لیگ برتر انگلیس “سالها ادامه می یابد، اما اینجا دو سال دیگر…”: تمجید بی نظیر راوی شاستری برای IPL

IPL همیشه کیفیت داشته است، اما چیزی که آن را به سطح دیگری برد میزبانی موفق لیگ در آفریقای جنوبی در سال 2009 و علاقه ای که در یک کشور خارجی ایجاد کرد، راوی شاستری سرمربی سابق هند احساس می کند. دومین دوره لیگ برتر هند به دلیل تضاد تاریخ برگزاری آن با انتخابات عمومی در این کشور به آفریقای جنوبی منتقل شد. IPL 15 سال پیش در چنین روزی آغاز به کار کرد. شاستری که در آن زمان عضوی از شورای حاکمیتی لیگ بود، خاطراتی از روزهای آغازین مسابقات بیان کرد.

“اگر به تمام بازیکنانی که در این بازی نقش داشتند نگاه کنید، کیفیت کریکت آنقدر خوب بود که از بین رفت. اما مهر نهایی بر روی IPL زمانی که ما به آفریقای جنوبی رفتیم. برای رفتن به آنجا و دیدن این موضوع به دست آمد. آفريقاي جنوبي IPL را با همان علاقه‌اي به هند ديد كه جهان را شوكه كرد.”

او افزود: “چون در آن زمان مردم در سراسر جهان شروع به انتخاب تیم کرده بودند. آنچه اکنون در فوتبال می بینید، از همان فصل دوم در لیگ برتر رخ داده است.

لیگ قهرمانان اروپا سال‌ها است که ادامه دارد، تیم‌هایی مانند آرسنال و منچستریونایتد، اما اینجا در عرض دو سال، طرفداران IPL تیم‌های خود را داشتند – هندی‌های بمبئی، سوپر کینگز چنای یا رویال چلنجرز بنگلور.

برندون مک کالوم، سواشباکلر سابق نیوزیلند، با توپ 158 73 خود برای کلکته نایت رایدرز در برابر رویال چلنجرز بنگلور در سال 2008، شروعی درخشان به IPL داشت.

شاستری خاطرات روز اول لیگ برتر را به یاد آورد. “آن روز را به خوبی به خاطر دارم، پشت صحنه بودم، با شورای حاکمیتی بودم، می دانستم پشت صحنه چه اتفاقی می افتد. بازیکنان چگونه قرارداد می گیرند، چقدر علاقه وجود دارد.

هند در سال 2007 جام جهانی را برد، بنابراین به همین دلیل، میزان علاقه ای که ایجاد شد باور نکردنی بود. ، به نظر می رسید که تمام ملت متحد شده بودند تا به آنجا بیایند و مسابقه را تماشا کنند.

“صنعت تبلیغات، طرفداران کریکت، بالیوود، کالیوود، تالیوود، شما اسمش را بگذارید، همه آنجا بودند. و کیفیت کریکت که از همان بازی اول دیده شد، هیچ جایگزینی برای آن وجود نداشت.”

راویندرا جادجا، بازیکن همه کاره هند، در مورد اینکه چگونه تجربیاتش در IPL در طول سال‌ها متفاوت بوده است، از برنده شدن در دوره افتتاحیه در سال 2008 با راجستان رویالز تا برنده شدن چندین بار با Chennai Super Kings صحبت کرد.

IPL 2008 اولین سال بود، بنابراین هیجان زیادی با تورنمنت جدید و بزرگ وجود داشت و ما بازیکنان زیر 19 سال به بازیکنان تیم هند فکر می کردیم که بخشی از این IPL خواهند بود مانند MSD، Yuvraj Singh، Harbhajan Singh. بنابراین من هیجان زده بودم که در کدام تیم بروم و بازی کنم.

“اما در IPL 2018، لحظه ای احساسی برای ما در CSK بود، زیرا پس از 2 سال وقفه برگشتیم. هواداران نیز منتظر بودند CSK برگردد و در ورزشگاه Chepauk بازی کند.

جادجا گفت: “بنابراین پیروزی در مسابقات پس از بازگشت چیز بسیار خاصی بود. هواداران CSK که منتظر ما بودند و حتی در آن 2 سال حتی زمانی که ما بازی نکردیم از تیم حمایت کردند، این به ما انگیزه زیادی داد.”

موضوعات ذکر شده در این مقاله