سه مورد از چهار اتهام تجاوز جنسی علیه دانوشکا گوناتیلاکا، بازیکن کریکت سریلانکا لغو شد

دانوشکا گوناتیلاکا، بازیکن کریکت سریلانکایی که سال گذشته توسط یک زن متهم به تجاوز جنسی شده بود، سه مورد از چهار اتهام تجاوز جنسی خود را روز پنجشنبه در سیدنی لغو کرد. گوناتیلاکا به چهار مورد رابطه جنسی بدون رضایت متهم شد که به دلیل آن این مرد 32 ساله توسط پلیس سیدنی از هتل تیم نوامبر گذشته در جریان جام جهانی T20 دستگیر شده بود. با این حال، دادستان عمومی سه مورد از اتهامات خود را در دادگاه سیدنی پس گرفت. به گفته پلیس، کتک زن سریلانکایی و زن 29 ساله از طریق یک اپلیکیشن دوستیابی با هم آشنا شدند. پس از قرار ملاقات، آن دو به خانه این زن در خلیج رز سیدنی بازگشتند، جایی که گوناتیلاکا او را خفه کرد و به او تجاوز کرد.

سیدنی مورنینگ هرالد گزارش داد: “دادستان هیو بودین، مدیر دادستان عمومی، به دادگاه گفت که یک اتهام تایید شده است اما سه مورد باقیمانده از رابطه جنسی بدون رضایت منتفی شده است.”

با توجه به برگه اطلاعات پلیسی که در دادگاه محلی داونینگ مرکز ارائه شده است، اتهام باقی مانده این است که یک شهروند سریلانکایی در رابطه جنسی “زورمندانه” قرار گرفته است که در طی آن “یک دست خود را به مدت 20 تا 30 ثانیه دور گردن او قرار داده و او را خفه کرده است.” “.

گوناتیلاکا گفته می شود تنفس زن را به مدت شش ثانیه محدود کرده است، قبل از اینکه او “سعی کرد با گرفتن مچ دست متهم را بردارد، اما متهم برای 10 ثانیه بیشتر دور گردن او را محکم تر فشار داد”.

بر اساس برگه اطلاعات پلیس، این زن “از جان خود می ترسید و نمی توانست از دست متهم فرار کند.”

گوناتیلاکا سال گذشته بخشی از تیم سریلانکا برای تیم جام جهانی T20 بود. با این حال، او تنها در اولین بازی آنها مقابل نامیبیا بازی کرد. او به دلیل پارگی همسترینگ از مسابقات حذف شد.

گوناتیلاکا که در هشت تست، 47 ODI و 46 مسابقه بین المللی T20 نماینده سریلانکا بوده است، با بحث و جدل غریبه نیست.

در سال 2021، او پس از شکستن حباب ایمنی زیستی تیم در تور انگلیس همراه با هم تیمی های کوسال مندیس و نیروشان دیکولا، توسط SLC به مدت یک سال تعلیق شد.

SLC همچنین در سال 2018 به دلیل نقض مقررات منع رفت و آمد تیم، او را به مدت شش ماه محروم کرده بود. در همان سال، گوناتیلاکا نیز پس از متهم شدن دوست ناشناس او به تجاوز به یک زن نروژی، تعلیق شد.

در سال 2017، هیئت مدیره او را برای شش بازی اور محدود محروم کرد، زیرا متوجه شد که گوناتیلاکا جلسات تمرینی را از دست داده و برای یک بازی بدون وسایل کریکت خود حاضر شده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله