سناریوی پلی آف IPL 2023: چگونه سرخپوستان بمبئی و غول های فوق العاده لاکناو می توانند به ناک اوت برسند

MI و LSG هر دو برای کسب رتبه های پلی آف در تقابل هستند© BCCI/Sportzpics

گجرات تایتانز اولین تیمی شد که به پلی آف لیگ برتر هند (IPL) 2023 راه یافت و در دیدار روز دوشنبه سانرایزرز حیدرآباد را شکست داد. در حالی که برد گجرات به امیدهای ریاضی سانرایزرز حیدرآباد برای کسب رتبه 4 برتر پایان داد، رقابت بین 7 تیم برای 3 امتیاز باقی مانده همچنان ادامه دارد. هندی‌های بمبئی و سوپر جاینتز لاکنو که روز سه‌شنبه به مصاف یکدیگر می‌روند، هر دو در این مسابقه قرار دارند و در حال حاضر رتبه‌های سوم و چهارم جدول امتیازی را به خود اختصاص داده‌اند.

سناریوی پلی آف هندزان بمبئی IPL 2023:

سرخپوستان بمبئی روهیت شارما با 7 پیروزی در 12 مسابقه، سرنوشت خود را در دستان خود دارند. در حالی که دو بازی تا مرحله لیگ کمپین باقی مانده است، MI در صورت پیروزی در هر دو بازی باقیمانده خود، از راه خواهد رسید. در واقع، چنین نتیجه ای می تواند آنها را در رتبه دوم جدول امتیازی نیز قرار دهد.

حتی یک برد انفرادی برای MI از دو بازی اخیر نیز احتمالا کافی خواهد بود، اگرچه نرخ خالص اجرای منفی آنها 0.117- می تواند در چنین سناریویی کمی نگران کننده باشد.

اگر MI در هر دو مسابقه بعدی خود شکست بخورد، NRR ضعیف آنها احتمالاً آنها را از مسابقه پلی آف خارج خواهد کرد.

سناریوی پلی آف Lucknow Super Giants IPL 2023:

در حالی که دو بازی تا پایان رقابت های لیگ خود باقی مانده است، لاکنو سوپر جاینتز در صورت پیروزی در هر دو بازی، به دور بعدی راه خواهند یافت. اگر یک باخت و یک برنده شوند، این مرحله از مسابقات را با 15 امتیاز به پایان خواهند رساند. در چنین سناریویی، در مجموع 5 تیم می توانند از نظر ریاضی از آنها پیشی بگیرند. بنابراین، اگر LSG فقط در یکی از دو مسابقه بعدی خود برنده شود، شانس نسبتاً کم خواهد بود.

در صورت دو شکست، LSG تنها 13 امتیاز به نام خود خواهد داشت. چنین سناریویی باعث حذف آنها از رقابت های پلی آف می شود.

موضوعات ذکر شده در این مقاله