فیفا مرخصی زایمان 14 هفته ای اجباری را برای بازیکنان زن پیشنهاد کرده است


فیفا قصد دارد مجموعه ای از اقدامات برای محافظت از فوتبالیست های باردار از جمله مرخصی اجباری زایمان “حداقل 14 هفته” را معرفی کند. سارای بارمن ، رئیس فوتبال زنان فیفا ، برای خبرنگاران توضیح داد: “ما می خواهیم زنان بیشتری فوتبال بازی کنند اما در عین حال یک خانواده دارند.”

اخبار

این نهاد گفت که یک سری اصلاحات را برای تأیید شورای فیفا در ماه آینده ارائه می دهد ، و آنها را بلافاصله در تمام 211 فدراسیون عضو آن قابل اجرا می کند.

مرخصی زایمان 14 هفته ای اجباری حداقل دو سوم حقوق قرارداد خود را برای بازیکنان تضمین می کند ، در حالی که فیفا با ابراز تمایل برای جدا کردن باشگاه از بازیکنان باردار برای باشگاه ها ، گفت: “هیچ بازیکن زن هرگز نباید آسیب ببیند زیرا نتیجه باردار شدن “.

امیلیو گارسیا ، مسئول حقوقی و پیروی از قوانین فیفا گفت: “این ایده محافظت از بازیکنان زن قبل ، حین و بعد از تولد کودک است.”

طبق این پیشنهادات ، اگر بازیکنی بعد از باردار شدن از کار اخراج شود ، باشگاه های مسئول با مجازات های مالی و همچنین “ورزشی” روبرو می شوند.

همچنین باشگاه ها باید پس از زایمان بازیکنان زن را دوباره ادغام کرده و “پشتیبانی پزشکی و جسمی کافی” داشته باشند.

تبلیغ شده

در بیانیه ای ، رئیس فیفا ، جیانی اینفانتینو ، اظهار داشت که اصلاحات لازم در زمانی است که فوتبال زنان در حال رشد است ، با اصرار بر این ورزش مورد نیاز برای “اتخاذ یک چارچوب نظارتی مناسب و متناسب با نیازهای بازی زنان” است.

پیش از این ، مواردی که بازیکنان زن پس از زایمان در سطح بالا به رقابت بازگشتند ، نادر بوده است ، اگرچه الکس مورگان ، ستاره برنده جام جهانی ایالات متحده ، 31 ساله ، در ماه مه سال جاری صاحب یک فرزند شد و از آن زمان به این ورزش بازگشت و با امضای انگلیسی باشگاه تاتنهام هاتسپور.

مباحث ذکر شده در این مقاله