لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن: درخشش‌های نابغه‌ای اما وعده‌هایش محقق نشد

لیونل مسی با استقبال یک قهرمان وارد فرانسه شد که به عنوان مردی که لیگ قهرمانان اروپا را برای پاری سن ژرمن به ارمغان می آورد، دیده می شود. دو سال بعد، آرژانتینی بدون اینکه به این هدف دست یابد و تنها بهترین عملکرد درخشان خود را در فلش ها داشته باشد، جدا می شود. به سختی می توان دوران مسی در پاری سن ژرمن را به عنوان موفقیت آمیز ارزیابی کرد، حتی اگر انتقال به پایتخت فرانسه به او کمک کرد تا در جام جهانی سال گذشته افتخارات حرفه ای خود را به دست آورد و هیچ آسیبی به باشگاه قطری به عنوان یک باشگاه ورزشی وارد نکرد. نام تجاری.

مسی در مراسم رونمایی خود در پاریس در آگوست 2021 گفت که قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای پنجمین بار در دوران حرفه ای خود “رویای” او بود و او در “مکان ایده آل” برای انجام آن است.

این صحبت اغوا کننده برای ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن، نشستن در کنار او و برای هواداران این باشگاه بود که از دیدن تیمشان برای اولین بار برنده بزرگترین جایزه فوتبال اروپا بودند.

فصل قبل آنها در نیمه نهایی به منچسترسیتی باختند و در فینال 2020 از بایرن مونیخ شکست خوردند. مسی شبیه مهره پایانی اره مویی بود.

با این حال، PSG با مسی به عقب رفته است. آنها فصل گذشته در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از رئال مادرید با سرمربیگری مائوریسیو پوچتینو شکست خوردند و امسال نیز در دستان بایرن با کریستوف گالتیه روی نیمکت به سرنوشت مشابهی دچار شدند.

باید دلیلی وجود داشته باشد که چرا پپ گواردیولا برای آوردن مسی سالخورده به سیتی تلاش نکرد، علیرغم اینکه مربی سابقش در بارسلونا اغلب او را به عنوان بهترین بازیکن تمام دوران توصیف می کرد.

تیم گواردیولا به فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا رسیده است و با وجود مسی، کیلیان امباپه و نیمار در یک تیم، PSG در حال حاضر نمی تواند به بازی در سطحی امیدوار باشد.

قرار گرفتن در کنار این سه فوق ستاره هجومی، PSG را به طور کلی به عنوان یک تیم ضعیف کرده است.

اکنون آنها باید بدون بازیکنی که این ماه 36 ساله می شود و حقوق سالانه 30 میلیون یورو (32.1 میلیون دلار) پس از کسر مالیات هزینه می کند، تیم متعادل تری بسازند.

از تشویق تا شوخی

در اوایل امسال مسی توسط برخی از هواداران در پارک دو پرنس مورد تمسخر قرار گرفت.

این قبل از آن بود که او از آموزش برای سفر غیرمجاز به عربستان سعودی برای انجام تعهدات خود به عنوان سفیر گردشگری این کشور خلیج فارس صرف نظر کرد.

یک هفته محرومیت به دنبال داشت و بعد از آن هیچ چشم اندازی برای امضای قرارداد جدید مسی در پاریس وجود نداشت.

مسی در 74 بازی 32 گل برای پاری سن ژرمن قبل از بازی آخر شنبه این فصل مقابل کلرمون به ثمر رساند.

اولین فصل او در فرانسه دشوار بود زیرا او به دلیل جدا شدن از بارسلونا تلاش می کرد به توافق برسد.

او گاهی اوقات با ماهیت فیزیکی لیگ فرانسه دست و پنجه نرم کرده است، اما این فصل خاطره انگیزتر بوده است.

برنده هفت بار توپ طلا، تفاهم خوبی با امباپه ایجاد کرد و به نظر می رسد پذیرفت که ستاره جوان فرانسوی نقطه کانونی تیم است.

مسی در این فصل 16 گل در لیگ 1 به ثمر رسانده و 16 گل به ثمر رسانده است که به راحتی بیشترین پاس گل را در بین هر بازیکنی در لیگ برتر فرانسه داشته است.

او با اضافه کردن دو مدال قهرمانی لیگ 1 به مجموعه خود ترک می کند.

انتقاد غیر موجه؟

بعد از همه بردهای او در بارسلونا و قهرمانی اش در جام جهانی با آرژانتین، وقتی مسی به دوران حرفه ای خود نگاه می کند، ممکن است لیگ فرانسه چندان برای مسی معنی نداشته باشد.

همانطور که وینسنت دولوک در روزنامه معتبر ورزشی فرانسه L’Equipe اشاره کرد: “PSG به خاطر او بهتر از قبل نبوده است… و به نظر می رسید که او به همان اندازه که برای رفتن به دندانپزشکی تمایل داشت برای بازی در لیگ 1 داشته باشد. “

با این وجود، مسی هنوز روی کسانی که با او کار کرده اند و به مصاف او رفته اند، اثر خود را گذاشته است.

او نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن سال فرانسه در این فصل شد، حتی اگر جایزه امباپه را از دست داد.

گالتیه این هفته گفت: من این افتخار را داشتم که بهترین بازیکن تاریخ فوتبال را مربیگری کنم.

“امسال او بخش مهمی از تیم بوده است. من هرگز فکر نمی کردم که انتقاد از او به حق باشد، وقتی او 35 سال دارد و در نیم فصل جام جهانی برگزار می شود و با این حال فکر می کنم او گل زده است. یا در تمام مسابقات بیش از 40 گل زده است.

این افتخار بزرگی بود که او را مربی نکردم، بلکه او را در طول فصل همراهی کردم.”

اکنون زمان آن است که مسی و پاری سن ژرمن ادامه دهند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله