لیگ برتر: آرسنال بار دیگر با شکست وستهام به برتری رسید

آرسنال برای دومین بازی متوالی با دو گل برتری کرد و ضربه پنالتی بوکایو ساکا در تساوی مخرب 2-2 رهبران لیگ برتر انگلیس مقابل وستهام در روز یکشنبه بسیار مهم بود.

شاگردان میکل آرتتا به لطف گل های گابریل ژسوس و مارتین اودگارد در 10 دقیقه اول در ورزشگاه لندن دو گل زدند.

اما تنها هفت روز پس از از دست دادن برتری 2-0 در تساوی 2-2 مقابل لیورپول، توپچی ها دوباره زیر فشار رقابت قهرمانی شکست خوردند.

پنالتی سعید بنراهما قبل از پایان بازی باعث کاهش اختلاف برای وستهام شد و پس از اینکه ساکا در اوایل نیمه دوم ضربه نقطه او را به بیرون زد، جارود بوون گل تساوی را برای میزبان درگیر انجام داد.

این یک ضربه چکشی برای آرسنال بود که با چهار امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی رده دومی فاصله دارد، اما شتاب قهرمانی را به تیم پپ گواردیولا واگذار کرده است.

آرتتا گفت: “باز هم خیلی خوب شروع شد. ما دو گل زیبا زدیم. بعد از آن اشتباه بزرگی انجام دادیم که هدفمند بازی نکردیم تا گل سوم و چهارم را بزنیم.”

ما فقط فکر می‌کردیم که می‌توانیم با آنها بازی کنیم و نتیجه را حفظ کنیم. این به آنها امید داد.»

سیتی پس از شکست 3-1 لستر در روز شنبه، در فاصله سه امتیازی توپچی ها بسته شده بود و این قهرمانان هستند که با وجود عقب افتادن از آرسنال در بیشتر فصل، سرنوشت قهرمانی را در دستان خود دارند.

سیتی که در 10 بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها پیروز شده است، یک بازی مقابل آرسنال دارد.

با توجه به اینکه یک بازی خانگی مقابل آرسنال در 26 آوریل در پیش است، سیتی می داند که در صورت پیروزی در 8 بازی باقیمانده، پنجمین عنوان قهرمانی خود را در شش فصل به دست خواهد آورد.

تا زمانی که آرسنال به ورزشگاه امارات سفر کند، اگر روز جمعه ساوتهمپتون ته جدولی را شکست دهد، هفت امتیاز با سیتی فاصله خواهد داشت.

با این حال، این شکاف برای هواداران آرسنال به طرز ناراحت کننده ای کوچک به نظر می رسد زیرا می ترسند تیمشان در حال هدر دادن فرصت طلایی برای کسب اولین عنوان از سال 2004 باشد.

در حالی که سیتی برای کنترل تنش رقابت‌های قهرمانی آزمایش شده است، تیم جوان آرسنال به نظر می‌رسد که از حمله اعصاب بدی رنج می‌برد.

آرتتا گفت: “نگرانی من این است که بعد از 2-0 آن اشتباه بزرگ را مرتکب شدیم.” ما نفهمیدیم بازی در آن لحظه چه نیازی داشت. ما به آن طرز فکر بی رحمانه نیاز داریم تا برویم و یک تیم را بکشیم.”

آرسنال تنها به هفت دقیقه زمان نیاز داشت تا جلو بیفتد زیرا پاس ماهرانه اودگارد به بن وایت رسید، که سانتری کوتاه را ارسال کرد که عیسی در تیرک دروازه به خانه فرستاد.

گل چهارم ژسوس در سه بازی اخیرش با گل دوم توپچی ها سه دقیقه بعد دنبال شد و آنها به طرز بی رحمانه ای نشانه غم انگیز وستهم را مجازات کردند.

ارسال نقطه ای گابریل مارتینلی، اودگارد را در هکتارها فضا پیدا کرد و هافبک با یک ضربه والی از زاویه 6 یاردی از مقابل لوکاس فابیانسکی عبور کرد.

نقطه عطف در دقیقه 33 زمانی رخ داد که آرسنال که پس از چنین شروع پرهیجانی کمی بیش از حد اعتماد به نفس به نظر می رسید، بی جهت پنالتی را دریافت کرد.

توماس پارتی مالکیت توپ را به دکلان رایس تسلیم کرد و وقتی هافبک وستهم عملکرد لوکاس پاکئتا را انتخاب کرد، با وجود درخواست آرسنال برای هندبال، تکل سر خوردن اشتباه گابریل ماگالهس به درستی پنالتی اعلام شد.

محمد صلاح آخر هفته گذشته یک پنالتی مقابل آرسنال را از دست داده بود، اما آنها این بار شانس نداشتند زیرا بنراهما آرون رامسدیل را اشتباه فرستاد.

وقتی آنتونیو یک پنالتی دقیقه 50 را با دستی دراز کرد که ضربه مارتینلی را مهار کرد، ساکا باید از نگرانی فزاینده آرسنال کم می کرد.

اما در عوض، ساکا با یک ضربه نقطه‌ای غم‌انگیز که کاملاً به هدف برخورد کرد، سطح تنش را حتی بالاتر برد، اشتباهی پرهزینه که شکست مهاجم انگلیسی در ضربات پنالتی نهایی یورو 2020 مقابل ایتالیا را یادآور شد.

ساکا سرش را بین دستانش گرفت و در حالی که آرسنال به وضوح تکان می خورد، شاگردان دیوید مویس در دقیقه 54 گل تساوی را به ثمر رساندند.

تیلو کرر توپ را به داخل محوطه آرسنال هدایت کرد و بوون در حالی که رگبار او از زمین خارج شد و از شیرجه ناامیدکننده رامسدیل عبور کرد، در کنار زمین بود.

مایکل آنتونیو در مراحل پایانی تقریباً آن را برای وستهم به دست آورد و با ضربه سر بنراما در مقابل تیرک دروازه به پایان رسید.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله