لیگ برتر: بازگشت منچسترسیتی به عنوان نیوکاسل یونایتد، منچستریونایتد مطبوعاتی چهار مدعی هستند

ارلینگ هالند پنجاهمین گل فصل خود را روز یکشنبه در حالی به ثمر رساند که منچسترسیتی موفق شد فولام را شکست دهد و به لیگ برتر بازگردد و نیوکاسل و منچستریونایتد پیروز شدند تا به جمع چهار تیم برتر صعود کنند. لیورپول با غلبه بر تاتنهام 4-3 در یک بازی هیجانی به دنبال بعید خود برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا ادامه داد، اما ساوتهمپتون و لیدز به ورطه خیره شده اند. برد 2-1 سیتی در کریون کوتیج باعث شد تا شاگردان پپ گواردیولا با یک بازی کمتر از آرسنال، پیشتاز دیرینه، فاصله داشته باشند.

مدافع عنوان قهرمانی که به دنبال پنجمین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر در شش فصل بود، در دقیقه سوم پیش بود که هالند پس از خطای جولیان آلوارز از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.

سی و چهارمین گل فصل هالند در لیگ برتر برابر با رکورد رقابت‌هایی است که اندی کول و آلن شیرر در اختیار دارند – در روزهای 42 بازی.

این بازیکن نروژی اولین بازیکنی است که از سال 1931 به نیم قرن گل در تمام مسابقات در یک فصل لیگ برتر انگلیس رسیده است.

گواردیولا، سرمربی سیتی گفت: “قبل از اینکه وینستون چرچیل نخست وزیر شود؟ وای. خیلی وقت پیش به نظر می رسد. به ارلینگ تبریک می گویم.”

فولام در دقیقه 15 توسط کارلوس وینیسیوس گل تساوی را به ثمر رساند اما آلوارز 9 دقیقه قبل از پایان نیمه اول برتری سیتی را بازگرداند.

سیتی تعقیب سه گانه که برای اولین بار در 10 هفته گذشته در صدر قرار دارد، 8 بازی قبلی خود در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته است و در 18 بازی گذشته خود در تمامی رقابت ها شکست نخورده است.

آن‌ها با بهره‌گیری کامل از اشتباهات آرسنال، علاقه‌مندان به حفظ عنوان قهرمانی خود هستند – توپچی‌ها در چهار بازی گذشته خود بدون برد بوده‌اند.

آرسنال روز سه شنبه میزبان چلسی است که روز بعد سیتی در خانه مقابل وستهام قرار خواهد گرفت.

گواردیولا گفت: “این مهم است اما روز سه شنبه آرسنال بازی خواهد کرد.” “مهم بازی وستهام است، این یک بازی در دستان است. پس از آن ما در صدر جدول خواهیم بود و واقعی تر خواهد بود.”

ویلسون دوبل

کالوم ویلسون از روی نیمکت آمد تا دو گل به ثمر برساند و نیوکاسل رده سومی برای شکست 3-1 ساوتهمپتون مبارزه کرد و حریف خود را به سقوط رساند.

مهاجم انگلیسی علیرغم اینکه در اواسط هفته دو گل در اورتون به ثمر رساند از ترکیب اصلی ادی هاو کنار گذاشته شد، اما واکنش عالی را به همراه داشت.

او در نیمه اول بازی استوارت آرمسترانگ را لغو کرد و بعد از اینکه گل به خودی تئو والکات باعث برتری سرخابی ها شد، یک ثانیه به خودش کمک کرد.

این پیروزی باعث شد نیوکاسل دو امتیاز از منچستریونایتد جلوتر باشد، اما ساوتهمپتون در پای جدول لنگر انداخته است و تنها 4 بازی مانده به بازی شش امتیازی است.

منچستر یونایتد اریک تن هاگ با گل نیمه اول برونو فرناندز با نتیجه 1-0 استون ویلا را شکست داد.

تن هاگ به بی بی سی گفت: “ما از بازی به بازی نگاه می کنیم و بعد برایتون را داریم، بنابراین باید دوباره سخت کار کنیم.”

“ما باید دوباره اشتیاق نشان دهیم و نگران جدول نباشیم. ما کاملاً کنترل داریم (در رقابت برای چهار تیم برتر). همه چیز به ما بستگی دارد و در دستان ماست.”

این مسابقه تنها دو روز پس از آن برگزار شد که شیخ جاسم بن حمد آل ثانی و جیم رتکلیف سومین پیشنهاد خود را برای خرید یونایتد از مالکان آمریکایی گلیزرز ارائه کردند و انتظار می‌رود نهایی باشد.

سایر احزاب به سرمایه گذاری اقلیت علاقه مند هستند و گزارش شده است که جوئل و اورام گلیزر می توانند ذینفعان تحت یک معامله ای که توسط میلیاردر بریتانیایی راتکلیف پیشنهاد شده است باقی بمانند.

گروهی از هواداران یونایتد روز یکشنبه در اعتراض به گلیزرها به سمت اولدترافورد راهپیمایی کردند و یک بنر غول پیکر روی آن نوشته شده بود “فقط فروش کامل”.

هفت گل در آنفیلد

در شروع بعدی، لیورپول در 15 دقیقه اول با یک ضربه 3 گل به تاتنهام بدون سرمربی ضربه زد، اما تیم میهمان به عقب برگشت و ریچارلیسون در دقیقه 93 گل تساوی غیرمحتمل را به ثمر رساند.

درست زمانی که به نظر می رسید اسپرز یک امتیاز دراماتیک را به دست آورده است، دیوگو جوتا برنده بازی شد و قرمزها را در رده پنجم باقی گذاشت، هفت امتیاز کمتر از منچستریونایتد رتبه چهارم که یک بازی بیشتر انجام داده بود.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول به اسکای گفت: “ما به لطف دیوگو جوتا از آن کنار رفتیم — این کار را تماشایی می کند و همه با هیاهو به خانه می روند.”

جفرسون لرما، هافبک کلمبیایی، دو گل در چهار دقیقه نیمه اول به ثمر رساند که بورنموث با پیروزی 4-1 خانگی مقابل لیدز، 10 امتیاز از منطقه سقوط فاصله گرفت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله