شکیب الحسن پس از تهدیدهای شرکت در مراسم هندو بادیگارد مسلح دریافت کرد

شکیب الحسن پس از تهدیدهای شرکت در مراسم هندو بادیگارد مسلح دریافت کرد

شکیب الحسن پس از دریافت تهدیدها از حضور در این رویداد در کلکته پوزش خواست.© خبرگزاری فرانسه


روز چهارشنبه هیئت کریکت این کشور اعلام کرد: “شکیب الحسن” ستاره همه کاره بنگلادش پس از تهدید اسلامگرایان به دلیل شرکت در مراسم هندوها در هند ، یک محافظ مسلح به وی داده شده است. کریکت آخرین هدف اسلام گرایان در بنگلادش است که در هفته های اخیر نیز در پی دفاع رئیس جمهور امانوئل مکرون از حق چاپ کاریکاتورهای به تصویر کشیده شده از حضرت محمد (ص) ، تظاهرات گسترده ضد فرانسه برگزار کرده اند.

اخبار

این جوان 33 ساله پس از شرکت در مراسمی در کلکته که در 12 نوامبر به الهه هندو اختصاص داشت ، طوفانی در شبکه های اجتماعی در ملت اکثریت مسلمان ایجاد کرد.

مردی که شکیب را به جرم “صدمه زدن به احساسات مذهبی” در شبکه های اجتماعی تهدید کرد ، روز سه شنبه توسط پلیس دستگیر شد.

نظام الدین چودهوری ، مدیر اجرایی هیئت کریکت بنگلادش ، به خبرنگاران در داکا گفت: “این تهدید نگران کننده است.”

چوودوری بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود: “ما اقدامات فوری را انجام دادیم و همچنین به آژانسهای امنیتی مربوطه اطلاع دادیم. آنها همچنین اقدامات لازم را انجام می دهند.”

وی نگفت که آیا شکیب از محافظت شبانه روزی برخوردار است یا خیر.

یک محافظ مسلح در روز چهارشنبه در آستانه مسابقات داخلی Twenty20 هفته آینده در کنار شکیب در یک جلسه تمرینی در داکا دیده شد.

این بازیکن روز دوشنبه علناً به دلیل حضور در این رویداد در کلکته پوزش خواست. مبلغان اسلامی در بنگلادش می گویند مردم نباید در مراسم سایر ادیان شرکت کنند.

شکیب بهترین رتبه بندی بین المللی یک روزه بین المللی یک روزه شورای کریکت است.

تبلیغ شده

در سال 2015 ، او اولین کریکت بود که بالاترین رده بندی ICC را در سه قالب بازی – آزمونها ، بین المللی یک روزه و بین المللی 20 نفره – کسب کرد.

بنگلادش محافظه کار در سالهای اخیر تنش های فزاینده ای را بین تندروها و سکولارها تجربه کرده است ، و با یک قتل بلاگرهای ملحد ، اقلیت های مذهبی و خارجی روبرو شده است.

مباحث ذکر شده در این مقاله