمد صلاح وقتی چهار دقیقه بعد برتری لیورپول را افزایش داد، قبل از اینکه لوئیس سینیسترا یک امتیاز را برای میزبان در حال تلاش به دست آورد، نمک به زخم لیدز زد.

دبل دیوگو جوتا، یک ضربه دیگر صلاح و تلاش دیرهنگام داروین نونز باعث شد تا لیورپول به پنج بازی بدون برد خود در تمامی رقابت ها پایان دهد.

لیورپول پس از رسیدن به یک 4 قهرمانی در فصل گذشته، در تلاش برای رسیدن به لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس اروپا در فصل آینده است، در حالی که به نظر می رسد لیگ قهرمانان دور از دسترس باشد.

با در نظر گرفتن این هدف، قرمزهای رده هشتمی اکنون دو امتیاز از برایتون رده هفتمی فاصله دارند.

کلوپ گفت: «این بهترین بازی ما در این فصل از دیدگاه های مختلف بوده است.

“قسمت مورد علاقه من در دقیقه 92 بود که پسر فقیر را با توپ از لیدز تعقیب کردیم. می خواهم بگویم که ضد پرسینگ برای چندین دهه بهترین بود.”

کلوپ انتقاد هواداران از لیورپول را که احتمالاً در فصل نزدیک آینده نقل و انتقالات کلان انجام نمی دهد، مانند این است که یک کودک پنج ساله برای کریسمس یک فراری بخواهد.

اما با توجه به شواهد این نمایش متشکل و مبارزه اخیر از دو گل تا تساوی 2-2 مقابل آرسنال، لیورپول هنوز پایه های بازگشت به شهرت را در فصل آینده دارد.

کلوپ گفت: “نیمه دوم مقابل آرسنال برای ما بسیار مهم بود. ما باید کاری را که امشب انجام دادیم دوباره و دوباره انجام دهیم.”

امیدوارم این بازی های یک و نیم نشانه ای مناسب برای پایان فصل به ما بدهد.

من دوست دارم ما را با همان میل و اشتیاق ببینم.

لیدز هشت روز پس از شکست خانگی 5-1 خود در برابر کریستال پالاس دوباره فروپاشید و تنها دو امتیاز بالاتر از منطقه سقوط قرار دارد و هفت بازی باقی مانده است.

تیم خاوی گراسیا پس از اینکه تنها دومین باشگاهی بود که در بازی های متوالی لیگ برتر پنج گل یا بیشتر در خانه دریافت می کند، هو شد.

پس از جشن گرفتن سی و چهارمین سالگرد فاجعه هیلزبورو قبل از شروع بازی، لیورپول به سرعت در دقیقه 35 بازی مشکوک خود را به دست آورد.

الکساندر-آرنولد قبل از انتخاب صلاح، پاس جونیور فیرپو را با آرنج مهار کرد.

وقتی صلاح به الکساندر-آرنولد پاس داد، دفاع راست برای گاکپو به میدان رفت تا از فاصله نزدیک به خانه برود.

لیدز خشمگین بود، فقط VAR با وجود اعتراضات خود، از بررسی این حادثه جلوگیری کرد.

گل پنجم گاکپو از زمان امضای قرارداد با پی اس وی آیندهوون در ژانویه با آخرین نمونه از عذاب صلاح لیدز همراه شد.

هشتمین گل صلاح در شش بازی مقابل لیدز به شکلی بی رحمانه به ثمر رسید.

جوتا قبل از اینکه یک پاس را به صلاح بزند، اجازه داشت بدون کنترل پیشروی کند، او با دقتی اشتباه تمام کرد.

ابراهیما کوناته در دقیقه 47 زمانی که مدافع میانی لیورپول به خود اجازه داد توسط سینیسترا در لبه محوطه بیرون شود، به لیدز گل داد.

سینیسترا با قدردانی این هدیه را پذیرفت و شات خود را بر روی آلیسون بکر در معرض دید قرار داد.

اما امیدهای بازگشت لیدز در عرض 5 دقیقه خاموش شد، زیرا کرتیس جونز جوتا را انتخاب کرد، کسی که از داخل محوطه برای اولین گل خود در لیگ در 12 ماه گذشته ایلان مسلیر را دریل کرد.

VAR یک گل لیورپول را مردود اعلام کرد وقتی تلاش صلاح به دلیل آفساید مقابل ویرجیل فن دایک مردود شد، اما قرمزهای شایع در دقیقه 64 همچنان به چهارمین گل خود در شب پایان دادند.

گاکپو پاس اندرو رابرتسون را گرفت و صلاح را برای یک پایان قاطع از شش یارد به درد آورد.

جوتا پس از 73 دقیقه از ارسال جوردن هندرسون عبور کرد تا اینکه نونز آخرین شکوفایی را روی عملکرد قدرتمند لیورپول قرار داد، زمانی که پاس الکساندر-آرنولد را روی سینه خود کنترل کرد و در دقیقه 90 به خانه شلیک کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله