سناریوی پلی آف IPL 2023: پیروزی LSG بر MI برای RCB، CSK و دیگران به چه معناست

لاکنو سوپر غول‌ها با پیروزی هیجان‌انگیز مقابل هندی‌های هندی بمبئی که 5 بار قهرمان لیگ برتر هند (IPL) 2023 در روز سه‌شنبه برگزار شد، شانس‌های صعود به مرحله پلی‌آف را به دست آورد. با توجه به اینکه مدافع عنوان قهرمانی گجرات تایتانز تنها تیمی است که جایگاه خود را در پلی آف تضمین کرده است، 7 تیم دیگر هنوز برای کسب سه موقعیت باقی مانده در رقابت هستند. اگر MI LSG را شکست می داد، همه آنها به دور بعد راه می یافتند اما برد مردان Krunal Pandya سناریوی پلی آف را پیچیده تر کرده است.

سناریوهای پلی آف IPL 2023:

Lacknow Super Giants:با پیروزی در آخرین بازی لیگ، LSG در 17 امتیاز قرار خواهد گرفت که برای عبور از آن کافی است. اگر آنها شکست بخورند، وضعیت دشوار می شود زیرا پنج تیم دیگر – گجرات تایتانز، چنای سوپر کینگز، هندی های بمبئی، رویال چلنجرز بنگلور و پنجاب کینگز – همگی می توانند 16 امتیاز یا بیشتر داشته باشند.

آنها می توانند با 15 امتیاز نیز جواز کسب کنند، اما حداقل دو مدعی دیگر نباید با 16 امتیاز یا بیشتر به پایان برسند تا این اتفاق بیفتد.

سرخپوستان بمبئی:با 14 امتیاز به نام خود، MI باید در آخرین بازی خود پیروز شود تا در موقعیت بهتری برای کسب امتیاز قرار گیرد. رویال چلنجرز بنگلور، چنای سوپر کینگز، پنجاب کینگز و LSG نیز می توانند 16 امتیاز یا بیشتر داشته باشند. در چنین حالتی، Net Run Rate ظاهر می شود.

اگر بمبئی در آخرین بازی خود شکست بخورد، اوضاع می تواند پیچیده تر شود، زیرا پنج تیم به طور بالقوه می توانند خود را در 14 امتیاز ببینند و برای آخرین مکان در پلی آف بجنگند.

چنای سوپر کینگز:با 15 امتیاز به نام خود، CSK با پیروزی در بازی بعدی خود که برابر دهلی کپیتالز است، واجد شرایط خواهد بود. اما یک شکست آنها را در یک مشکل قرار می دهد زیرا 5 تیم به طور بالقوه می توانند 16 امتیاز یا بیشتر در پایان مرحله لیگ داشته باشند.

پیروزی مقابل دی سی حتی می تواند CSK را در بین دو تیم برتر قرار دهد.

رویال چلنجرز بنگلور:نرخ اجرای خالص سالم 0.166، به لطف آخرین برد آنها در مقابل راجستان رویالز، RCB را در وضعیت امیدوار کننده ای قرار می دهد. RCB با برد در دو بازی آخر خود می تواند مطمئناً در پلی آف حضور داشته باشد. اما یک شکست می تواند برای به خطر انداختن پرونده آنها کافی باشد.

a7cbsg4

پادشاهان پنجاب:نرخ اجرای خالص 0.268- یک مشکل برای طرف تحت رهبری Shikhar Dhawan است. برای اینکه پنجاب کینگز مرحله لیگ فصل را در بین 4 تیم برتر به پایان برساند، برد در هر دو بازی آینده تقریباً یک ضرورت است. یک شکست می تواند منجر به حذف آنها به دلیل NRR ضعیف شود. بردهای بزرگ در دو بازی آینده مطمئنا به آنها کمک خواهد کرد.

راجستان رویالز:یکی از امیدوارکننده‌ترین طرف‌های فصل، راجستان رویالز شاهد شکست تمام فصل خود در شکست تحقیرآمیز مقابل رویال چلنجرز بنگلور بود. آنها فقط نیازی به پیروزی در بازی آخر خود با اختلاف زیاد ندارند، بلکه امیدوارند که نتایج دیگری به نفع آنها باشد.

در مجموع 5 تیم می توانند با 14 امتیاز یا بیشتر به پایان برسند که این سناریو را بسیار پیچیده می کند. اولین کار برای رویالز شکست دادن پنجاب کینگز و سپس امید به بهترین ها خواهد بود.

شوالیه سواران کلکته:با تنها 12 امتیاز به نام خود و NRR 0.256-، شانس KKR برای صعود به مرحله پلی آف قطعی است. آنها فقط نیازی به شکست لاکنو سوپر غول‌ها با اختلاف زیاد ندارند، بلکه امیدوارند که سایر مدعیان نیز با اختلاف زیاد شکست بخورند. از این رو، صلاحیت آنها به نتایج متعدد بستگی دارد.

سان‌رایزرز حیدرآباد و پایتخت دهلی قبلاً از رقابت حذف شده‌اند.

موضوعات ذکر شده در این مقاله