سریلانکا اسپینر پرابات جایاسوریا رکورد تست 71 ساله را شکست

پرابات جایسوریا رکورد ۷۱ ساله را شکست© AFP

پرابات جایسوریا، اسپینر سریلانکا، زمانی که پل استرلینگ ایرلندی را رد کرد و پنجاهمین ویکت تست خود را در روز آخر دومین تست در گاله در روز جمعه به دست آورد، رکورد 71 ساله را شکست. جایاسوریا در آزمون هفتم خود به امتیاز 50 ویکت رسید تا رکورد آلف ولنتاین از هند غربی را به عنوان اسپینر از دست داد تا در کمترین تعداد مسابقه به نقطه عطف 50 ویکت برسد. جیاسوریای 31 ساله از زمان ظهورش در قالب تست بسیار پر شور بوده است. او اولین بازی خود را در ژوئیه 2022 در برابر استرالیا انجام داد، زمانی که با چهارمین بهترین آمار اولین بازی 12/177 به پایان رسید.

جایاسوریا در یک اینینگ شش بار پنج ویکت از جمله 5/174 در اولین اینینگ ایرلند در دومین آزمون در گال به دست آورده است. او فقط به یک کشش پنج ویکت در اینینگ دوم نیاز دارد تا برای بار سوم 10 ویکت در یک مسابقه ثبت کند.

قبل از جایاسوریا، ولنتاین رکورددار بود که او بلافاصله پس از اولین بازی خود در سال 1950 تأثیر گذاشت. او با 33 اسکالپ در چهار تست، در حالی که وست هند برای اولین بار در یک سری تست در انگلستان برنده شد، ویکت گیر پیشرو بود.

اسپینر ارتدوکس دست چپ پنجاهمین ویکت خود را در چهارمین تور تست غرب هند در استرالیا در سال 1951/52 به دست آورد. او در هشتمین مسابقه خود به این شاهکار دست یافت و رکوردی را ثبت کرد که بیش از 71 سال دوام آورد.

اسپینر سریلانکایی اکنون می‌تواند رکورد دستیابی به 100 ویکت در کمترین مسابقه را دنبال کند.

جورج لومان سریع انگلیس در شانزدهمین آزمون خود در سال 1896 یک ویکت 100 را به دست آورد، در حالی که کلاری گریمت از استرالیا و یاسر شاه از پاکستان در بین چهار توپ انداز موفق شدند در آزمون هفدهم خود به این شاهکار دست پیدا کنند.

جایاسوریا اکنون این رکورد را از آن خود کرده است، در حالی که در مجموع با ورنون فیلاندر از آفریقای جنوبی و تام ریچاردسون از انگلیس به رکورد 50 ویکت رسیده است.

دو پیسر همچنین در هفت تست 50 ویکت به دست آوردند. فیلاندر در سال 2012 به این موفقیت دست یافت و ریچاردسون آن را در سال 1896 انجام داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله