فیفا مدیر زندگی فوتبال هائیتی را برای زندگی پس از تحقیقات درباره سو Ab استفاده جنسی ، منع کرد


ایو ژان بارت ، رئیس فدراسیون فوتبال هائیتی توسط فیفا مادام العمر محروم شد و روز جمعه بیش از یک میلیون دلار جریمه نقدی محکوم کرد. کمیته اخلاق مستقل هیئت حاکم بر فوتبال جهان ، ژان بارت 73 ساله توسط فیفا به دلیل سوused استفاده از موقعیت خود و آزار و اذیت جنسی بازیکنان مختلف زن از جمله خردسالان ، مقصر شناخته شد. ژان بارت ، که اوایل روز جمعه توسط سیستم قضایی هائیتی پاکسازی شد ، از طریق بیانیه ای واکنش نشان داد و تصمیم فیفا را “تحریک عدالت و یک حرکت کاملاً سیاسی” خواند. وی گفت که جسد “در بررسی شواهد واقعی شکست خورده است”.

اخبار

مقامات هائیتی در اعلام علنی تصمیم خود برای رد پرونده علیه ژان بارت ، در یک سند پنج صفحه ای گفتند: “هیچ مدرکی و هیچ نام (قربانی) یافت نشد”.

در مقابل ، کمیته اخلاق فیفا اعلام کرد که ژان بارت را “برای زندگی” از کلیه فعالیت های مربوط به فوتبال (اداری ، ورزشی یا هر فعالیت دیگر) در سطح ملی و بین المللی ممنوع کرده است.

وی یک میلیون فرانک سوئیس (1.1 میلیون دلار ؛ 925 هزار یورو) جریمه شد.

این اداره گفت که تحقیقات مربوط به “اقدامات سو of استفاده جنسی سیستماتیک علیه فوتبالیست های زن بین سال های 2014 تا 2020” است و گفت که هنوز پرونده های قضایی دیگر در فدراسیون هائیتی در جریان است.

این حکم فیفا با استقبال اتحادیه جهانی بازیکنان FIFPro روبرو شد ، که آن را “تصمیمی مهم دانست که با شجاعت خارق العاده بازماندگان ، قربانیان و شاهدان حضور یافته امکان پذیر شد”.

دبیرکل FIFPro ، جوناس بائر-هافمن گفت: “ممنوعیت مادام العمر ژان بارت فقط می تواند شروع باشد.”

“ما همچنان از تحقیقات فیفا حمایت خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که همه کسانی که از موقعیت خود در هائیتی سوused استفاده کرده اند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.”

تحقیقات به دنبال گزارشی در روزنامه انگلیسی گاردین در ماه آوریل مبنی بر سو استفاده جنسی ژان بارت از فوتبالیست های جوان زن در مرکز آموزش ملی این کشور انجام شد.

این اتهامات منجر به آغاز تحقیقات جنایی در هائیتی و همچنین تعلیق ژان بارت توسط فیفا در 25 مه شد.

تبلیغ شده

به گفته دختران و مقامات سابق به نقل از گاردین در مقاله های آوریل و آگوست ، ژان بارت به بسیاری از بازیکنان زیر سن قانونی تجاوز کرده است.

فیفا دو مقام دیگر فوتبال هائیتی ، نلا جوزف ، سرپرست فوتبال دختران در مرکز آموزش و ویلنر اتین ، مدیر فنی فدراسیون فوتبال هائیتی را از کار معاف کرد.

مباحث ذکر شده در این مقاله