ستاره ایرلند پس از ورود به رتبه بندی 10 برتر ODI، ویرات کوهلی و کوئینتون دی کوک را جابجا کرد.

هری تکتور در آخرین رده بندی ODI مردان ICC به 10 نفر برتر راه یافته است.© AFP

هری تکتور، بازیکن جوان ایرلندی کریکت، در آخرین رده بندی ODI مردان ICC، پس از بهترین 140 حرفه ای خود در دومین مسابقه از سری 50 اور مقابل بنگلادش در چلمزفورد، به 10 تیم برتر راه یافت. این بازیکن 23 ساله با 206 ران از سه بازی به عنوان قهرمان برتر این سری را به پایان رساند و در جایگاه هفتم قرار گرفت و جانشین ویرات کوهلی از هند و کوئینتون د کوک از آفریقای جنوبی شد که هر کدام یک پله سقوط کرده اند و به ترتیب هشتم و نهم شده اند.

شوبمن گیل، بازیکن جوان هندی، رتبه 5 را در این رده بندی حفظ می کند که توسط بابر اعظم پاکستانی رهبری می شود.

رتبه هفتم رتبه بندی، پس از جهش 72 امتیازی، بهترین تیم ایرلند است.

امتیاز جدید 722 امتیاز خمیر راست دست نیز بالاترین امتیازی است که یک خمیر مرد ایرلندی تا به حال در کریکت ODI کسب کرده است.

علاوه بر این، کوهلی و دی کوک، تکتور همچنین از روهیت شارما، کاپیتان تمام فرمت هند (10)، استیو اسمیت استرالیایی (یازدهم) و جاس باتلر (15) جلوتر است.

Eoin Morgan کاپیتان سابق انگلیس در سال 2019 به امتیاز 712 رسید اما در آن زمان برای انگلیس بازی می کرد. در میان بازیکنان ایرلندی، بالاترین پل استرلینگ بود که در ژوئن 2021 به امتیاز 697 رسید.

وقتی ایرلند در مسابقات مقدماتی جام جهانی در زیمبابوه در ژوئن تا ژوئیه شرکت کند، تکتور فرصتی برای بهبود بیشتر رتبه خود خواهد داشت.

اندی بالبیرنی، کاپیتان ایرلند، گفت: “او (تکتور) تمام ویژگی ها را دارد تا ادامه دهد و یکی از بزرگان کریکت ایرلندی باشد و امیدوارم بتوانیم در راهش به او کمک کنیم و او همچنان برای ما امتیاز می دهد.” به نقل از ICC.

هر چه او برای ما دوندگی بیشتری داشته باشد، مکان بهتری خواهیم بود.”

موضوعات ذکر شده در این مقاله