صلاحیت پلی آف IPL 2023: توضیح سناریو برای گجرات تایتانز و سانرایزرز حیدرآباد

پیروزی نایت سواران کلکته بر چنای سوپر کینگز، رقابت پلی آف را کاملاً باز نگه داشت و در مجموع 9 تیم همچنان برای 4 مکان برتر جدول امتیازات رقابت می کنند. Sunrisers Hyderabad با دیدن KKR که CSK را ناراحت کرده است، امیدوار است که همین کار را در روز دوشنبه برابر گجرات تایتانز انجام دهد و “امیدهای ریاضی” خود را برای صعود به پلی آف زنده نگه دارد. برای تایتان‌ها، دو مسابقه باقی‌مانده تا آنجا که به مرحله حذفی مربوط می‌شود، رسمی هستند. اما کاپیتان هاردیک که در آخرین بازی شکستی هولناک از هندی‌های بمبئی متحمل شد، می‌داند که تیمش باید قبل از بازی‌های پلی‌آف بهترین فرم را پیدا کند.

سناریوی مقدماتی پلی آف IPL 2023 گجرات تایتانز:

مردان هاردیک پاندیا با کسب 16 امتیاز، جایگاه خود را در جمع 4 تیم برتر تضمین می کنند. اما مدافعان قهرمانی مایلند یکی از 2 جایگاه برتر را در اختیار داشته باشند تا ضربه بزرگتری در مسابقات انتخابی قله داشته باشند.

پیروزی در هر دو بازی باقیمانده آنها تضمین می کند که GT مرحله لیگ کمپین را در مکان شماره 1 به پایان برساند. حتی یک پیروزی از دو مسابقه باقیمانده باعث می شود که آنها در موقعیت numero uno قرار بگیرند.

یک شکست نیز احتمالا کافی خواهد بود مگر اینکه مردان هاردیک هر دو بازی را با اختلاف زیاد ببازند و ببینند 4 تیم دیگر فصل خود را با 16 امتیاز به پایان می‌رسانند، اما با نرخ خالص بهتر از آنها.

سناریو مرحله مقدماتی پلی آف IPL 2023 Sunrisers Hyderabad:

Sunrisers Hyderabad که در رده نهم جدول امتیازات قرار دارد، برای به پایان رساندن در بین 4 تیم برتر به چیزی دراماتیک نیاز دارد. با دو مسابقه مانده به پایان، تیم تحت رهبری آیدن مارکرام می تواند حداکثر 14 امتیاز در این رقابت کسب کند. شکست در برابر تایتان ها به تمام امیدهای ریاضی برای صلاحیت SRH پایان می دهد.

Sunrisers باید گجرات تایتان، رویال چلنجرز بنگلور و هندی بمبئی را در سه مسابقه بعدی خود شکست دهند، آن هم با اختلاف زیاد تا به نرخ خالص دوندگی خود که 0.471- است، کمک کنند.

پس از آن، فرنچایز حیدرآباد امیدوار است که شاهد حداقل چهار تیم از جمله لاکنو سوپر جاینتز، رویال چلنجرز بنگلور، راجستان رویالز، نایت رایدر کلکته و پنجاب کینگز باشد که فصل را با 14 امتیاز یا کمتر به پایان برساند. در صورت درگیری که در آن چندین تیم 14 امتیاز دارند، SRH امیدوار است که در صورت واجد شرایط بودن، NRR بهتری نسبت به سایرین داشته باشد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله