شبنیم اسماعیل سریعترین بولر زنان از کریکت بین المللی بازنشسته شد

تصویر فایل شبنم اسماعیل© AFP

شبنیم اسماعیل، پرتاب کننده سریع آفریقای جنوبی، که با ارسال سریع ترین زایمان در کریکت بانوان شناخته می شود، روز چهارشنبه اعلام کرد از بازی های بین المللی خداحافظی می کند. در طول نیمه نهایی جام جهانی T20 مقابل انگلیس در کیپ تاون در فوریه، او با بولینگ 128 کیلومتر بر ساعت (80 مایل در ساعت) زایمان کرد – سریعترین ثبت شده در بازی زنان. اسماعیل، 34 ساله، در بیانیه ای که توسط کریکت آفریقای جنوبی منتشر شد، گفت که می خواهد زمان بیشتری را با خانواده خود بگذراند، اما همچنان برای بازی در تورنمنت های داخلی Twenty20 در سراسر جهان در دسترس خواهد بود.

او زمانی که در اولین تیم آفریقای جنوبی، چه مرد و چه زن، به فینال جام جهانی رسید، به حرفه بین‌المللی خود پایان داد.

او در فینال مقابل استرالیا در کیپ تاون دو بر 26 گرفت اما این برای جلوگیری از کسب پنجمین عنوان استرالیا کافی نبود.

اسماعیل اولین بازی ملی خود را در سال 2007 در نوجوانی انجام داد و در 241 مسابقه بین المللی به میدان رفت.

او 191 ویکت در 127 مسابقه بین المللی یک روزه به دست آورد و تنها پس از جولان گوسوامی از هند در رده دوم قرار گرفت و در مسابقات بین المللی T20 با 123 ویکت در رده چهارم لیست تاریخ قرار گرفت.

او در تنها مسابقه آزمایشی خود مقابل هلند در سال 2007 سه ویکت گرفت. او آزمون یکباره آفریقای جنوبی در انگلستان در سال 2022 را به دلیل مصدومیت از دست داد.

اسماعیل در بیانیه خود گفت: «همانطور که هر ورزشکاری می‌داند، تمرین و مسابقه در بهترین حالت نیاز به فداکاری و فداکاری زیادی دارد و من اکنون می‌خواهم زمان بیشتری را با خانواده‌ام، به‌ویژه خواهر و برادرم و والدینم با بزرگ‌تر شدن بگذرانم.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله